[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#481 Post autor: firek »

plutmen1, silnik 1.8 nie posiada silniczka krokowego, za wolne obroty odpwiada korpus przepustnicy.
Cezary czy objawy które opisujesz dotyczą jazdy na benzynie czy gazie a może na obu paliwach??

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#482 Post autor: plutmen1 »

Panowie kolejne problemy, odebrałem w zeszły czwartek autko od gazownika, wywalił emulator, zmienił reduktor na lepszy silver i całą elektronikę, po tych zabiegach autko śmigało nawet nawet, kiedy to dziś jade sobie do pracy rano 5.30 temp. powietrza 5 stopni Celciusza, włączone halogeny, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew i jade na LPG nagle hamuje bo chce skręcić i spadają mi obroty, aż auto gaśnie i tak dzisiaj z 5 rady jak do pracy jechałem, a odziwo po południu jak już wracałem z pracy wszystko cacy ani razu nie zgasł, dzieje mi się tak tylko na LPG, bo na benzynce obroty spadają ale nie aż tak że auto gaśnie, co to może być ładowanie za małe ale wspomaganie działa a tym bardziej na Pb nie zgaśnie ani razu co tym razem może być, wtryski Matrix, nie wiem czy z moim autem coś nie tak, czy to zły gas tankowany, mam takie odczucie jak by się dławił czasami obroty spadną ponad 500 ale nie zgaśnie i zaraz wspocza na te prawidłowe 900 a nieraz po wciśnięciu sprzęgła od razu obbroty spadaja do zera i auto gaśnie, podżucie jakieś pomysły.
Mam już dość tego gazownika ale co mam jedzić do fachowca i płacić jak instalka na gwarancji jest.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#483 Post autor: firek »

plutmen1, z tego co piszesz obroty na benzynie równiez spadaja(rozumiem że poniżej 750), a więc należy zacząć od wykluczenia tego problemu, bo jeśli na benzynie auto nie jest do końca sprawne to na LPG ptoblem ten bedzie powracał z 5 krotna częstotliwością i wiekszym skutkiem.
Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony, tu powinna pomóc w jakims stopniu regulacja-doregulowanie na obciążeniu-próba drogowa ;)
To jaka masz teraz elektronikę LPG?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#484 Post autor: Szuwarek »

Objawy wskazują na silniczek krokowy do czyszczenia :)

[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 18:08 ]
firek pisze:Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony
Chyba odciążony - napisał przy hamowaniu :)

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#485 Post autor: plutmen1 »

Elektronike nawet mi nie powiedział jaką mam a co do silniczka krokowego czyszczony, jak i cała przepustnica, a także erg, Firek na beznynie to nie jest tak bardzo odczuwalne jak na LPG bo na gazie auto gaśnie a na benzynie nie, na LPG mam takie wahania obrotów ale właśnie jak silnik jest bardziej obciążony(włączone jest dużo odbiorników), bo jak z pracy jechałem miałem wyłączone prawie wszystko, no wiadomo światła i radio grało i autko fajnie chulało i nie gasło.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#486 Post autor: firek »

Szuwarek pisze:Objawy wskazują na silniczek krokowy do czyszczenia :)

[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 18:08 ]
firek pisze:Dodatkowo widać że problemy ulegaja nasileniu gdy silnik jest bardziej obciążony
Chyba odciążony - napisał przy hamowaniu :)
Jak najbardziej chodziło o obciążony-włączone prawie wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne

[ Dodano: Sro Lis 02, 2011 19:02 ]
plutmen1, co do tego że piszesz że to nie jest tak odczuwalne na PB, a ja piszę ponownie na benzynie mały problem na LPG już bedzie duży. Oczywiście jeśli na doregulowanie instalacji poświęci się sporo czasu i zaangażowania to to można objaw zmniejszyć ale i tak bedzie zawsze gorzej niż na PB.
Ja sam osobiście niedawno około godziny męczyłem się z Aveo z bujaniem na wolnych a i tak nie było super, aż w końcu do klienta dotarło ze trzeba wymyć i zakalibrować korus przepustnicy...Nawet nastepnego dnia zadzwonił po naprawie i podziękował bo złe objawy ustapiły ;)

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#487 Post autor: plutmen1 »

firek chyba się do ciebie udam żebyś mi to pożądnie porobił tylko troche daleko ty byś sobie z tym poradził bo ja mam dość

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#488 Post autor: Szuwarek »

firek pisze:ak najbardziej chodziło o obciążony-włączone prawie wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne
Zasugerowałęm się hamowaniem :lol:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#489 Post autor: firek »

plutmen1, w naszym zakładzie mamy pywna zasadę: nie poprawiamy po kimś świerzego montażu. żeby później nie było że klient straci gwarancję.

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#490 Post autor: plutmen1 »

Panowie odnośnie mojego tematu, dzisiaj odpaliłem autko na Pb już rozgrzne i na postoju dodałem gazu do ok 2 tys obr/min i zdjąłem noge z gazu a obroty spadły tak do 500 obr/min i wydawało się że chce zgasnąć, jednak nie zgasł spadły obroty tylko do 500 obr/min a potem wskoczyły zaraz dosłownie 1 lub 2 sek na prawidłowe 750 obr/min, dodam, że auto było rozgrzane i świeciły światła, radio i nawiew, i wszystko działo się na Pb.
Co to może być ERG zasyfiony???

Doom

#491 Post autor: Doom »

Witam.

Chciałem się zapytać gdzie montujecie w Zafirce A butle z gazem ? Słyszałem że w niektórych samochodach da się ją wepchnąć zamiast 6 czy 7 siedzenia. Jak to jest ?

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#492 Post autor: plutmen1 »

W Zafirce A butle montują zamiast koła zapasowego, które w tym modelu jest pod autem.

geroj
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: Rybnik
Model:

#493 Post autor: geroj »

Czy ktoś po zamontowaniu LPG zauważył o ile Zośka przysiadła przy pełnym zbiorniku gazu i powiedzmy 1/2 pb ??

LoKi

#494 Post autor: LoKi »

ja zauważyłem, też miałem takie wrażenie ale to nie jest jakaś ogromna różnica CM pomiędzy z Gazem lub Bez, także bez obaw jeździ się tak samo, nawet przy maxymalnym załadunku Zosi, nadal da się jeździć :)

geroj
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: Rybnik
Model:

#495 Post autor: geroj »

czyli efektu motorówki nie ma ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”