[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
Witam podłącze sie do tematu przygotowuje się do zakupu nowego akumulatora do mojej Zoski i potrzebuje porady jaki kupić abym był zadowolony dodam, że więcej poruszam sie po mieście niż w trasie a Zoska to 2,0 DTL - chyba, że te objawy to są przyczyną czegoś innego a jest tak, że nie raz zapala od pierwszego strzału a niekiedy kręcę i kręcę jakby aku wysiadało wtedy musze podgrzać dłużej abym mógł odpalić
niekoniecznie jest to wina akumulatora, najprościej będzie jeśli go pomierzysz miernikiem. Patrząc na Twój silnik przypomina mi się moja Vectra B i podobne klimaty. Też wymieniłem akumulator (na niby najwyższą półkę Moll 2k plus) i na nic się to zdało. Po jakimś czasie pompa wtryskowa odmówiła współpracy. Te trudne rozruchy w 2.0 DTL/DTH mogą wynikać z usterki układu paliwowego.d.marco pisze: że te objawy to są przyczyną czegoś innego a jest tak, że nie raz zapala od pierwszego strzału a niekiedy kręcę i kręcę jakby aku wysiadało wtedy musze podgrzać dłużej abym mógł odpalić
Natomiast, nawiązując do wcześniej postawionego przeze mnie pytania - czy kupić Centrę Futurę - zdecydowałem się na Vartę Silver 74 Ah 750 A. Sprzedawca (u którego robiłem rozeznanie rynku) stwierdził, że dzisiejsze Futury to niestety nie to samo co parę lat wcześniej i coraz więcej Futur wraca z problemami do serwisu. Zamiast tego akumulatora polecił mi tańszą Centrę Plus lub jakiegoś Vipera by Varta. No to kupiłem oryginał Varty i mam nadzieję, że będę zadowolony.
Jeżeli tak jak piszesz, że akumulator kręci i kręci to nie powinna być jego wina. Radzę sprawdzić układ paliwowy ( pompa, wtryski, filtr paliwa, itd.)d.marco pisze:a jest tak, że nie raz zapala od pierwszego strzału a niekiedy kręcę i kręcę jakby aku wysiadało wtedy musze podgrzać dłużej abym mógł odpalić
Witam.
Jeśli chodzi o akumulatory, to ja mam pozytywne doświadczenie z aku firmy SZNAJDER. Szczególnie z serią ULTRA. Miałem taki w poprzednim samochodzie i do czasu sprzedaży spisywał się rewelacyjnie - przejechałem z nim ponad 100 kkm w 3 lata. Odpalał mi w największe mrozy. Mój wujek jeździł z takim 10 lat zanim padł. Akumulatorki produkowane są przez ZAP'a w Piastowie, co też jak dla mnie na +.
Jeśli chodzi o Z, to wybór z katalogu firmowego.
Drugą firmą z którą mam pozytywne wrażenia to Centra... ale tu już serii nie pamiętam.
Jeśli chodzi o akumulatory, to ja mam pozytywne doświadczenie z aku firmy SZNAJDER. Szczególnie z serią ULTRA. Miałem taki w poprzednim samochodzie i do czasu sprzedaży spisywał się rewelacyjnie - przejechałem z nim ponad 100 kkm w 3 lata. Odpalał mi w największe mrozy. Mój wujek jeździł z takim 10 lat zanim padł. Akumulatorki produkowane są przez ZAP'a w Piastowie, co też jak dla mnie na +.
Jeśli chodzi o Z, to wybór z katalogu firmowego.
Drugą firmą z którą mam pozytywne wrażenia to Centra... ale tu już serii nie pamiętam.
witam,przeczytalem ten watek w całości,ale tak vczy tak mam pytanie-jestem na kupnie akumulatora-orginal jest VARTY-z naklejka GM 60/ 370- przy kupnie nie ma 60-tek. W Oplu powiedzieli ze maja teraz w standarcie 65??? za 550-ale to drogo w sklepach posluguja sie 70 lub 74 co robic? jak ktos powie ze ma 70 i powyzej 370(orginal) to taki moze byc?co doradzicie- mam zoske z 2006 1,9, 120. prosze o porade- pokonuje trasy w miescie takie 10-12 km-w jedna strone-jednorazowo-od czasu do czasu wypad za miasto na 120 km trase.-parkuje pod blokiem
-dodam wg. VIN-akumulator TM7 AKUMULATOR, 60AH,
K60 ALTERNATOR, 100A
-dodam wg. VIN-akumulator TM7 AKUMULATOR, 60AH,
K60 ALTERNATOR, 100A
Thomi kupuj następny w typoszeregu jaki jest po 60Ah i niczym się nie przejmuj. Pewnie będzie to zależne od producenta 62-65Ah jak piszesz, aso omijaj szerokim łukiem tam ceny powalają... udaj się do zwykłego sklepu z częściami motoryzacyjnymi lub do specjalistycznego punktu gdzie sprzedają tylko same akumulatory.
Dziś mój aku delikatnie rano przypomniał o sobie i już tej zimy będę musiał wymienić.
Czy nadal Centra Futura jest tak dobra - bo ostatnio czytałem nie najlepsze opinie. Czy ktoś miał do czynienia w firmę EUROBATTERY czy EUROSTART ??
Jaki założyć 70, 72 czy 74 Ah ??
[ Dodano: Pon Paź 17, 2011 21:39 ]
Dziś sprawdzałem aku. Po jeździe miał ok 12,8-12,9V (godz. ok 17-tej). Teraz byłem sprawdzić (godz 21.30) i ma 12,47. Czy to świadczy, ze aku siada ?? Chyba powinien mieć ok 12,8. Zima się zbliża i trzeba o nim pomyśleć
[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 22:04 ]
A dziś rano miał 12,35-12,38V więc chyba już wiadomo. Zimy nie przetrwa
Czy nadal Centra Futura jest tak dobra - bo ostatnio czytałem nie najlepsze opinie. Czy ktoś miał do czynienia w firmę EUROBATTERY czy EUROSTART ??
Jaki założyć 70, 72 czy 74 Ah ??
[ Dodano: Pon Paź 17, 2011 21:39 ]
Dziś sprawdzałem aku. Po jeździe miał ok 12,8-12,9V (godz. ok 17-tej). Teraz byłem sprawdzić (godz 21.30) i ma 12,47. Czy to świadczy, ze aku siada ?? Chyba powinien mieć ok 12,8. Zima się zbliża i trzeba o nim pomyśleć
[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 22:04 ]
A dziś rano miał 12,35-12,38V więc chyba już wiadomo. Zimy nie przetrwa
Bry.
Panowie i panie, czy ktos mi może podpowiedzieć jaki aku mam kupić do zośki A z silnikiem 2,2 benzyna + Webasto? Z tego co sie orientuje, to do Webasto powinien być wieksza bateria ale nie chce przesadzić aby nei był niedoładowany. w EPC wychodzi, że min 66Ah ale są też 80.
Panowie i panie, czy ktos mi może podpowiedzieć jaki aku mam kupić do zośki A z silnikiem 2,2 benzyna + Webasto? Z tego co sie orientuje, to do Webasto powinien być wieksza bateria ale nie chce przesadzić aby nei był niedoładowany. w EPC wychodzi, że min 66Ah ale są też 80.
Witam,
podłączam sie pod temat z pytaniem:
czy jak przy rozruchu napięcie spada do 8V to już pora nowy akumulator. Zosia jest z 2006 i oryginalną Vartą.
Poprzednio w Astrze II też po 5/6 latach padł oryginał i wymieniłem na Futurę.
podłączam sie pod temat z pytaniem:
czy jak przy rozruchu napięcie spada do 8V to już pora nowy akumulator. Zosia jest z 2006 i oryginalną Vartą.
Poprzednio w Astrze II też po 5/6 latach padł oryginał i wymieniłem na Futurę.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km