Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
A ile masz mniej wiecej przejechane na tym oleju i kiedy go wymieniałaś? Generalnie jak coś przy wymianie oleju wymienia się tak czy siak filtr oleju.
gosia pisze:koro coś nie tak z tym czujnikiem...to dlaczego to nie jest sygnalizowane żadną kontrolką
bo kontrolka pokazuje ewentualne zło gdy czujnik działa. Mi raz mechanik zapomniał go podpiąć po wymianie i na zapłonie się kontrolka nie świeciła.
O ile do zamotowania czujnika nie trzeba ściagać całej miski olejowej to olej może zostać, ale jak trzeba zdjąć no to on tak czy siak sie wyleje wiec wypadaloby nowy wlać, ale koniecznie niskopopiołowy jako że DPF
Lorry pisze:A ile masz mniej wiecej przejechane na tym oleju i kiedy go wymieniałaś? Generalnie jak coś przy wymianie oleju wymienia się tak czy siak filtr oleju.
Olej i filtr wymieniany w styczniu tego roku...
Lorry pisze:bo kontrolka pokazuje ewentualne zło gdy czujnik działa. Mi raz mechanik zapomniał go podpiąć po wymianie i na zapłonie się kontrolka nie świeciła.
Chodzi mi właśnie o to,że może wcale tego czujnika nie trzeba całego wymieniać...tylko ewentualnie coś w nim/koło niego jakiś oring...nie wiem........chyba,że w niektórych czujnikach się da w innych niekoniecznie....ale na zapłonie kontrolka od oleju świeci...potem gaśnie...czyli rozumiem normalna prawidłowość....więc czujnik działa ....to czego nic nie sygnalizuje błędu....skoro powinno...wyciek niewielki ale jest....
A tak na marginesie to 5l tego oleju starczy...???
gosia pisze:.czyli rozumiem normalna prawidłowość....więc czujnik działa ....to czego nic nie sygnalizuje błędu....skoro powinno...wyciek niewielki ale jest....
ale jak wyciek to raczej uszczelka a nie czujnik.... Musiałbym to oblukać... Pytanie takie czy pod czujką jest jakaś uszczelka...
Czujka ma pokazać za niski poziom oleju, a nie że go minimalnie ubyło
5l styknie
Jak w styczniu wymieniałaś to nie ma potrzeby wymiany(no chyba że natrzaskałaś od tego czasu 30tyś km ), no chyba że trzeba bedzie wszystko spuscić
Lorry pisze:Pytanie takie czy pod czujką jest jakaś uszczelka...
Tego to nie wiem...raczej na pewno....
Ale się dowiem....jak tam wpadnę do tego ASO.....
....
Lorry pisze:(no chyba że natrzaskałaś od tego czasu 30tyś km ),
Również raczej na pewno nie..... ale jak tak dalej pójdzie to natrzaskam.....nie dość,że niepotrzebnych km do ASO....to chyba tym mechanikom ...jak się wścieknę ....bo tym sposobem....to wymienię niepotrzebnie wszystkie czujniki w Zośce..( o ile takie nie wymienione jeszcze posiadam...)...i jeszcze niepotrzebnie olej ,filtr..itp,itd...
Czujnik jest zabudowany w misce olejowej i składa się z dwóch części połączone kablem i od strony wtyczki ma uszczelkę typu oring i zabezpieczenie zawleczką sprężynującą (fieder) , nie wiem dlaczego jest dodatkowo zalecana pasta uszczelniająca czarna GM 93179112 6235661 .
Po świętach jestem umówiony na wymianę czujnika przewidywany koszt 200zł +278 czujnik
[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 14:10 ]
No więc jestem po wymiasnie czójnika , z deklarowanych 2 godzin pracy zrobiło się 3,5.
To dolej go tyle byś na miarce (bagnecie) w polu wskazującym miał go minimum 3/4 i problem zniknie. Poziom sprawdzaj po 5 minutach od wyłaczenia silnika ....
Paweł Grądziel pisze:Witam
A ja mam inny problem zwiazany z ta kontrolka, zapalala mi sie dosc czesto po przejechaniu ok 15 km, sprawdzam olej i jest ok
w cdti bardzo trudno jest sprawdzić faktyczny poziom oleju. Bagnet jest cały upaprany i do tego trzeba sprawdzać taka jak Tico0 pisze po 5 minutach. Mimo to....wyciągamy bagnet po 5 minutach....i poziom widać mało precyzyjnie. Tico0 ma rację, że masz po prostu za mało oleju. Dolej....i problem z głowy. Jak sprawdzasz np rano....to cały olej już zciekł na dół....i wydaje się, że poziom jest ok.
No i dalej dylemat 3-miechy spokoju i znowu kontrolka !!!
naprawa gwarancyjna ( podobno złaby styk na kablach ) niby -ok- lecz nastęmpne 3-miechy i znowu dłonie opadają
Zawsze mnie uczono, że jak masz upaprany bagnet po wyjęciu, to weź szmatkę i go wytrzyj.
Po ponownym włożeniu i wyciągnięciu jest dużo lepiej. W zafirze faktycznie jest on ubrudzony mocniej niż w wielu innych dotychczas ujeżdżanych przeze mnie samochodach, ale nie mam problemu z odczytaniem poziomu. To kwestia odrobiny wprawy.
Na dzień dzisiejszy wymieniłem okablowanie czujnika ( cisza )
Dla potomnych to co ustaliłem lecz problem w tym iż mój silnik nie jest z tego auta:
-Jest wzmianka GM 1804 wyświetlacz poziomu oleju (nowe oprogramowanie nalezerzy wgrać po roku 2008.
-Druga wzmianka to GM 2349 różnica wskazań pomiędzy wyświetlaczem a czujnikiem (auta 2005r) wymienić czujnik na nr. 552 00 224 / 0658101
-Kalibracja z 2008r PIPA wersja 9 lecz przy kalibrowaniu ważne jest określenie jaki posiadamy alternator (Bosch / Denzo) dodatkowo podczas kalibracji ważne jest określenie czy kontrolka pojawia się (dla alternatora Bosch)
Widzę że nie tylko ja miałem problem z pomarańczową kontrolka poziomu oleju. Mnie sie zapaliła podczas wyprzedzania przy wysokich obrotach .Po zgaszeni silnika i ponownym odpaleniu spokój ale po pewnym czasie znowy.Poziom oleju w normie.Podobno jest to niegroźne ale bardzo denerwujace.Wymiana oleju na nowy i narazie spokój.
Witam,
koledzy mam takie pytanie, jakiś czas temu jak jechałem A2 po jakimś czasie zapaliła mi się właśnie kontrolka niskiego poziomu oleju. Po zatrzymaniu i chwilce postoju bagnet wskazywał minimum. Później również dopiero po kilku minutach się zaświeciła kontrolka. Jak dojechałem do ASO, bo nie chciałem mieszać oleju (mimo rad sprzedawców na stacjach paliw), samochód postał ok. 15-20 min i stan był ok. 1/3 nad minimum - zresztą już czytałem, że tak ma być.
Kilka dni temu byłem na zmianie oleju, chciałem sam to zrobić, ale nie mam gdzie, a pogoda nie pozwala na zmianę na zewnątrz. Początkowo mechanik chciał wyciągnąć olej rurką przez bagnet, co mi się nie podobało, ale on twierdził że jest lepsze, bo wysysa syf z miski. Jednak udało mu się tylko wyssać 2l oleju i stwierdził, że nie dbam o samochód. Ok miesiąca temu sprawdzałem i było ponad 1/2 stanu, nie paliła mi się również żadna kontrolka. Poza tym, przez cały rok od ostatniej zmiany (28000km) dolałem tylko 0,5 l oleju. Na to on odpowiedział, że ja nie mam czujnika. To mu odpowiedziałem, że może bym i nie wiedział, czy mam, czy nie, ale już mi się paliła, więc wiem, że mam. Potem odkręcił korek i zleciało jego zdaniem ok 0,3 l. No do tego trzeba doliczyć to, co było w filtrze. W międzyczasie przekręciłem kluczyk na zapłon, jak już nie było oleju i kontrolka się nie zapaliła.
Czy może ktoś wie, jak to z nią jest. Czy może jakoś inaczej komputer sobie stwierdza poziom oleju, a może mechanik du.. A kontrolka zapala się dopiero po kilku minutach. Potem wlał mi ok 3,5 l nowego oleju i na moją prośbę nie dolewał więcej. Jak sprawdziłem po nocy, to miałem ok 1/2 stanu, czyli tak jakby nie wszystko się wylało. Samochód do zmiany zlania oleju był na dwóch podnośnikach za przednimi kołami. Akurat na kanale stał inny z rozbebranym zawieszeniem.
Witam.Mam Zośkę 3 lata.Mam 2 inne auta(busy) więc Zosia rocznie robi ok.8-10 tys.km.Olej wymieniam co roku .Leję 4l i niedolewam nic.Nie ubywa i naszczęście nie przybywa(DPF).Na bagnecie ok. połowa między min. i max.Jeżdzi najczęściej po mieście ,ale co kilka tygodni staram się przegonić za miastem.Pozdrawiam.