Problemy z użytkowaniem wycieraczek przednich

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#136 Post autor: twardypt91 »

U mnie obie mają po 600. Ale ponieważ po założeniu (poprzednie pora już wymienić) wersji 600 i 475 nie widać znaczącej różnicy (ważne, że kierowca ma dłuższą) i nie chce mi się zwracać ich do sklepu to zostawię to. Swoją drogą coraz ciekawe te nasze ZA :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#137 Post autor: Harry200 »

Ja sprawdziłem przed chwila u siebie i dwie 600 pracują ale od strony pasażera niema za dużo luzu pomiędzy piórami jak idą do góry.Gorsza sprawa będzie jak powstanie jakiś luz na mechanizmie to wtedy kolizja murowana..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#138 Post autor: twardypt91 »

Czyli dobrą decyzję podjąłem :lol: W sumie to taniej wyjdzie troszkę (jedni pióro krótsze), więc może warto tę obserwację rozpowszechnić :> Jak by co od strony pasażera znaczącej różnicy nie dostrzegłem. Dla kierowcy nie ma co żałować długości.

Jak by kogoś ciekawiło:

Obrazek
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

gwizdenson

#139 Post autor: gwizdenson »

Ja poprzednio miałem obydwie 600 ,i cały czas miały konflikt aż jedna "naskoczyła" na drugą wyginając się w pałąk.Teraz mam kierowca 600 pasażer 580 i pracują aż miło.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#140 Post autor: oki »

U mnie 2x600 potrafią się pozabijać nawzajem na szybie.
Ale mam dwa pytania:
1. w stanie spoczynku gdy wycieraczki są na dole jedna jest na równo z elementami auta a druga już jest pod pewnym kątem czyli nie są one równolegle do siebie. Tak ma być?
2. czy w czasie pracy wycieraczki dochodzą do pionu równolegle do słupków bocznych?

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#141 Post autor: twardypt91 »

1. U mnie tak jest.
2. U mnie tak.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Anony Mous

#142 Post autor: Anony Mous »

Ja na chwilę obecną ma 2x580 i problemy się skończyły ;) bo wiecznie było coś nie tak.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#143 Post autor: twardypt91 »

A u mnie dla odmiany 2x 600 współpracowały bez problemu :P
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

David

#144 Post autor: David »

u mnie byly 2 banany po 600mm kazdy i było ok przy ruchu miały jeszcze sporo luzu.
Oki, odpowiedź na Twoje pytania - 2 x tak, leżą równolegle do siebie i obie dochodzą do słupków bocznych. :piwo:
może spróbuj pokombinować coś na wieloklinach? może wystarczy przełożyć o 1 lub 2 ząbki i będzie ok?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#145 Post autor: Szuwarek »

Sezon zimowy za pasem. Trzeba zmienić "ścieradełka" . Jakiej firmy polecacie z praktyki ? - podobno te płaskie bezprzegubowe wycieraczki są do XXXXXX

darkp1

#146 Post autor: darkp1 »

Szuwarek, ja mam MOTGUMy i jestem zadowolony.

kubik_CDTi

#147 Post autor: kubik_CDTi »

Szuwarek pisze:Sezon zimowy za pasem. Trzeba zmienić "ścieradełka" . Jakiej firmy polecacie z praktyki ? - podobno te płaskie bezprzegubowe wycieraczki są do XXXXXX
O wiele lepsze zbieranie i dłuższa żywotność,jedynie z lodem sobie nie radzą,ale ryzyko,że zderzą Ci się na środku szyby praktycznie żadne,więc nie wiem czy znowu takie złe.

vojti

#148 Post autor: vojti »

David pisze:u mnie byly 2 banany po 600mm kazdy i było ok przy ruchu miały jeszcze sporo luzu.
Oki, odpowiedź na Twoje pytania - 2 x tak, leżą równolegle do siebie i obie dochodzą do słupków bocznych. :piwo:
może spróbuj pokombinować coś na wieloklinach? może wystarczy przełożyć o 1 lub 2 ząbki i będzie ok?
Przeżyłem kolizję wycieraczek podczas obfitego deszczu gdzieś w Polsce. Na prawdę myślałem, że mi szybę wybije (rysa jest do dzisiaj). Przełożyłem jeden ząbek na jednym wieloklinie i nadal używam piór jednakowej długości, podczas pracy wycieraczki mają sporo luzu w odległości między sobą. Niewielki brak równolegóści w spoczynku nie jest zauważalny.

bamber8

#149 Post autor: bamber8 »

Witam,ma taki problem zatarła mi się tuleja w wycieraczkach po czym wyłamało ślimak i spaliło silnik,po rozebraniu wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechanizm chodzi OK,zakupiłem silnik wymieniłem.Po wymianie silnika jak załacze wycieraczki prawa chodzi OK natomiast lewa nie dochodzi do pionu tylko gdzieś tak 15 stopni mniej,jak założę ramiona że są w spoczynku w pozycji poziomej to podczas pracy haczą o siebie przy długości pió 60cm i 53cm,jak znowu podniosę o ząb na wieloklinie wycieraczkę lewą to po powrocie jest krzywo a nie w poziomie,na logikę tam nie ma nigdzie regulacji obydwa pióra są spięte mechanizmem prawe chodzi OK a lewe jak by zamałe wychylenie miało,ręce opadają.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#150 Post autor: marwisn »

Obejrzyj czy nie jest wygięy któryś z elementów mechanizmu. Nawet minimalna różnica przy takiej długości ramion wycieraczek będzie problemem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”