Problemy związane z użytkowaniem xenonów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#91 Post autor: Anony Mous »

Jak już tak cytujesz przepisy to cytuj wszystkie:
6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Czyli przy światłach ksenonowych przytoczony przez Ciebie paragraf nie ma zastosowania. Zapraszam w przyszłości do lektury przepisów w całości, naprawdę dużo można się nauczyć, a i wielu problemów uniknąć.

Pierwszy raz słyszę aby jakikolwiek samochód wyjechał z fabryki z ksenonami i nie miał samopoziomowania. Nie wierzę w to. Znam i Vectry B i Omegi B które mają ksenony z samopoziomowaniem (omega rocznik 1998).

bamber8

#92 Post autor: bamber8 »

najwyraźniej nie znasz dobrze aut aj takich widziałem kilkanascie i po przeglądach jeżdżę często,jest oryginał xenon założony i sprysk,na jakiej podstawie diagnosta stwierdzi z jakim wyposażeniem samochód wyjechał z fabryki-nie ma takiej mozliwości?a uwierz są starsze roczniki które miały tylko spryski,trochę tego rozbierałem na warsztacie

Anony Mous

#93 Post autor: Anony Mous »

Nie wierzę i koniec, mój mechanik ma duże doświadczenie i nie spotkał takich przypadków (po za montowanymi po za fabryką - niezgodnie z przepisami tak jak Twoje).

A przepisy mówią jasno, co zostało zacytowane.

Woytas

#94 Post autor: Woytas »

bamber8 pisze:najwyraźniej nie znasz dobrze aut aj takich widziałem kilkanascie i po przeglądach
no i tu się troszkę mylisz, autka nie wyjechały z fabryki na ksenonach, tylko na lampach soczewkowych, żarniki zostały dołożone, nie jest to fabryczna instalacja na 100%, bo tak jak pisał celius, nie ma homologacji...a że takie widujesz to inna sprawa ;) Sprysk i autopoziomowanie jest obowiązkiem w tym przypadku i nigdy nie było inaczej.

Co by nie było OT
Bardzo ładnie się zosia prezentuje
pozdr

licznik

#95 Post autor: licznik »

bamber8 pisze:i tu ile zjesz tyle wiesz że tak powiem pokaz mi omegę B z xenonem co ma samopoziomowanie albo seata alhambrę 2000> nie jestem z pierwszej łapanki i przerobiłem ten temat a ty poczytałeś przepisy lub ktoś ci powiedział i co do niektórych modeli jesteś w błędzie............

i tu się mylisz miałem omegę B z ksenonami i samopoziomowanie było i działało :D

janko79

#96 Post autor: janko79 »

celius pisze:Pierwszy raz słyszę aby jakikolwiek samochód wyjechał z fabryki z ksenonami i nie miał samopoziomowania. Nie wierzę w to. Znam i Vectry B i Omegi B które mają ksenony z samopoziomowaniem (omega rocznik 1998).
Moja stara zafira wyjechała z fabryki z xenonami bez samopoziomowania.Wierzyć nie musisz ale niestety jest to prawda.Miałem przez to zabrany dwa razy DR.temat zakończył się ty że jeździłem z wyciągiem homologacji wystawionym przez GM Polska jaki dostały auta GM do 2001r.Dziwnym trafem panowie diagności nie robili takich scen jak ty bo byli o tym fakcie poinformowani przez odpowiednie instytucje,a nie przez artykuły z prasy motoryzacyjnej.W załączniku do homologacji było jak BYK napisane że w autach wyposarzonych w lampy z żarnikiem xenonowym do roku produkcyjnego 2001 nie przewidziano urządzenia samopoziomującego.

Woytas

#97 Post autor: Woytas »

janko79 pisze:Moja stara zafira wyjechała z fabryki z xenonami bez samopoziomowania.
:shock:

sprysków też nie było??

P.S.

Dobra zadzwoniłem do GM aż w tej sprawie.
I tak. Faktycznie w Oplach przed 2001r nie montowano samopoziomowania do ksenonów....ale....do aut z UE...Polska wtedy nie była w UE, stąd auta sprzedawane w Polsce były "przerobione" i posiadały soczewki i zwykłe halogenowe żarówki!!!
Auta, które były sprowadzone prywatnym importem mogły mieć zamontowane ww. ksenony. To, że przeszły badania w Polsce to inna sprawa. Polska podpisała umowę m.in. w tej sprawie ...ale w polskich przepisach (tych z po 2004r. zawarto, i tak stwierdzenie, że auta wyposażone w ksenony, muszą posiadać autopoziomowanie i spryskiwacz)...czyli Robercie, papierkiem i tak mógłbyś sobie wytrzeć....a że nie wiedza misiaków jest, jaka jest...więc tak jest. Aha no i zaznaczono mi w GMie, że "auta sprowadzone prywatnie" były sprzedawane w ASO, taka była bonanza, także można było kupić autko nowe (sprowadzone prywatnie) i nie wiedzieć, że jest nie homologowane w Polsce - NIEZŁE CO?? Ale podobno takie sprowadzane były tylko pod specjalne zamówienie.

Anony Mous

#98 Post autor: Anony Mous »

bamber8 pisze:,wyszło na moję,temat uważam za zamknięty na temat poziomowania
Nic nie wyszło na Twoje bo przepisy wyraźnie mówią że nie można jeździć na ksenonach bez samopoziomowania - a od tego się zaczęło - czyli Twój samochód nie jest przystosowany do użytku w Polsce.

Koniec i kropka. Ja uważam że temat wyjaśniony - punkty przepisów podane - Ksenon musi mieć spryski i samopoziomowanie.

bamber8

#99 Post autor: bamber8 »

pisałem wcześniej że zjechały niektóre samochody z taśmy bez poziomowania,masz powyżej przykład,czyli kolega janko79 nie powinien mieć przeglądu podbitego?takie kupił auto shomologowane i ma prawo jeździć bo nie miał homologacji na kraje azjatyckie tylko europejskie.

Woytas

#100 Post autor: Woytas »

bamber8, kolego, nie stresuj się...miał homologację na UE, nie na PL - bo wtedy PL nie była w UE.
bamber8 pisze:nie powinien mieć przeglądu podbitego?
Nie, ale miał, ale drugi raz omawiać to samo....
Ale proponuję zmienić temat, bo coś nie dociera :/
pozdr

Hector

#101 Post autor: Hector »

Wiam,
kupiłem na rocznicę dla zosi oryginalne relfektory ksenonowe. Dziś podczas czyszczenia zauważyłem, że nie ma miejsca na silniczek regulacji wysokości lampy. Do astry jak montowałem to przełożyłem ze starej lampy i było cacy. Kwestię spryskiwaczy mam załatwione i będzie wszystko działać jak należy.
Druga sprawa to żarówka kierunkowskazu. Czytałem w innych tematach że dostęp do niej jest "wyjątkowy". Czy ktoś przerabiał temat wymiany żarówki? Są jakieś patenty?
Co jeszcze potrzebuję do podłączenia lampy i żeby to wszystko dzialało? Pomijam oczywiście takie rzeczy jak przetwornica, żarówki, pierścienie do mocowania żarówek i kostki do podłączenia lampy.
Czy ma ktoś jakiś "prosty" schemat kości głównej do lampy (plus na pozycje, mijania, kierunek, długie, itp)

Za pomoc będe wdzięczny :) bo w necie za wiele nie udało mi się znaleźć

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#102 Post autor: Harry200 »

Jak masz oryginalne lampy ksenonowe to silniczek do regulacji wysokości jest wmontowany w środku.Oryginalnie jest jeszcze czujnik samopoziomowania reflektorów który będziesz musiał założyć..
Tutaj masz schemat instalacji..
Obrazek

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#103 Post autor: oki »

Ja u siebie samopoziomowanie podłączyłem pod regulację manualną, do tego zamontowałem spryskiwacze reflektorów w oparciu o podzespoły WV i działa to BD.
Wysoko ciśnieniowa pompka reflektorów oraz spryskiwacze na zderzaku od skody, do tego potrzebujesz zawory ciśnieniowe (nie kierunkowy) przed samymi spryskami (zbiornik płynu mamy poniżej wysokości reflektorów i cofa się płyn)
Musisz jeszcze wymyśleć jak chcesz sterować pompką od reflektorów.
Można dorobić układ czasowy aby czas mycia był 1-2s i dodakowy wyłącznik, albo tak jak ja zrobiłem zmontowałem układ na procesorze PIC który ma oprogramowanie które steruje spryskiwaniem co 3 razy szyba raz reflektor 1s w limitach czasowych 10s

waldik782

#104 Post autor: waldik782 »

Co do tych spryskow i samopoziomowania to kolega ma Sharana z 2001 roku i ma xenony dokladane przez salon VW i nie ma ani tego ani tego.Chyba jest to zgodne z przepisami bo z racji tego ze jest żolnierzem to panowie w czerwonych beretach juz kilka razy mocno drazyli ten temat i jak na razie dowodu mu nie zabrali... :lol:aczkolwiek zabic sie nie dam...

Hector

#105 Post autor: Hector »

oki pisze:Ja u siebie samopoziomowanie podłączyłem pod regulację manualną, do tego zamontowałem spryskiwacze reflektorów w oparciu o podzespoły WV i działa to BD.
Wysoko ciśnieniowa pompka reflektorów oraz spryskiwacze na zderzaku od skody, do tego potrzebujesz zawory ciśnieniowe (nie kierunkowy) przed samymi spryskami (zbiornik płynu mamy poniżej wysokości reflektorów i cofa się płyn)
Musisz jeszcze wymyśleć jak chcesz sterować pompką od reflektorów.
Można dorobić układ czasowy aby czas mycia był 1-2s i dodakowy wyłącznik, albo tak jak ja zrobiłem zmontowałem układ na procesorze PIC który ma oprogramowanie które steruje spryskiwaniem co 3 razy szyba raz reflektor 1s w limitach czasowych 10s
Ale jak podłączyłeś ten silniczek, jest miejsce w samej lampie? Czy on jest taki sam jak w zwykłej lampie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”