Dziwne odgłosy przedniego zawieszenia - coś szura. ociera
Moderator: Sebu$
Witajcie, podłącze się pod temat, mianowicie w mojej Zofii jest takie obcieranie połączone z delikatnym mrowieniem wyczuwalnym na kierownicy i chyba w całym aucie podczas jazdy na wprost. Przy większych prędkościach gdy auto zaczyna "pływać" na nierównościach góra, dół to w momencie opadania słychać właśnie to obcieranie. To właśnie te gumy? Ciężko je samemu wymienić?
Wymieniłem ostatnio sworznie bo ponoć one miały być przyczyną wg gościa ze stacji kontroli pojazdów. Niestety nic się nie poprawiło.
Wymieniłem ostatnio sworznie bo ponoć one miały być przyczyną wg gościa ze stacji kontroli pojazdów. Niestety nic się nie poprawiło.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jacek70 za takie odgłosy szurania w czasie głębszego ugięcia zawieszenia to odpowiadać mogą albo gumy drążka stabilizatora-( wymiana nie za łatwa ze względu na trudny dostęp do śrub) albo tuleje gumowo-stalowe wahaczy ( do wymiany potrzebna jakaś praska do wyciśnięcia starych i wciśnięcia nowych ) ..
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może gumy drążka stabilizatora zrobiło sie zimno guma twarda więc trzeszczy,na próbę popsikać smarem w sprey i sprawdzić.
Co do tego "pływać" to sprawdził bym tylne tuleje zawieszenia.Jacek70 pisze:Przy większych prędkościach gdy auto zaczyna "pływać" na nierównościach góra, dół to w momencie opadania słychać właśnie to obcieranie.
Dziadek13 pisze:Może gumy drążka stabilizatora zrobiło sie zimno guma twarda więc trzeszczy,na próbę popsikać smarem w sprey i sprawdzić.Co do tego "pływać" to sprawdził bym tylne tuleje zawieszenia.Jacek70 pisze:Przy większych prędkościach gdy auto zaczyna "pływać" na nierównościach góra, dół to w momencie opadania słychać właśnie to obcieranie.
Doszedł odgłos terkotania przegubu po tej samej stronie co obcieranie (lewej), ale nie taki jak przy zewnętrznym przegubie, tylko gdzieś głębiej, bliżej skrzyni :-(
[ Dodano: Wto Lis 22, 2011 08:35 ]
Mechanik wymienił przegub prawy, po roku znów zaczął na skręcie terkotać, dolał oleju do skrzyni (dolał ok 2l !!!! ) sprawdził gumy stabilizatora i tuleje wahaczy (żadnych luzów). Niestety pojawiło się terkotanie po lewej stronie na skręconych kołach (pewnie znów mnie czeka wymiana przegubu). Podczas jazdy nadal słychać to obcieranie podczas ugięcia samochodu do dołu, ale tylko w momencie gdy silnik jest obciążony, na luzie nie. Ktoś zasugerował, że to może być któraś z poduszek. Nie wiem co o tym myśleć. Czy robić jak w serwisie opla tzn wymieniać wszystko co się da aż do momentu wyeliminowania usterki? To chyba nie o to chodziDziadek13 pisze:Może gumy drążka stabilizatora zrobiło sie zimno guma twarda więc trzeszczy,na próbę popsikać smarem w sprey i sprawdzić.Co do tego "pływać" to sprawdził bym tylne tuleje zawieszenia.Jacek70 pisze:Przy większych prędkościach gdy auto zaczyna "pływać" na nierównościach góra, dół to w momencie opadania słychać właśnie to obcieranie.
Niech Moc Zafiry będzie z Wami
[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 09:36 ]
Jak pisałem wcześniej moja Zofia wydawała dziwne odgłosy jakby obcierania gdzieś z lewej strony w momencie jazdy, gdy na skutek nierówności w jezdni auto unosiło się, a następnie opadało. W momencie właśnie tego opadania dało się słyszeć to obcieranie połączone z lekkimi drganiami. Drugim objawem było lekkie terkotanie na skręcie jakby od przegubu zewnętrznego, a podczas ruszania w granicach 1500 - 2000 obrotów lekki dreszcz przechodził Zofię. Z nastawieniem, że może gumy stabilizatora lub tuleje wahaczy plus uszkodzony przegub zabrałem się w pierwszej kolejności za wymianę przegubu zewnętrznego. Okazało się że to nie przegub zewnętrzny (wszystko na to wskazywało), a przegub wewnętrzny w lewej strony. Po wymianie tego przegubu wewnętrznego wszystkie odgłosy ocierania, drgania i terkotania na skręcie ustały. Koszt wymiany to 360 zł z czego 300 za przegub.
[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 12:12 ]
Okazało się, że przyczyną tych dziwnych odgłosów był uszkodzony przegub wewnętrzny z lewej strony. Po wymianie wszystkie niepokojące odgłosy ustąpiły.H,Łajszczak pisze:Jacek70 za takie odgłosy szurania w czasie głębszego ugięcia zawieszenia to odpowiadać mogą albo gumy drążka stabilizatora-( wymiana nie za łatwa ze względu na trudny dostęp do śrub) albo tuleje gumowo-stalowe wahaczy ( do wymiany potrzebna jakaś praska do wyciśnięcia starych i wciśnięcia nowych ) ..
Ps. Ponieważ zaczęło terkotać na skręcie z lewej strony (gdzieś tam było też źródło tego ocierania) pomyślałem, że do tego doszedł przegub zewnętrzny. Jak się okazało po rozebraniu na części pierwsze całej półosi, nie przegub zewnętrzny, a wewnętrzny był uszkodzony. Można było na ślizgach po których chodzą kulki zobaczyć lekkie wytarcie. Nigdy bym na to nie wpadł.