kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam koledzy znowu mam problem z ta kontrolka z samochodem! Wracałem wczoraj z pracy przez 350 km jazdy po autostradzie z predkoscia do 170 km /h autko jechało bez problemu jednak pod koniec zaswieciła sie ta cholerna kontrolka auto straciło całkowicie moc obroty silnika nie mogły przekroczyc 3000 obr /min. zatrzymywałem sie gasiłem i zapalałem samochód kilka razy i nic dalej sie swieciła dowlokłem sie do domu jadac bez mocy jakies 200 km zgasiłem samochód i poszedłem spac. Rano odpalam wszystko jest ok zrobiłem juz ok 100 km i jest ok. Kolega zczytał mi błedy i były P0234 i P0105. co moze byc przyczyna zapalania sie tej kontrolki? Moze ktos mi pomoc? Dodam ze pisze o motorze 2.0 DTI! Prosze o pomoc!
http://forum.opel24.com/kody-bledow-do- ... htm#197720
obawiam sie ze to moze byc cos z olejem i z pompa oleju...
obawiam sie ze to moze byc cos z olejem i z pompa oleju...
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego buli, ponieważ nie piszesz co oznaczają odczytane błędy, to tak dla jasności:
P0105 - MAP Sensor Circuit Insufficient Activity
lub
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
lub
P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
lub
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie
P0234 - Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 "Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne
może opis znaczenia podanych błędów pomoże w rozwiązaniu problemu.
P0105 - MAP Sensor Circuit Insufficient Activity
lub
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
lub
P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
lub
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie
P0234 - Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 "Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne
może opis znaczenia podanych błędów pomoże w rozwiązaniu problemu.
Ten temat był wielokrotnie powtarzany auto jest słabsze ponieważ wchodzi w tryb awaryjny jest słaby i więcej pali komputer przybiera jak najlepsze proporcje auto ma tylko dojechać. A jak ci kontrolka świeci a raz znika to może być wiele przyczyn sprawdź błędy i to co wyskoczyło . Jak będzie się to powtarzać to może być problem z masa ja tez tak miałem
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(
buli, z którego roku masz samochód?
dodam że to że wyskakuje błąd, to nie znaczy ze ta część się zepsuła, często coś innego strzeli a dana część po prostu przestała działać. dlatego polecam chwilę pomyśleć zanim się zacznie wymieniać
dodam że to że wyskakuje błąd, to nie znaczy ze ta część się zepsuła, często coś innego strzeli a dana część po prostu przestała działać. dlatego polecam chwilę pomyśleć zanim się zacznie wymieniać
Witam.poczytaj tutaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... kluczykiem
lub tutaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=16
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... kluczykiem
lub tutaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=16
mam problem z ta kontrolka na wolnych obrotach sie zapala a gdy jade gasnie silnik traci na mocy probowalem sprawdzic szczelnosc przewodow wyjelem filtr paliwa i go calego zapowietrzylem dzisiaj zalalem filtr i probowalem na holu zaciagnac ale nie odpalila-chyba nie uszkodzilem pompy -jestem w holandi i mam problem jakie moga byc koszty naprawy
jak nie chcesz wymieniać całej pompy za 4000zł to lepiej tak nie rób. są takie ręczne pompki do odpowietrzania. ale cóż mogę poradzić, jak nie masz możliwości załątwienia tej pompki to prawdopodobnie najlepiej będzie skoczyć do mechanika. trzeba zalać filtr paliwa ale może powietrze poszło dalej i lipa. spróbuj jeszcze postawić tył samochodu wyżej niż przód, choć teraz to już może za wiele nie pomoże.wojt21 pisze:i probowalem na lince go odpalic ale bez rezultatu-chyba nie uszkodzilem pompy?