[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
drmex

#91 Post autor: drmex »

Bez mrugnięcia okiem wziąłbym (a nawet mam) Varta Silver

DaRek7

#92 Post autor: DaRek7 »

A ja Wam powiem że nie ma się co podniecać... wielkich różnic chyba już teraz nie ma, wszyscy producenci nastawiają się na ilość..., tak, tak na ilość..., nie na jakość, która jest oczywiście na jakimś tam poziomie ale nie ma się co łudzić że dzisiejszy akumulator wytrzyma na długo!
Zdania oczywiście są podzielone, niektórzy kupują w marketach te zwykłe tanie bo nie ma problemu z wymianą na gwarancji w razie "W"...
Jeśli chodzi o Bosch Silver to kilka takich przerobiłem i byłem z nich zadowolony, nawet bardzo, co fajne ;) , jeśli padają to z dnia na dzień i nie ma już co ratować..., jeśli chodzi o Varte, kupiłem do poprzedniej Zosi, co prawda nie był to Silver ale padł po dwóch latach...

Korn

#93 Post autor: Korn »

Koledzy mam pytanie.
Ponieważ pojawiły się ostatnio niskie temperatury i zaczęło się trochę trudniejsze odpalanie postanowiłem pobawić się miernikiem. Chciałbym zweryfikować, czy to co mierzę jest w miarę "normalne", czy może świadczyć o tym że z akumulatorem (lub czymś innym) zaczyna dziać się coś złego.
Pomiar napięcia na zaciskach aku:
- bez zapłonu - 12,5V
- na zapłonie (świece grzeją około 30 sekund) - 11,7V
- po 30 sekundach - 12,1V - i już nie zmienia się aż do rozruchu.

Czy takie spadki napięcia są normalne ?

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#94 Post autor: franki »

DaRek7 pisze:A ja Wam powiem że nie ma się co podniecać... wielkich różnic chyba już teraz nie ma, wszyscy producenci nastawiają się na ilość..., tak, tak na ilość...,
Dlatego zrezygnowałem z drogiego Boscha czy Varty i zamówiłem Autocrafta :) za 215 zł 75Ah 700A
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#95 Post autor: Anony Mous »

Korn pisze:Koledzy mam pytanie.
Ponieważ pojawiły się ostatnio niskie temperatury i zaczęło się trochę trudniejsze odpalanie postanowiłem pobawić się miernikiem. Chciałbym zweryfikować, czy to co mierzę jest w miarę "normalne", czy może świadczyć o tym że z akumulatorem (lub czymś innym) zaczyna dziać się coś złego.
Pomiar napięcia na zaciskach aku:
- bez zapłonu - 12,5V
- na zapłonie (świece grzeją około 30 sekund) - 11,7V
- po 30 sekundach - 12,1V - i już nie zmienia się aż do rozruchu.

Czy takie spadki napięcia są normalne ?
Wszystko jest ok.Tak ma być.Tylko trzeba było jeszcze sprawdzić napięcie po rozruchu jak już silnik pracował.

Korn

#96 Post autor: Korn »

Po rozruchu jest ok. Trochę ponad 14V.
Tylko ten rozruch jakiś taki słaby, a przy -4 stopniach to nawet miałem efekt migających kontrolek na desce. Czy to możliwe, żeby aku pokazywał dobre napięcie, a jednocześnie był słaby :|

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#97 Post autor: franki »

A sprawdź w TEST MODE (albo miernikiem) do ilu spada Ci napięcie podczas rozruchu?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#98 Post autor: Anony Mous »

Aby dokładnie sprawdzić aku powinieneś potraktować go testerem albo aerometrem sprawdzić gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.
Po tych parametrach przy rozruchu,które opisujesz można wnioskować ,ze aku jest ok.

Korn

#99 Post autor: Korn »

franki pisze:A sprawdź w TEST MODE (albo miernikiem) do ilu spada Ci napięcie podczas rozruchu?
TEST MODE ?

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#100 Post autor: franki »

Jaki masz wyświetlacz - trójlinijkowy czy graficzny?
Jeśli graficzny to włącz sobie radio, potem przyciśniej i przytrzymaj przycisk settings aż usłyszysz piknięcie ( ok 3-5 sek.). Potem przyciskiem BC wchodzisz w Test Mode tutaj masz pokazane
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Woytas

#101 Post autor: Woytas »

franki, kolega nie ma ZB ;)

Anony Mous

#102 Post autor: Anony Mous »

franki pisze:Jaki masz wyświetlacz - trójlinijkowy czy graficzny?
Jeśli graficzny to włącz sobie radio, potem przyciśniej i przytrzymaj przycisk settings aż usłyszysz piknięcie ( ok 3-5 sek.). Potem przyciskiem BC wchodzisz w Test Mode tutaj masz pokazane
Chłopie o czym Ty piszesz ! Takich bajerów w Zosi A nie ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#103 Post autor: franki »

Teraz dopiero zerknąłem w jego profil :)
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Korn

#104 Post autor: Korn »

To by było coś :)
Badałem to miernikiem - ale niestety taki marketowy chiński cyfrowy ma taką bezwładność, że szkoda gadać. Niemniej zauważyłem na pewno 8V :|
Są jakieś wartości graniczne ?

Anony Mous

#105 Post autor: Anony Mous »

Wcześniej o napięciu 8V nic nie wspominałeś.Jeśli przy rozruchu napięcie spada do takiej wartości to świadczy to o słabym aku lub np rozruszniku do naprawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”