[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
A ja Wam powiem że nie ma się co podniecać... wielkich różnic chyba już teraz nie ma, wszyscy producenci nastawiają się na ilość..., tak, tak na ilość..., nie na jakość, która jest oczywiście na jakimś tam poziomie ale nie ma się co łudzić że dzisiejszy akumulator wytrzyma na długo!
Zdania oczywiście są podzielone, niektórzy kupują w marketach te zwykłe tanie bo nie ma problemu z wymianą na gwarancji w razie "W"...
Jeśli chodzi o Bosch Silver to kilka takich przerobiłem i byłem z nich zadowolony, nawet bardzo, co fajne , jeśli padają to z dnia na dzień i nie ma już co ratować..., jeśli chodzi o Varte, kupiłem do poprzedniej Zosi, co prawda nie był to Silver ale padł po dwóch latach...
Zdania oczywiście są podzielone, niektórzy kupują w marketach te zwykłe tanie bo nie ma problemu z wymianą na gwarancji w razie "W"...
Jeśli chodzi o Bosch Silver to kilka takich przerobiłem i byłem z nich zadowolony, nawet bardzo, co fajne , jeśli padają to z dnia na dzień i nie ma już co ratować..., jeśli chodzi o Varte, kupiłem do poprzedniej Zosi, co prawda nie był to Silver ale padł po dwóch latach...
Koledzy mam pytanie.
Ponieważ pojawiły się ostatnio niskie temperatury i zaczęło się trochę trudniejsze odpalanie postanowiłem pobawić się miernikiem. Chciałbym zweryfikować, czy to co mierzę jest w miarę "normalne", czy może świadczyć o tym że z akumulatorem (lub czymś innym) zaczyna dziać się coś złego.
Pomiar napięcia na zaciskach aku:
- bez zapłonu - 12,5V
- na zapłonie (świece grzeją około 30 sekund) - 11,7V
- po 30 sekundach - 12,1V - i już nie zmienia się aż do rozruchu.
Czy takie spadki napięcia są normalne ?
Ponieważ pojawiły się ostatnio niskie temperatury i zaczęło się trochę trudniejsze odpalanie postanowiłem pobawić się miernikiem. Chciałbym zweryfikować, czy to co mierzę jest w miarę "normalne", czy może świadczyć o tym że z akumulatorem (lub czymś innym) zaczyna dziać się coś złego.
Pomiar napięcia na zaciskach aku:
- bez zapłonu - 12,5V
- na zapłonie (świece grzeją około 30 sekund) - 11,7V
- po 30 sekundach - 12,1V - i już nie zmienia się aż do rozruchu.
Czy takie spadki napięcia są normalne ?
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Dlatego zrezygnowałem z drogiego Boscha czy Varty i zamówiłem Autocrafta za 215 zł 75Ah 700ADaRek7 pisze:A ja Wam powiem że nie ma się co podniecać... wielkich różnic chyba już teraz nie ma, wszyscy producenci nastawiają się na ilość..., tak, tak na ilość...,
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Wszystko jest ok.Tak ma być.Tylko trzeba było jeszcze sprawdzić napięcie po rozruchu jak już silnik pracował.Korn pisze:Koledzy mam pytanie.
Ponieważ pojawiły się ostatnio niskie temperatury i zaczęło się trochę trudniejsze odpalanie postanowiłem pobawić się miernikiem. Chciałbym zweryfikować, czy to co mierzę jest w miarę "normalne", czy może świadczyć o tym że z akumulatorem (lub czymś innym) zaczyna dziać się coś złego.
Pomiar napięcia na zaciskach aku:
- bez zapłonu - 12,5V
- na zapłonie (świece grzeją około 30 sekund) - 11,7V
- po 30 sekundach - 12,1V - i już nie zmienia się aż do rozruchu.
Czy takie spadki napięcia są normalne ?
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Jaki masz wyświetlacz - trójlinijkowy czy graficzny?
Jeśli graficzny to włącz sobie radio, potem przyciśniej i przytrzymaj przycisk settings aż usłyszysz piknięcie ( ok 3-5 sek.). Potem przyciskiem BC wchodzisz w Test Mode tutaj masz pokazane
Jeśli graficzny to włącz sobie radio, potem przyciśniej i przytrzymaj przycisk settings aż usłyszysz piknięcie ( ok 3-5 sek.). Potem przyciskiem BC wchodzisz w Test Mode tutaj masz pokazane
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Chłopie o czym Ty piszesz ! Takich bajerów w Zosi A nie mafranki pisze:Jaki masz wyświetlacz - trójlinijkowy czy graficzny?
Jeśli graficzny to włącz sobie radio, potem przyciśniej i przytrzymaj przycisk settings aż usłyszysz piknięcie ( ok 3-5 sek.). Potem przyciskiem BC wchodzisz w Test Mode tutaj masz pokazane