Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#46 Post autor: jendrek »

jurek 1771 co stanu oleju jaki filtr masz bo ja miałem tak na filtronie

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: Maciek »

Czujnik poziomu oleju bywa zawodny...

slawekfox

#48 Post autor: slawekfox »

Jak jesteś z Wielkopolski, to koło Krotoszyna w Dusznej Górce jest B. dobry serwis diesla. Zrobią pewnie taniej niż za 700 i dobrze.

Drugi b. dobry serwis jest w samym Krotoszynie Wachowiak.

jurek

#49 Post autor: jurek »

Mam na myśli jakieś GG albo e-mail lub tel do warsztatu.

Endriu23

#50 Post autor: Endriu23 »

Jestem w posiadaniu Zafiry od okola miesiaca. Mam problemy z uruchomieniem auta powyzej temperatury 18 stpni. - trzeba dluzej krecic. Ponizej tej tem. swiece grzeja i autko odpala dobrze. Swiece zarowe sa sprawne - zostaly wymienione na nowe (trzy byly niesprawne). Nie jest to tez wina czujnika tem. plynu chlodzacego, bo skusilem sie i wymienilem na nowy.
Prosze o porady - jaka to moze byc przyczyna gorszego uruchamiania auta przy wyzszych temperaturach. Za udzielone rady bede bardzo wdzieczny.

kicaj

#51 Post autor: kicaj »

w tych autach sa dwie rzeczy od ktorych bym zaczal - od softu, stary soft nie grzeje swiec w temp dodatnich, a druga rzecz to czujnik polozenia walka rozrzadu
poczytaj o nich to sie moze rozjasni sprawa

michal3000

#52 Post autor: michal3000 »

Tez mialem podobny problem:(
Na poczatku zaczalem od wymiany swieczek (dwie nie grzaly), pozniej wymienilem przekaźnik swiec zarowych, chociaz po tym tez nie zawsze chcial zapalac. Na koncu wymienilem przeplywomierz. W przeplywomierzu wbudowany jest czujnik powietrza zasysanego i on byl trafiony pokazywal temp. -50'C. Teraz zoska pali na dotyk;)
pozdrawiam

zymek

#53 Post autor: zymek »

witam
Właśnie jest po wymianie świec na Bosha. Zawsze rano gdy silnik jest zimny ciężko pali mam nadzieje że wiecie o co chodzi. Czytałem gdzieś o jakimś chipie ułatwiający rozruch ale czy to jest skuteczne ??? Aha i słyszałem coś takiego żeby odłączyć akumulator to wtedy w komputerze coś się przestawi i będzie wszystko ok. Proszę o pomoc

pozdr

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: Maciek »


wendi1

#55 Post autor: wendi1 »

A jak długo musisz krecic zeby odpalic ?

darkp1

#56 Post autor: darkp1 »

"Chip" jest tylko po to żeby świece grzać dłużej.

Dario

#57 Post autor: Dario »

moja też ciężko paliła i byłem z tym w serwisie .Miałem poprzestawiane fazy rozrządu
teraz jest wszystko ok. ale przyczyn moźe być wiele

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#58 Post autor: rzadki »

to może być też zapowietrzanie, albo pompa ma powoli dość. trzeba więcej info, może jakieś kody błędów. pamiętaj nie kręć za dużo bo będzie po pompie, a to nie tania impreza. może wystarczy stawiać auto "tyłkiem" do góry?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

podbiel

#59 Post autor: podbiel »

przy jednokrotnym grzaniu świec też tak mam ale jak podgrzeje 3 razy to pali normalnie i też mi chodzi po głowie ten chip, poza tym jak postoi tak z 4 godzinki to silnik jest zimny a świece nie grzeją i też jest problem, a jak było cieplej to wszystko było ok więc to chyba nie zapowietrzanie

ZAKROPIOLO

#60 Post autor: ZAKROPIOLO »

Ja wiem tyle, że też tak miałem do niedawna, że były kłopoty z porannym odpaleniem auta. Nie to, aby nie chciało zapalić ale trzeba było troszkę pomęczyć. Skądinąd wiem, że sprawny diesel powinien załapać od pierwszego przekręcenia. Sprawdziłem więc świece żarowe, 3 szt do wymiany. Wymieniłem wszystkie na nowe i postanowiłem sprawdzić jak to jest z tym grzaniem świec. Podpiąłem miernik i wyszło na to, że po zgaśnięciu lampki kontrolnej od świec jeszcze przez ok pół minuty(przy temp.ok 10 st. na zewnątrz) jest podawane napięcie na świece, tak, że wniosek z tego, jeszcze grzeją. Myślę, że u Ciebuie podbiel może być wina świec sprawdź je może nie wszystkie grzeją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”