A po co aż 2 komplety ?opelmen pisze:Dla zainteresowanych... za 2 moduły (z CLH) zapłaciłem 256,- z przesyłką (przy płatności przelewem) :>
[A]Montaż modułu dziennych świateł
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Witam pozwoliłem sobie negocjować cenę za modół http://allegro.pl/swiatla-dzienne-volks ... 88848.html i dostałem odpowiedz :
Witam, po ustaleniach uzgodniliśmy że z naszej strony za 4 sztuki
cena
z wysyłką przy wpłacie na konto wynosiłaby 500zł, standardowo
wynosiłaby
545 a przy zakupie indywidualnym 4 szt. 564 zł
Pozdrawiamy !
Proeltec
jeśli ktoś by się pisał to jest nas dwóch najlepiej z krakowa czekam
Witam, po ustaleniach uzgodniliśmy że z naszej strony za 4 sztuki
cena
z wysyłką przy wpłacie na konto wynosiłaby 500zł, standardowo
wynosiłaby
545 a przy zakupie indywidualnym 4 szt. 564 zł
Pozdrawiamy !
Proeltec
jeśli ktoś by się pisał to jest nas dwóch najlepiej z krakowa czekam
Fliztar
wszystko ładnie, pięknie, dopóki nie spotkasz jakiegoś kumatego policjanta (a o to wbrew pozorom nie trudno), albo diagnostę - ten "moduł DRL" nie ma homologacji i jego eksploatacja grozi co najmniej mandatemfliztar pisze:Witam pozwoliłem sobie negocjować cenę za modół [...]
jeśli ktoś by się pisał to jest nas dwóch najlepiej z krakowa czekam
może źle się wyraziłem. Moduł nie musi posiadać homologacji. Homologację muszą posiadać światła do jazdy dziennej (których częścią jest moduł sterujący).opelmen pisze:A odkąd moduł musi posiadać homologację ?Grisza75 pisze:ten "moduł DRL" nie ma homologacji i jego eksploatacja grozi co najmniej mandatem
Homologację mają posiadać światła/lampy a te posiadają...
Czy sądzisz, że podłączenie "tego" modułu spowoduje, że na kloszu lampy pojawi się znak RL ?
Otóż nie pojawi się, a co za tym idzie lampa sterowana takim "modułem" nie może być nazywaną "do jazdy dziennej".
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Grisza75, nie rób problemu tam gdzie go nie ma.
Moduł nie musi posiadać homologacji, homologację MUSZĄ posiadać lampy a te posiadają. Tak czy nie ?
Masz na lampach homologację czy nie masz ? Jesli nie masz to je natychmiast zdemontuj bo Policja albo diagnosta Ci zakwestionuje. Nie chodzi mi tutaj o lampy do jazdy dziennej tylko normalne lampy zespolone jakie posiada KAŻDA Zafirka...
Moduł nie musi posiadać homologacji, homologację MUSZĄ posiadać lampy a te posiadają. Tak czy nie ?
Masz na lampach homologację czy nie masz ? Jesli nie masz to je natychmiast zdemontuj bo Policja albo diagnosta Ci zakwestionuje. Nie chodzi mi tutaj o lampy do jazdy dziennej tylko normalne lampy zespolone jakie posiada KAŻDA Zafirka...
problemem jest to, że nie rozumiesz chyba czym jest homologacjaopelmen pisze:Grisza75, nie rób problemu tam gdzie go nie ma.
Moduł nie musi posiadać homologacji, homologację MUSZĄ posiadać lampy a te posiadają. Tak czy nie ?
Masz na lampach homologację czy nie masz ? Jesli nie masz to je natychmiast zdemontuj bo Policja albo diagnosta Ci zakwestionuje. Nie chodzi mi tutaj o lampy do jazdy dziennej tylko normalne lampy zespolone jakie posiada KAŻDA Zafirka...
Każdy typ lampy ("oprawy") jest homologowany dla konkretnego źródła światła (żarówki / palnika) i zmiana któregokolwiek z tych elementów (w omawianym przypadku mamy zmianę źródła światła) powoduje, że cały zestaw traci homologację na cokolwiek (a homologacji na światła dzienne i tak nigdy nie miał - i nie ma takiego modułu który by to zmienił )
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Źródłem światła jest... żarówka a tej nie zmieniamy, lampy również nie zmieniamy.Grisza75 pisze:zmiana któregokolwiek z tych elementów (w omawianym przypadku mamy zmianę źródła światła) cały zestaw traci homologację na cokolwiek
Źródło, z którego nawet Prezydent korzysta:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej
Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 23:11 przez opelmen, łącznie zmieniany 1 raz.