Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
biedrona

#121 Post autor: biedrona »

oki dzięki co trzeba zrobic aby uszczelnić? Podpowiecie?Chciałbym we własnym zakresie to zrobić ale nie bardzo wiem jak sie do tego zabrać Dzięki

darkp1

#122 Post autor: darkp1 »

biedrona, no trzeba szukać, skoro gwiżdże to mniej więcej powinieneś zlokalizować nieszczelność. Nie wywala Ci żadnych błędów?

biedrona

#123 Post autor: biedrona »

no własnie nic nie wywala i podczas jazdy jest oki

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#124 Post autor: Harry200 »

Jeżeli będzie to mała nieszczelność to można sprawdzić starą metodą,trochę płynu do naczyń z wodą,polewać miejsca połączeń i dodawać gazu,Bąbelki na połączeniu będą świadczyć o nieszczelności..

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#125 Post autor: airbus »

Panowie a powiedzcie mi co moze byc jak EGR chlapie mi olejem i ta gruba rura co wychodzi od niego do intercoolera jest zachlapana olejem. Czy to wina egr'a czy turbiny?? Bo np jeden mechanik stwierdzil ze to przez padajaca turbine... Co jeszcze zauwazylem na zimnym/chlodnym silniku slychac taki metaliczny gwizd turbiny....
Czy to sa faktycznie objawy padajacej turbiny??
Dodam ze same okolice turbiny sa suche autko ciagnie.....
Prosze o porade bo jestem calkowitym laikiem w tych sprawach...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#126 Post autor: Harry200 »

Duża ilość oleju w rurze przed kolektorem ssącym to jest typowy objaw padającej turbiny i do tego gwizd na zimnym oleju.Czy metalowa rura za wyjściem z turbosprężarki jest czysta czy też jest brudna od oleju :?: ..

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#127 Post autor: airbus »

H,Łajszczak pisze:Duża ilość oleju w rurze przed kolektorem ssącym to jest typowy objaw padającej turbiny i do tego gwizd na zimnym oleju.Czy metalowa rura za wyjściem z turbosprężarki jest czysta czy też jest brudna od oleju :?: ..
Nie rura i cale turbo jest suche. Czyli jednak czeka mnie reanimacja turbosprezarki...
Jeszzce jedno pytanko czy robic to ze tak powiem jak najszybciej czy mozna jeszzce z tym jezdzic?? bo aktualnie ze tak powiem "groszem nie smierdze" :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#128 Post autor: Harry200 »

Skoro piszesz że rura za turbo jest sucha czyli tego oleju idzie mało ,nazbierało Ci sie go w intercoolerze i teraz go wyrzuca.Na początek możesz umyć intercooler i rury,po 1000km zobacz jak wtedy będzie to wyglądało.Olej może sie także brać jak są przedmuchy z odmy,turbina zasysa powietrze nasączone śladowymi ilościami oleju i wrzuca go wtedy dalej w instalacje...

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#129 Post autor: sobit »

Panowie przeleciałem cały temat i mam kilka pytań. Cięgno powinno być sztywne, ale na ile?? Moje jak dobrze złapałem, to udało mi się odciągnąć.. Znalazłem jedną wypowiedź, że wąż się robi twardy przy 2000 obr/min. U mnie niestety czuć to dopiero przy 3000. I teraz pytanie związane z tym, ale odnośnie pomiarów z OP-COMa. Na luzie, jak gazuję, to nie osiąga mi zadanego ciśnienia doładowania, a chyba powinno?? Długo wskazuje 1 atmosfere, potem się zwiększa, ale zawsze jest dużo mniejsze od zadanego. Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie. Byłbym bardzo wdzięczny.

darkp1

#130 Post autor: darkp1 »

sobit, u mnie przy energicznym pociągnięciu cięgno się nie ruszyło. No i tak koło 2000-2300RPM wąż od turbo robi się twardy. Coś masz nie tak. Posprawdzaj podciśnienia, szczególnie gumki przy zaworkach lubią puszczać. U mnie pomogło. Powodzenia ;)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#131 Post autor: sobit »

dzięki darkp1, więc będę musiał się w końcu zaopatrzyć w wakumetr i z tym powalczyć. A gdyby był nieszczelny IC, byłoby to słychać?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#132 Post autor: Harry200 »

Uszkodzenia węży czy samego intercoolera jest słychać,przeważnie jest to tylko szum a czasami nawet gwizd..

Skasowany użytkownik 6483

#133 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to może świadczyć o tym ,że masz nieszczelności w układzie smarowania turbiny , gdzięs ci olej wywala..warto to monitorować bo możesz po jakimś czasie załatwić turbinę..ale jak ci się lekko "poci" to nie ma co panikować.

Zdzich

#134 Post autor: Zdzich »

Witam , prosił bym o wyjaśnienie czy na dolnym króćcu elektrozaworu turbiny jest filterek czy zaworek ? Pytam bo ciągnie on powietrze . A ciężko ale mogę ruszyć sztangą turba .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#135 Post autor: Dziadek13 »

Zdzich pisze:Witam , prosił bym o wyjaśnienie czy na dolnym króćcu elektrozaworu turbiny jest filterek czy zaworek ? Pytam bo ciągnie on powietrze . A ciężko ale mogę ruszyć sztangą turba .
Filterek.
Obrazek
Turbo pracuje cały czas chyba że masz ze zmienną geometrią łopatek ale chyba nie.
Czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?.

Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie zmniejszając ciśnienie).
Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli podnosi sie ciśnienie doładowanie turbo.
Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbie nie ma odpowiedniego przesuwu - wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”