Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Panowie a powiedzcie mi co moze byc jak EGR chlapie mi olejem i ta gruba rura co wychodzi od niego do intercoolera jest zachlapana olejem. Czy to wina egr'a czy turbiny?? Bo np jeden mechanik stwierdzil ze to przez padajaca turbine... Co jeszcze zauwazylem na zimnym/chlodnym silniku slychac taki metaliczny gwizd turbiny....
Czy to sa faktycznie objawy padajacej turbiny??
Dodam ze same okolice turbiny sa suche autko ciagnie.....
Prosze o porade bo jestem calkowitym laikiem w tych sprawach...
Czy to sa faktycznie objawy padajacej turbiny??
Dodam ze same okolice turbiny sa suche autko ciagnie.....
Prosze o porade bo jestem calkowitym laikiem w tych sprawach...
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Nie rura i cale turbo jest suche. Czyli jednak czeka mnie reanimacja turbosprezarki...H,Łajszczak pisze:Duża ilość oleju w rurze przed kolektorem ssącym to jest typowy objaw padającej turbiny i do tego gwizd na zimnym oleju.Czy metalowa rura za wyjściem z turbosprężarki jest czysta czy też jest brudna od oleju ..
Jeszzce jedno pytanko czy robic to ze tak powiem jak najszybciej czy mozna jeszzce z tym jezdzic?? bo aktualnie ze tak powiem "groszem nie smierdze"
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Skoro piszesz że rura za turbo jest sucha czyli tego oleju idzie mało ,nazbierało Ci sie go w intercoolerze i teraz go wyrzuca.Na początek możesz umyć intercooler i rury,po 1000km zobacz jak wtedy będzie to wyglądało.Olej może sie także brać jak są przedmuchy z odmy,turbina zasysa powietrze nasączone śladowymi ilościami oleju i wrzuca go wtedy dalej w instalacje...
Panowie przeleciałem cały temat i mam kilka pytań. Cięgno powinno być sztywne, ale na ile?? Moje jak dobrze złapałem, to udało mi się odciągnąć.. Znalazłem jedną wypowiedź, że wąż się robi twardy przy 2000 obr/min. U mnie niestety czuć to dopiero przy 3000. I teraz pytanie związane z tym, ale odnośnie pomiarów z OP-COMa. Na luzie, jak gazuję, to nie osiąga mi zadanego ciśnienia doładowania, a chyba powinno?? Długo wskazuje 1 atmosfere, potem się zwiększa, ale zawsze jest dużo mniejsze od zadanego. Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie. Byłbym bardzo wdzięczny.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Filterek.Zdzich pisze:Witam , prosił bym o wyjaśnienie czy na dolnym króćcu elektrozaworu turbiny jest filterek czy zaworek ? Pytam bo ciągnie on powietrze . A ciężko ale mogę ruszyć sztangą turba .
Turbo pracuje cały czas chyba że masz ze zmienną geometrią łopatek ale chyba nie.
Czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?.
Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie zmniejszając ciśnienie).
Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli podnosi sie ciśnienie doładowanie turbo.
Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbie nie ma odpowiedniego przesuwu - wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".