Problem z wolnymi obrotami.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#61 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam w połowie może niżej między 500 a 1000.

cristoferus

#62 Post autor: cristoferus »

Witam,

wydaje mi się, że mam problem :mysli: ponieważ:
jedynka - niby najmocniejszy bieg ale dopiero po 3000
dwójka - wbija w fotel przy około 2700-2800
trójka - róznie 2000-2500
czwórka - zawsze 2000
piątka - zawsze 2000

Ostatnio zmieniany: przepływomierz powietrza, jeden zawór vac-out, olej :D

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#63 Post autor: Dziadek13 »

Olej zawsze można wymyć czyli rozebrać wymyć i złożyć,kasa w kieszeni.
Czyszczenie elektro zaworków moje wypociny.
Bywa że tyle oleju jest w elektro zaworku.
Obrazek
Należy szuszarką dobrze nagrzać ten rant co by plastyk był elestyczniejszy.
Bierzemy sie do roboty potrzebny płaski śrubokręt.
Obrazek
Obrazek
Wkładamy go w szczeline i lekko odginamy ale z czuciem kciukiem podnosimy tą zaślepke
i przytrzymujemy i tak z każdą szczeliną aż góra odpadnie pilnować sprężynek i części.
Obrazek
Dół zaworku tylko podważamy tam nic nie ma ale przedmuchać zawsze można.
Obrazek
Reszte rozebranych części czyścimy w ropie i tylko w niej ostrożnie z membramą silikonową.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po wyczyszczeniu składamy dobrze zaciskamy i jest ok.
Ja zrobiłem dla sprawdzenia czy pompa vacum nie puszcza oleju w układ podciśnienia a zarazem
zabezpieczyłem się przed tym.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz tylko rzut okiem i widać czy jest olej z pompy.

cristoferus

#64 Post autor: cristoferus »

Totalna załamka! :(
W drodze z pracy już całkowity brak TURBO.
Już miałem wracać pod biuro sprawdzać czy nie wala się tam jakaś turbina...
Płakać się chce.

virussrem
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:47
Imię: Michał
Lokalizacja: Śrem
Auto: OPEL ZAFIRA B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19CDTI

#65 Post autor: virussrem »

Witam po tułaczce po elektrykach okazało się ze to jednak komp wydane 500zł i śmigam dalej zafirką dzięki za podpowiedzi drogich kolegów.

Julek999

#66 Post autor: Julek999 »

firek pisze:Julek999 co do twojego problemu to podjedz do jakiegos warsztatu i niech ci zmierzą cisnienie na poszczególnych cylindrach, jesli na 3 bedzie nizsze-nawet nieznacznie to to jest przyczyna twoich problemów. Niestety silniki 1,8 odziedziczyły ten problem po swoim protoplaście 1.6 :|
Ciśnienie było mierzone i na 1, 2 i 4 wyszło 14 atm, a na 3 - 13,5

tankret

#67 Post autor: tankret »

Podepnę się do tematu, bo nie mogę jeszcze założyć własnego a pytanie również dotyczy podwyższonych obrotów na wolnym biegu. Gdy odpalę moją zafirkę to dostaje tak ok 1200 obr, a wystarczy że leciutko dodam gazu i już obroty spadają do ok 800 i tak zostają. W trakcie jazdy zawsze wolne obroty mam na 800 tylko przy pierwszym uruchomieniu mam te 1200. Czy coś jest nie tak, czy może wszystko ok? Dodam tylko że w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzęgła, obroty najpierw lekko podskakują do góry po czym normalnie spadają. Może ktoś miał podobnie?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#68 Post autor: Szuwarek »

Odłącz akumulator na 10 min - i zobacz czy po ponownym podłączeniu będzie to samo :)

gregorkrk

#69 Post autor: gregorkrk »

witam

jako że po zakupie miałem pare rzeczy do ogarnięcia . ogarnąłem sprawy i został ostatni problem
dodam że przepustnica czyszczona zgodnie z instrukcją.


objaw jest tylko na wolnych obrotach, na lpg i na benzynie identycznie.
wkręca sie na obroty rewelacyjnie bez szaprnięć itp.

na niskich obrotach(jałowych na postoju) występują szaprnięcia silnikiem -co dziwne obroty stoja idealnie nie faluja, a silnikiem rwie. efekt jakby wypadały zapłony .

zespół cewek mi sie średnio widzi skoro podczas przyspieszania nic nie zrywa.
na kompie brak błedów

voycor

#70 Post autor: voycor »

Koledzy,

Obroty silnika w mojej "babci" delikatnie falują, w zakresie 50-100 obrotów, niezależnie od obecnych obrotów, przy niskich obrotach i przy wysokich taka sama praca. Podłączenie pod op-coma wykazało mi problem w mieszance, dzieje się na przemian - mieszanka uboga - mieszanka bogata - i tak w koło macieju. Autko kupiłem trzy tygodnie temu więc skarbonka się otwiera :mrgreen:

krokowy - od niskich - wychodzi że nie
lambda - dawkowanie mieszanki- może być
przepływka - wg. mnie w ogóle nie

Jakie Wasze zdanie?

biedrona

#71 Post autor: biedrona »

Witajcie Otóż znów mam problem Otóż po nocy lub długim postoju jakieś 8 godzin Jak odpalę Zosie i ruszę i podjadę do skrzyżowania tj jakieś 300 metrów silniczek na wolnych obrotach zachowuje się dość dziwnie Tak jakoś nim szarpie szarpnie i przestaje Obroty silnika się nie zmieniają Jak pojeżdże tak jakieś 10 minut to wszystko wraca do normy i jest oki już do końca dnia I jeszcze jeden problem Po nocy autko zapala od strzału ale jak wyjadę z garażu i zgaszę silnik i za jakies 2 minuty chcę odpalić to kręcę rozrusznikiem z 3-4 sekundy i dopiero odpali Później już jest już od strzała Co jest grane?Już zaczyna mnie to irytować powoli Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#72 Post autor: Harry200 »

Jak odpalisz i wyjeżdżasz z garażu to ile czasu silnik Ci chodzi do wyłączenia.. :?:

biedrona

#73 Post autor: biedrona »

niecałą minutę około

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#74 Post autor: plutmen1 »

Panowie mam taki problem, moje autko Zafirka A 1,6 16V z podtlenkiem LPG, mam taki objaw i nie wiem co to może być, otóż jak stoje sobie w korkach, lub na postoju dodam gazu lub rusze z dodatkiem gazu i nagle zwalniam(tzn. wciskam sprzęgło żeby się zatrzymać) obroty spadają do 500 0br/min(tak jakby się dławił) i zachwile wskakuje na prawidłowe 900 obr/min. Za cholere nie wiem co to może być dzieje się tak zarówno na PB jak i na LPG, na LPG potrafi jeszcze zgasnąć, przepustnice czyściłem, krrokowca też, falowania obrotów na postoju nie ma, szarpania też nie, co to może być coś z podciśnieniem, lewe powietrze czy jak bo nie wiem już, błędów brak, myślałem żeby jescze erg zaślepić i sprawdzić, aha erg też czyściłem.
Podpowiedzcie coś.

pajak100

#75 Post autor: pajak100 »

WITAM SERDECZNIE. Problem jest taki że w mojej ZOFII są za niskie obroty. W momencie jak jade nawet 10km/h to obroty trzymają się ok. 900obr.min a jak sie zatrzymam to spadają do około 800obr/min. Co może byc przyczyna ??
Dziekuje za porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”