Rezystor wentylatora chłodnicy.
Moderator: Sebu$
Rezystor wentylatora chłodnicy.
Witam.Mam pytanko do mondrych głów.Jak sprawdzić rezystor czy jest sprawny.jaką powinien mieć oporność.??Mam problem z 1 biegiem wentylatora,w korku startuje mi odrazu na drugim biegu.Więc podejrzewam rezystor jako pierwszy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No jak ma przejście to dobry.
Może przejrzyj to.
http://speedy.sh/ED2CK/Wedlug-serwisu-n ... ylator.pdf
Lub tu.
http://upek.sputnik-sat.info/
Według serwisu należy wymienić cały wentylator.zip
Może przejrzyj to.
http://speedy.sh/ED2CK/Wedlug-serwisu-n ... ylator.pdf
Lub tu.
http://upek.sputnik-sat.info/
Według serwisu należy wymienić cały wentylator.zip
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Ten termik zabezpiecza właśnie opornik przed przegrzaniem i spaleniem.
Termik i opornik są w szeregu skoro jest przejście to znaczy ze jest sprawny.
Wentylator ma trzy przewody masa, +12V pierwszy bieg; +12V drugi bieg.
Spróbuj podać napięcie na krótko z akumulatora i sprawdź działanie wentylatora, jesli zadziałają obydwa biegi to szukaj uszkodzenia na wiązce lub na złączu modułu wentylatorów.
Nie wiem czy chcesz się zagłębiać do modułu pod zderzakiem, bo potrafi się tam zbierać woda i śniedzieć złącze.
Termik i opornik są w szeregu skoro jest przejście to znaczy ze jest sprawny.
Wentylator ma trzy przewody masa, +12V pierwszy bieg; +12V drugi bieg.
Spróbuj podać napięcie na krótko z akumulatora i sprawdź działanie wentylatora, jesli zadziałają obydwa biegi to szukaj uszkodzenia na wiązce lub na złączu modułu wentylatorów.
Nie wiem czy chcesz się zagłębiać do modułu pod zderzakiem, bo potrafi się tam zbierać woda i śniedzieć złącze.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Chodzi na jednym tzn, każdy wentylator ma swój bezpiecznik.
Jeden wentylator działa na F4-40A a drugi na F8-20A (bezpieczniki pod maską)
Za przełączenie biegów odpowiadają przekaźniki wbudowane w moduł wentylatorów.
W zależności od modułu i jego wersji może być w środku 6 przekaźników które sterują pracą wentylatorów podając odpowiednio zasilanie.
W module w mojej wersji jest nawet przekaźnik który uruchamia obydwa wentylatory połączone w szereg (coś wolniejszego jak pierszy bieg) ale w praktyce nie zauważyłem aby ten tryb kiedyś działał, tylko jak go wywołałem ręcznie robiąc sterownik.
Jeśli nie dasz rady tego ogarnąć sam to daj znać, spróbuję znaleźć czas aby to ci posprawdzać.
Jeden wentylator działa na F4-40A a drugi na F8-20A (bezpieczniki pod maską)
Za przełączenie biegów odpowiadają przekaźniki wbudowane w moduł wentylatorów.
W zależności od modułu i jego wersji może być w środku 6 przekaźników które sterują pracą wentylatorów podając odpowiednio zasilanie.
W module w mojej wersji jest nawet przekaźnik który uruchamia obydwa wentylatory połączone w szereg (coś wolniejszego jak pierszy bieg) ale w praktyce nie zauważyłem aby ten tryb kiedyś działał, tylko jak go wywołałem ręcznie robiąc sterownik.
Jeśli nie dasz rady tego ogarnąć sam to daj znać, spróbuję znaleźć czas aby to ci posprawdzać.