Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem
Moderator: Sebu$
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
oki, ten błąd może mieć jeszcze takie znaczenia:
P1530 Przekaźnik ukł. klimatyzacji, przerwany obwód Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za wysokie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za niskie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Przekaźnik A/C Stopień załączenia Temperatura za wysoka Układ klimatyzacji B-10
P1530 Przekaźnik ukł. klimatyzacji, przerwany obwód Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za wysokie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za niskie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Przekaźnik A/C Stopień załączenia Temperatura za wysoka Układ klimatyzacji B-10
ten sam błąd ma mój sąsiad w astrze, też próbowałem go wykasować OP-COM i nawet jak uda się wykasować to on dalej powraca. Sąsiad jeździ z tym już ponad pół roku i klima działa poprawnie. Jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę to opisz to na forum.MieHor pisze:oki, ten błąd może mieć jeszcze takie znaczenia:
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Teraz to tak tylko głośno myslę, ale ciekawi mnie jedna sprawa.
Czemu błąd dotyczący klimatyzacji jest odczytywany w diagnostyce silnika podczas gdy w module wentylatorów jest czysto.
Sygnał z przełącznika panelu AC idzie do sterownika ECU na tym poziomie jest wszystko rozpoznawalne ECU widzi fakt wcisnięcia przycisku A/C i pokazuje go na diagnostyce.
Tak samo pokazuje dane na temat cisnienia A/C mimo ze czujnik jest fizycznie podpięty pod moduł wentylatorów.
Następnie dwa przewody idą z ECU na moduł wentylatorów i tutaj powinna załączyć się sprężarka i po osiągnięciu ciśnienia uruchamia się wentylator klimatyzacji.
Błąd dotyczy przekaźnika A/C jedyne przekaźniki jakie znalazłem to w module.
Chyba najprostrzym wyjściem będzie podmiana modułu wentylatorów celem sprawdzenia.
Czemu błąd dotyczący klimatyzacji jest odczytywany w diagnostyce silnika podczas gdy w module wentylatorów jest czysto.
Sygnał z przełącznika panelu AC idzie do sterownika ECU na tym poziomie jest wszystko rozpoznawalne ECU widzi fakt wcisnięcia przycisku A/C i pokazuje go na diagnostyce.
Tak samo pokazuje dane na temat cisnienia A/C mimo ze czujnik jest fizycznie podpięty pod moduł wentylatorów.
Następnie dwa przewody idą z ECU na moduł wentylatorów i tutaj powinna załączyć się sprężarka i po osiągnięciu ciśnienia uruchamia się wentylator klimatyzacji.
Błąd dotyczy przekaźnika A/C jedyne przekaźniki jakie znalazłem to w module.
Chyba najprostrzym wyjściem będzie podmiana modułu wentylatorów celem sprawdzenia.
Ja mam natomiast problem tego typu, że jak wyłączę przycisk ECO czyli załącza się klima to w kabinie pojazdu słychać głośną pracę w postaci szumienia (buczenia). Dodam że wizualnie jak sprawdzałem to sprężarka pracuje i się obraca.
Czy może to mieć związek z termostatem, gdyż to na pewno mam do wymiany. Wcześniej też ktoś pisał że może to być uszkodzony parownik. Jeśli to parownik to jaki może być koszt naprawy tego elementu.
Ponadto, ciężko teraz sprawdzić czy chłodzi z uwagi na niską temperaturę na zewnątrz. Wydaje mi się lekko chłodzi ale z pewnością mało efektywnie.
Czy może to mieć związek z termostatem, gdyż to na pewno mam do wymiany. Wcześniej też ktoś pisał że może to być uszkodzony parownik. Jeśli to parownik to jaki może być koszt naprawy tego elementu.
Ponadto, ciężko teraz sprawdzić czy chłodzi z uwagi na niską temperaturę na zewnątrz. Wydaje mi się lekko chłodzi ale z pewnością mało efektywnie.
Kolego kecaj78,jak załącza się sprężarka to masz jeszcze trochę czynnika chłodzącego, gdy będzie go naprawdę mało to sprężarka się po prostu nie załączy. Radzę udać się do machera od klimy, to odessie to co jeszcze jest w układzie, zdiagnozuje nieszczelność i później wepchnie to co odzyska+jeszcze trochę i bedzie zawsze taniej. Nie chcę Ciebie straszyć ale pewnie nieszczelność będzie na chłodnicy klimy za wentylatorem, to niechlubna domena opli. Ja do mojego diesla kupiłem chłodnicę na alledrogo za ok 300 zł (zamiennik) i na razie jestem zadowolony.
Witam w 2010 roku w czerwcu regenerowałem sprężarke i działa do dzisiaj zapłacilem 200 zl (wymieniali uszczelniacze i łożysko) podaje namiar 62-081 Przeżmierowo ul.Dolina 65 tel.61 814-28-95 www.auto-klima.com.pl
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc