ale ja nie chcę wymieniać lamp, tylko żarniki - do tego zdejmowanie zderzaka raczej nie jest potrzebne...kubik_CDTi pisze:Trzeba zdejmować zderzak,w warunkach serwisowych ponad godzina.Grisza75 pisze:a ja mam inne pytanie dotyczące wymiany żarników D1S: czy ktoś z Was wymieniał żarniki samodzielnie? Dużo z tym roboty, czy lepiej się nie paprać i oddać do warsztatu? (za ciepło na dworze nie jest na zabawy przy samochodzie )
Pozdrawiam
[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL
No to,żebyś się nie zdziwił Może dla wygody,ale u mnie lampy były wyjmowane.Grisza75 pisze:ale ja nie chcę wymieniać lamp, tylko żarniki - do tego zdejmowanie zderzaka raczej nie jest potrzebne...kubik_CDTi pisze:Trzeba zdejmować zderzak,w warunkach serwisowych ponad godzina.Grisza75 pisze:a ja mam inne pytanie dotyczące wymiany żarników D1S: czy ktoś z Was wymieniał żarniki samodzielnie? Dużo z tym roboty, czy lepiej się nie paprać i oddać do warsztatu? (za ciepło na dworze nie jest na zabawy przy samochodzie )
Pozdrawiam
właśnie sobie grzebię w TIS'ie i z informacji tam zawartych wynika, że jedyne co trzeba zdemontować to obudowa filtra powietrza...kubik_CDTi pisze:No to,żebyś się nie zdziwił Może dla wygody,ale u mnie lampy były wyjmowane.Grisza75 pisze: ale ja nie chcę wymieniać lamp, tylko żarniki - do tego zdejmowanie zderzaka raczej nie jest potrzebne...
ja czytałem w "sam naprawiam" i wg. tamtejszego opisu trzeba lampę wyjąć - więc i zderzak zdejmować...
Bez zdejmowania to od strony kierowcy jakieś dojście jest więc można próbować za to od pasażera obudowę filtra rzeczywiście wyjąć trzeba. Narazie u mnie jest ok ale tak się ostatnio też zastanawiałem jak się do tego dobrać - jednak w razie problemów podjadę do znajomego, który działa trochę przy oświetleniu samochodowym więc może pomoże
Bez zdejmowania to od strony kierowcy jakieś dojście jest więc można próbować za to od pasażera obudowę filtra rzeczywiście wyjąć trzeba. Narazie u mnie jest ok ale tak się ostatnio też zastanawiałem jak się do tego dobrać - jednak w razie problemów podjadę do znajomego, który działa trochę przy oświetleniu samochodowym więc może pomoże
w niedzielę się za to wezmę. Żarniki już kupiłem, teraz jeszcze tylko czas i w miarę cywilizowane warunki są potrzebnekubik_CDTi pisze:Jak zdecydujesz się na robotę to wrzuć zdjęcia.
[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 12:22 ]
no i jestem po wymianie żarników
wcale nie trzeba zdejmować zderzaka, a jak ktoś się będzie przy tym upierał, to po prostu trzeba go nazwać naciągaczem
Wieczorem postaram się umieścić małego tutoriala jak to robić.
[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 23:11 ]
...no i zrobiłem foto-story :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=9937
Szanowni forumowicze, przestał mi palić lewy ksenon, przełożyłem żarnik na prawą stronę i tam działa. Ktoś mi podpowiedział że może to być przetwornica. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć gdzie znajduje się to ustrojstwo (czy może jest wbudowane w reflektor?). Z góry zaznaczę że poprzedni właściciel prywatnie wymienił w ASO (Koszalin)na ksenony z tradycyjnych reflektorów, z tym że nie byli w stanie mu zrobić skrętnych ...(są ustawione na stałe bez możliwości regulacji). Mam jeszcze jedno pytanie czy jest szansa zamienić istniejące ksenony na zwykłe lampy, bez dużej ingerencji w układ elektryczny?
przetwornica nie jest wbudowana w reflektor. Żeby się do niej dostać, trzeba zdjąć przedni zderzak. Jak już go zdejmiesz, to szukaj takiego czegoś:desperados27 pisze:Szanowni forumowicze, przestał mi palić lewy ksenon, przełożyłem żarnik na prawą stronę i tam działa. Ktoś mi podpowiedział że może to być przetwornica. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć gdzie znajduje się to ustrojstwo (czy może jest wbudowane w reflektor?).
Krajowa, ale diesel. Dłuższa historia, facet kupił golasa i sporo doposażył.
Pisałem niema poziomowania jest zrobione na stałe, bez możliwości regulacji. Czy przetwornica jest w reflektorze? i aby się do niej dostać, trzeba go zdemontować? Plis
[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 22:40 ]
Dzięki wielkie!!
[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 21:13 ]
Drodzy użytkownicy ksenonów Jestem po poszukiwania w dniu dzisiejszym przetwornicy do moich świateł. Z góry dziękuję za pomoc Grisza75. Sprawa wygląda następująco...zmotywowała do działania mnie cena w serwisie (jakieś 2700PLN) . Szukając w/w przedmiotu nie opierajcie się na częściach OPEL - przynajmniej w wyszukiwarce, ja szukałem i niestety jak na już, na wczoraj to nigdzie niema!! Poratował mnie mój elektryk mówiąc, że jest to ten sam (identyczny) element jak w Mercedesie w204, znalazłem na allegro za 140 PLN (nr katalogowy mercedesa A 169 820 08 85). Zamówiłem element, idzie z Zabrza wiec jak zamontuje to powiem czy faktycznie działa.
Pisałem niema poziomowania jest zrobione na stałe, bez możliwości regulacji. Czy przetwornica jest w reflektorze? i aby się do niej dostać, trzeba go zdemontować? Plis
[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 22:40 ]
Dzięki wielkie!!
[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 21:13 ]
Drodzy użytkownicy ksenonów Jestem po poszukiwania w dniu dzisiejszym przetwornicy do moich świateł. Z góry dziękuję za pomoc Grisza75. Sprawa wygląda następująco...zmotywowała do działania mnie cena w serwisie (jakieś 2700PLN) . Szukając w/w przedmiotu nie opierajcie się na częściach OPEL - przynajmniej w wyszukiwarce, ja szukałem i niestety jak na już, na wczoraj to nigdzie niema!! Poratował mnie mój elektryk mówiąc, że jest to ten sam (identyczny) element jak w Mercedesie w204, znalazłem na allegro za 140 PLN (nr katalogowy mercedesa A 169 820 08 85). Zamówiłem element, idzie z Zabrza wiec jak zamontuje to powiem czy faktycznie działa.
Witam.
Jestem tu nowy, przeszukałem ten temat i forum ale nie znalazłem informacji odnośnie usytuowania przetwornicy bi-ksenonowej. Bardzo proszę o pomoc, zdjęcia, informację odnośnie modelu przetwornicy i sposobu dostania się do niej. Najprawdopodobniej wysiadła mi prawa przetwornica. Zakupiłem nowe żarówki, jednak wymiana nie odniosła skutku. Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Jestem tu nowy, przeszukałem ten temat i forum ale nie znalazłem informacji odnośnie usytuowania przetwornicy bi-ksenonowej. Bardzo proszę o pomoc, zdjęcia, informację odnośnie modelu przetwornicy i sposobu dostania się do niej. Najprawdopodobniej wysiadła mi prawa przetwornica. Zakupiłem nowe żarówki, jednak wymiana nie odniosła skutku. Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Dziękuję bardzo za informację " uyssy " - skwituję to trzema słowami - bułka z masłem
No cóż w takim razie czeka mnie rozbiórka - wygląda na to że nie mała.
Właśnie ostatnio po zalaniu do pełna zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy, wyciekało mi przy prawym reflektorze - jest to możliwe że gdzieś nakapało jakimiś przewodami czy z nieszczelności na przetwornicę ?
A odnośnie samych przetwornic - orientuje się ktoś jaki to model dokładnie - Kupiłem żarniki D1S - bowiem takie miałem zainstalowane - "Osramy".
Znalazłem takie przetwornice - wyczytałem że właśnie od Mercedesa pasują do " Zośki"
Ktoś miał w rękach bądź się zna ?
Żaróweczki już mam w zapasie - aż strach pomyśleć co jeszcze mogę mieć ( i ile to będzie kosztować ). - stąd proszę o pomoc.
ALLDROGO - Link do Przetwornic
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
No cóż w takim razie czeka mnie rozbiórka - wygląda na to że nie mała.
Właśnie ostatnio po zalaniu do pełna zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy, wyciekało mi przy prawym reflektorze - jest to możliwe że gdzieś nakapało jakimiś przewodami czy z nieszczelności na przetwornicę ?
A odnośnie samych przetwornic - orientuje się ktoś jaki to model dokładnie - Kupiłem żarniki D1S - bowiem takie miałem zainstalowane - "Osramy".
Znalazłem takie przetwornice - wyczytałem że właśnie od Mercedesa pasują do " Zośki"
Ktoś miał w rękach bądź się zna ?
Żaróweczki już mam w zapasie - aż strach pomyśleć co jeszcze mogę mieć ( i ile to będzie kosztować ). - stąd proszę o pomoc.
ALLDROGO - Link do Przetwornic
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Z przetwornicami do ZB nie jest łatwa i tania sprawa (używki chodzą po 600 - 700 zł)
Inne pasują (ja miałem chyba zamontowaną czasowo z Audi (nie powiem Ci dokładnie jaki model), jednak przy niej, światła świeciły, tyle, że AFL nie działało.
Niestety, ale wydaje mi się, że jeżeli chcesz aby wszystko działało poprawnie, to musisz mieć oryginał GM dedykowany do ZB.
To są zdjęcia mojej starej (uszkodzonej) przetwornicy (która niestety jest zalana).
Inne pasują (ja miałem chyba zamontowaną czasowo z Audi (nie powiem Ci dokładnie jaki model), jednak przy niej, światła świeciły, tyle, że AFL nie działało.
Niestety, ale wydaje mi się, że jeżeli chcesz aby wszystko działało poprawnie, to musisz mieć oryginał GM dedykowany do ZB.
To są zdjęcia mojej starej (uszkodzonej) przetwornicy (która niestety jest zalana).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2013, 22:24 przez uyssy, łącznie zmieniany 2 razy.