Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
ostatnio też mi ubywa, ale zacznę od wymiany korka. wiecie ile w ASO chcą za korek? 62 zł. w innym sklepie z częsciami, oraz na allegro takie korki są po 6-8 zł. jest jakaś różnica oprócz LOGO GM?boogoo pisze:Ale najpierw sprawdź korek ciśnieniowy
zaryzykowełem i kupiłem nowy - jakieś 15 zł w intercars`ie. obejrzałem dokładnie i wygląda identycznie. nawet podejrzewam czy to nie jest ten sam korek tylko bez loga GM. napisy na nim są tak samo ułożone, tą samą czcionką. ale nie ważne. tak jak pisał boogoo, po odkręceniu starego korka było syczenie, jak po odkręceniu butelki z wodą gazowaną. założyłem nowy korek, zrobiłem 50 km, zgasiłem silnik, odkręciłem korek i cisza zostawię ten stary, spróbuję go przepchać, ale to pewnie było to. teraz tylko po obserwuję ilość płynu chłodniczego
Co do korka i jego naprawy rozebrałem swój tak jak to widać na zdjęciu
Są tam dwie sprężynki pracujące w różne strony - jak się domyślam jedna się wyciąga (reaguje na podciśnienie - ta po prawej) druga się wciska (nadciśnienie-lewa). W momencie zbyt dużego ciśnienia poprzez jej ruch i 4 wycięte kanaliki w gwincie korka ciśnienie jest regulowane.
Nie wiem co tu może być do naprawy oprócz tego że któraś ze sprężynek by np. pękła itd. Zauważyłem tylko że ta na nadciśnienie chodzi dużo ciężej niż ta na podciśnienie, ale może tak ma być. W układzie chłodzenia chodzi o to żeby podnieść ciśnienie wtedy temperatura wrzenia wzrasta. Skoro typowym problemem wycieków jest za duże ciśnienie w zbiorniku tzn. że jedna z tych sprężynek(lewa) nie pracuje tak jak powinna- akurat w moim przypadku właśnie ta jest sporo sztywniejsza. Więc co tu naprawiać ? Ktoś ma pomysł.
Są tam dwie sprężynki pracujące w różne strony - jak się domyślam jedna się wyciąga (reaguje na podciśnienie - ta po prawej) druga się wciska (nadciśnienie-lewa). W momencie zbyt dużego ciśnienia poprzez jej ruch i 4 wycięte kanaliki w gwincie korka ciśnienie jest regulowane.
Nie wiem co tu może być do naprawy oprócz tego że któraś ze sprężynek by np. pękła itd. Zauważyłem tylko że ta na nadciśnienie chodzi dużo ciężej niż ta na podciśnienie, ale może tak ma być. W układzie chłodzenia chodzi o to żeby podnieść ciśnienie wtedy temperatura wrzenia wzrasta. Skoro typowym problemem wycieków jest za duże ciśnienie w zbiorniku tzn. że jedna z tych sprężynek(lewa) nie pracuje tak jak powinna- akurat w moim przypadku właśnie ta jest sporo sztywniejsza. Więc co tu naprawiać ? Ktoś ma pomysł.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Wymień korek i powinno pomóc, albo go przeczyść.komura85 pisze:Sucho jest wszedzie. tam z przodu z tego czegos kapie ale niewiem co to jest
właśnie u mnie też chodzi ciężko ta od nadciśnienia. pomyślałem że się po prostu zużyła, więc zakupiłem nowy korek, jutro zobaczę czy w tym nowym też tak ciężko chodzi. ale na pewno na nowym korku ciśnienie jest dobrze wyrównywane
dużo. sprawdź pod dywanikiem w okolicach numeru Vin, tylko włóż palce dość głęboko bo po odkryciu tej tabliczki jest sucho ,dopiero pod dywanikiem, jak wyczujesz gąbkę zobacz, i kontroluj poziom oleju. może zauważyłeś że auto kopci na niebiesko?komura85 pisze:ja robię z 400km i muszę dolewać z litr płynu