[A/B] oświetlenie wnętrza auta.

To jest miejsce do prezentowania własnych modyfikacji w Zafirach - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#31 Post autor: MieHor »

Potwierdzam - ta płaska taśma jest połączona z lampką nad drugim rzędem siedzeń

KowalR

#32 Post autor: KowalR »

Panowie czujniki od zapalania światełka w drzwiach są sterowane "-" ponieważ zamykając drzwi odcinamy przepływ prądu. a multitimer da się naprawić lecz to jest cholernie wielka zabawa...

Czarny1010

#33 Post autor: Czarny1010 »

Czy te ledy "9 SMD 3 chip = 27 LED" działają jak zwykła żarówka (ściemniają sie, nie żarzą ) ?

Awatar użytkownika
kafarek23
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 04 mar 2010, 21:47
Lokalizacja: W-wa/Ł-ża/Z-ów
Model:
Kontakt:

#34 Post autor: kafarek23 »

Panowie ledy będą się lekko żarzyć poniewarz ledy mają mniejszą oporność sama dioda ma cięszy drucik który się nagrzewa a żarówka ma grubszy dlatego nic na niej nie widzimy. Nie pamiętam na jakim forum ale chyba na punto czytałem o ledach i tam pisali że wystarczy wstawić odpowiednie oporniki przed led ale jak to się przelicza to nie wiem. Miałem taki objaw w Punto 1 i w niczym nie przeszkadzało jeździłem ok. 1,5 roku
Podobno żarówki sprzedawane na aukcjach mają już wlutowane takie oporniki ja widziałem je w swoich żarówkach rurkowych ale i tak żarzyły jak ktoś się zna to może się pobawić :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#35 Post autor: Mattai »

kafarek23 pisze:Panowie ledy będą się lekko żarzyć poniewarz ledy mają mniejszą oporność sama dioda ma cięszy drucik który się nagrzewa a żarówka ma grubszy dlatego nic na niej nie widzimy. Nie pamiętam na jakim forum ale chyba na punto czytałem o ledach i tam pisali że wystarczy wstawić odpowiednie oporniki przed led ale jak to się przelicza to nie wiem. Miałem taki objaw w Punto 1 i w niczym nie przeszkadzało jeździłem ok. 1,5 roku
Podobno żarówki sprzedawane na aukcjach mają już wlutowane takie oporniki ja widziałem je w swoich żarówkach rurkowych ale i tak żarzyły jak ktoś się zna to może się pobawić :)

Ledy nie mają żadnego drucika - tylko półprzewodnik, a że on potrzebuje bardzo minimalnego prądu do pracy to wzbudza go do tego prąd upływu z urządzeń. Drucik nie świeci tylko doprowadza prąd. Co to za herrezje :-)
Nie ma co kombinować z opornikami bo zaczną się problemy jak nie od razu to po czasie. Albo zostawić tak jak jest albo jak kolega pisał wyżej - podłączyć żaróweczkę 12v o jak najmniejszej mocy w okolicy 0,5W powinno poskutkować. Led ma tak małą moc ze multitimer da rade - normalnie tam jest kilka watów - led tyle nie bierze. Żaróweczka spokojnie zniweluje prąd na linii.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Andy

#36 Post autor: Andy »

BajBus pisze:moze to być do lusterka ściemniającego się, ono ma jeszcze żaróweczkę w sobie która oświetla wnętrze...
No właśnie, a czy to ustrojstwo oświetlające wnętrze musi się świecic? Ktoś wie co zrobic żeby to wyłączyc ? Mocno mnie to denerwuje.

samson

#37 Post autor: samson »

Zeby nie zarzyly trzeba zakupic takie diody z opornikiem ( nazywaja je CANBUS i komputer tez nie wykrywa bledu)Mnie tez denerwowalo to zarzenie ,zmienilem na taka i gra.

http://allegro.pl/zarowki-rurkowe-led-3 ... 10320.html

http://allegro.pl/zarowka-diody-c10w-4l ... 78604.html
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 07:52 przez samson, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#38 Post autor: Mattai »

Wszystkie muszą mieć opornik, inaczej zgasłyby po pierwszym odpaleniu. Prąd zniszczyłby półprzewodnik.
A lekko świeca bo pewnie są gdzieś minimalne przebicia prądu na karoserii i elementach.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

samson

#39 Post autor: samson »

To dlaczego w autach z bort komputerem przy tych diodach nie wyskakuje blad a przy tradycyjnych tak. Kiedy te zamontowalem to nie zarzy.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#40 Post autor: oki »

Wszystkie moduły kontrolujące wykrywają stan żarówki po obciążeniu w jej obwodzie, czyli np żarówka 5W /12V = 0,41A
Komputer może mieć ustawiony pomiar np na 0,30A i wszystko co jest poniżej jest uznawane za brak żarówki lub niewłaściwą.
Żarówki LED pobierają bardzo mało prądu typowa dioda LED ok 0,025A układy sterujące typu PWM do wygaszania oświetlenia z reguły na wyjściu sterują tranzystorem co w przypadku żarówki nie stanowi problemu.
Zastosowanie tranzystora jako wyłącznika obwodu powoduje szczątkowe napięcie bramki które wystarcza do zapalenia diody LED, w przypadku żarówki nie stanowi problemu bo ma dużą rezystancje.
Sposobem aby się pozbyć żarzenia ledów jest zmostkowanie go opornikiem czyli dorobić mu sztuczne obciążenie.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#41 Post autor: Mattai »

Troszkę wcześniej w wątku była już ta informacja, podana chyba przez kilka forumowiczów. Ciągle te same pytania. Czy naprawdę tak ciężko przeczytać całość od początku? To tylko kilkadziesiąt postów.

Bardziej dociekliwych odsyłam na elektroda.pl . Wszystko myślę, na temat nie gasnących - zostało powiedziane.

Ja ostatnio zamontowałem sobie podświetlenie na nogami zamontowane tuz na wysokości pedałów. Wreszcie widać wszystko na podłodze
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#42 Post autor: timi68 »

Moje autko miało takie oświetlenie wnętrza od kiedy je kupiłem, czy to znaczy, że ktoś je przerabiał ?

Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#43 Post autor: Mattai »

U mnie wiele bajerów brakuje, więc sobie zrobiłem. Parę przewodów, linijka ledów i jakiś blister - chyba od zaciskarki. Efekt rewelacyjny.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#44 Post autor: Anony Mous »

mattai możesz wrzucić jakieś fotki ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#45 Post autor: MieHor »

timi68, jest bardzo prawdopodobne, że poprzednik wymienił te osłony na wersję z podświetlanymi lusterkami - u ciebie nie ma kodu

DH6 OSŁONA PRZECIWSŁONECZNA Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM PRAWA - LEWA

takie same osłony jak na zdjęciu miałem w VB i teraz w ZB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne modyfikacje”