[A/B] oświetlenie wnętrza auta.
- kafarek23
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 04 mar 2010, 21:47
- Lokalizacja: W-wa/Ł-ża/Z-ów
- Model:
- Kontakt:
Panowie ledy będą się lekko żarzyć poniewarz ledy mają mniejszą oporność sama dioda ma cięszy drucik który się nagrzewa a żarówka ma grubszy dlatego nic na niej nie widzimy. Nie pamiętam na jakim forum ale chyba na punto czytałem o ledach i tam pisali że wystarczy wstawić odpowiednie oporniki przed led ale jak to się przelicza to nie wiem. Miałem taki objaw w Punto 1 i w niczym nie przeszkadzało jeździłem ok. 1,5 roku
Podobno żarówki sprzedawane na aukcjach mają już wlutowane takie oporniki ja widziałem je w swoich żarówkach rurkowych ale i tak żarzyły jak ktoś się zna to może się pobawić
Podobno żarówki sprzedawane na aukcjach mają już wlutowane takie oporniki ja widziałem je w swoich żarówkach rurkowych ale i tak żarzyły jak ktoś się zna to może się pobawić
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
kafarek23 pisze:Panowie ledy będą się lekko żarzyć poniewarz ledy mają mniejszą oporność sama dioda ma cięszy drucik który się nagrzewa a żarówka ma grubszy dlatego nic na niej nie widzimy. Nie pamiętam na jakim forum ale chyba na punto czytałem o ledach i tam pisali że wystarczy wstawić odpowiednie oporniki przed led ale jak to się przelicza to nie wiem. Miałem taki objaw w Punto 1 i w niczym nie przeszkadzało jeździłem ok. 1,5 roku
Podobno żarówki sprzedawane na aukcjach mają już wlutowane takie oporniki ja widziałem je w swoich żarówkach rurkowych ale i tak żarzyły jak ktoś się zna to może się pobawić
Ledy nie mają żadnego drucika - tylko półprzewodnik, a że on potrzebuje bardzo minimalnego prądu do pracy to wzbudza go do tego prąd upływu z urządzeń. Drucik nie świeci tylko doprowadza prąd. Co to za herrezje :-)
Nie ma co kombinować z opornikami bo zaczną się problemy jak nie od razu to po czasie. Albo zostawić tak jak jest albo jak kolega pisał wyżej - podłączyć żaróweczkę 12v o jak najmniejszej mocy w okolicy 0,5W powinno poskutkować. Led ma tak małą moc ze multitimer da rade - normalnie tam jest kilka watów - led tyle nie bierze. Żaróweczka spokojnie zniweluje prąd na linii.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Zeby nie zarzyly trzeba zakupic takie diody z opornikiem ( nazywaja je CANBUS i komputer tez nie wykrywa bledu)Mnie tez denerwowalo to zarzenie ,zmienilem na taka i gra.
http://allegro.pl/zarowki-rurkowe-led-3 ... 10320.html
http://allegro.pl/zarowka-diody-c10w-4l ... 78604.html
http://allegro.pl/zarowki-rurkowe-led-3 ... 10320.html
http://allegro.pl/zarowka-diody-c10w-4l ... 78604.html
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 07:52 przez samson, łącznie zmieniany 2 razy.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Wszystkie moduły kontrolujące wykrywają stan żarówki po obciążeniu w jej obwodzie, czyli np żarówka 5W /12V = 0,41A
Komputer może mieć ustawiony pomiar np na 0,30A i wszystko co jest poniżej jest uznawane za brak żarówki lub niewłaściwą.
Żarówki LED pobierają bardzo mało prądu typowa dioda LED ok 0,025A układy sterujące typu PWM do wygaszania oświetlenia z reguły na wyjściu sterują tranzystorem co w przypadku żarówki nie stanowi problemu.
Zastosowanie tranzystora jako wyłącznika obwodu powoduje szczątkowe napięcie bramki które wystarcza do zapalenia diody LED, w przypadku żarówki nie stanowi problemu bo ma dużą rezystancje.
Sposobem aby się pozbyć żarzenia ledów jest zmostkowanie go opornikiem czyli dorobić mu sztuczne obciążenie.
Komputer może mieć ustawiony pomiar np na 0,30A i wszystko co jest poniżej jest uznawane za brak żarówki lub niewłaściwą.
Żarówki LED pobierają bardzo mało prądu typowa dioda LED ok 0,025A układy sterujące typu PWM do wygaszania oświetlenia z reguły na wyjściu sterują tranzystorem co w przypadku żarówki nie stanowi problemu.
Zastosowanie tranzystora jako wyłącznika obwodu powoduje szczątkowe napięcie bramki które wystarcza do zapalenia diody LED, w przypadku żarówki nie stanowi problemu bo ma dużą rezystancje.
Sposobem aby się pozbyć żarzenia ledów jest zmostkowanie go opornikiem czyli dorobić mu sztuczne obciążenie.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Troszkę wcześniej w wątku była już ta informacja, podana chyba przez kilka forumowiczów. Ciągle te same pytania. Czy naprawdę tak ciężko przeczytać całość od początku? To tylko kilkadziesiąt postów.
Bardziej dociekliwych odsyłam na elektroda.pl . Wszystko myślę, na temat nie gasnących - zostało powiedziane.
Ja ostatnio zamontowałem sobie podświetlenie na nogami zamontowane tuz na wysokości pedałów. Wreszcie widać wszystko na podłodze
Bardziej dociekliwych odsyłam na elektroda.pl . Wszystko myślę, na temat nie gasnących - zostało powiedziane.
Ja ostatnio zamontowałem sobie podświetlenie na nogami zamontowane tuz na wysokości pedałów. Wreszcie widać wszystko na podłodze
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)