[B] Problem z odpaleniem Zafira B
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
- Imię: jachu
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z1.9DT
- Gender:
Witam Kolegów ja miałem kiedyś podobny problem w seacie toledo 1.9 tdi silnik jak był zimny to palił na dotyk nawet przy - 15 a jak był ciepły to musiał kilka razy zakręcić i dopiero odpalał pojechałem do mechanika podpiął kompa i się okazało ze ma bardzo duży pobór prądu przy rozruchu powiedział mi gościu że jak spadnie prąd do chyba 9,2V to nie zapali mimo że będzie dobrze i długo kręcił a powodem będzie to że nie zostaną otwarte zaworki w pompie wtryskowej i na układzie paliwowym pierwsze co zrobiłem to zmieniłem tulejki w rozruszniku i problem z głowy teraz czy zimny czy ciepły pali na dotyk.Pozdrawiam.
Marki, nie wiem. Wg mechanika wydaje dziwny dźwięk. Dodam, że jak jest zimny to odpala auto od kopa. Jak się rozgrzeje to muszę potrzymać ze 2 sekundy i dopiero odpala. Rozrusznika nie można rozkręcić, bo trzyma go jedna ze śrub (groźba urwania). Jutro oddaję auto do - mam nadzieję - dobrego fachowca (z polecenia), a ten zobaczy co się da zrobić. Czy jeśli jest tak jak piszesz (czyli nie cofa bendixa) to czy słychać jakieś zgrzytanie itp? U mnie niczego nie słychać (chyba) lub ja niczego nie słyszę...
Napisałem o tym rozruszniku,bo Twój mechanik stwierdził,że padła dwumasa.Potem okazało się,ze to nie to a hałas(gwoździe w puszce) przy gaszeniu dochodzi jak rozumiem właśnie z okolic sprzęgła... tam gdzie również jest rozrusznik .Dlatego zasugerowałem sprawdzenia rozrusznika czy nie kręci się razem z silnikiem ale to mechanik powinien wykryć na miejscu.
Koledzy też mam problem z odpalaniem.
Nie ma reguły czy silnik ciepły czy zimy.
Czasami silnik odpala za 3- 4 razem.
Byłem u mechanika i nie ma żadnych błedów.
Powiedział, że albo Aku albo rozrusznik albo jedno i drugie.
Pojechałem do elektryka i zmierzył AKU i wszystko jest OK.
Rozrusznik jakby kręcił a po 2 sek zwalniał i znowu przyspieszał.
Czy musze go wymienić?
Nie ma reguły czy silnik ciepły czy zimy.
Czasami silnik odpala za 3- 4 razem.
Byłem u mechanika i nie ma żadnych błedów.
Powiedział, że albo Aku albo rozrusznik albo jedno i drugie.
Pojechałem do elektryka i zmierzył AKU i wszystko jest OK.
Rozrusznik jakby kręcił a po 2 sek zwalniał i znowu przyspieszał.
Czy musze go wymienić?
No to się dopisze do tematu
Przy odpalaniu mojego autka występuje takie oto cudo jeśli nie zaczekam do zgaśnięcia wszystkich lampek kontrolnych auto odpali po jakimś drugim lub trzecim kręceniu oczywiście mówię o dwu czy trzy krotnym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Troszkę myślałem w temacie i rozmawiałem z różnymi bardziej i mniej mądrymi ludźmi i doszedłem do wniosku, że być może to wina pompy paliwa bo jakoś nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Może ktoś miał do czynienia z takim problemem albo będzie w stanie zdalnie zdiagnozować ...
Przy odpalaniu mojego autka występuje takie oto cudo jeśli nie zaczekam do zgaśnięcia wszystkich lampek kontrolnych auto odpali po jakimś drugim lub trzecim kręceniu oczywiście mówię o dwu czy trzy krotnym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Troszkę myślałem w temacie i rozmawiałem z różnymi bardziej i mniej mądrymi ludźmi i doszedłem do wniosku, że być może to wina pompy paliwa bo jakoś nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Może ktoś miał do czynienia z takim problemem albo będzie w stanie zdalnie zdiagnozować ...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Pompy w Zochach są pancerne.... Musiałaby gdzieś nie trzymać ciśnienia,ewentualnie jeden jej element padł.
Ja bym szedł w stronę dawkowania paliwa (wtryski) nieszczelne przewody i brak ciśnienia.
Na forum był jeden przypadek pompy w 1.9, miała ona dosyć duży przelot. Poszukaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#24146
Ja bym szedł w stronę dawkowania paliwa (wtryski) nieszczelne przewody i brak ciśnienia.
Na forum był jeden przypadek pompy w 1.9, miała ona dosyć duży przelot. Poszukaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#24146
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 31 mar 2011, 09:51
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No panowie po wielkich bólach problem odpalania zwalczony przyczyna prozaiczna wypalona klema + i kabel oraz cewka do wymiany na razie pali jak nowa ale ile to nerwów kosztuje jak takie kaleki są mechanikami co ich edukacja kończy się na polonezie i już ale mam nadzieje ze pośmiga już bez problemów. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i tych co wytrzymują z Zosiami.
Podepnę się pod ten temat bo najbliższy chyba...otóż mi silnik odpala tylko, że potem gaśnie. W zasadzie to raz zgasł i to dzisiaj. Jadę po mieście Zośką. Przejechałem ok. 1 km. Zośka w automacie , mógł być 2 lub 3 bieg. Lekko zwalniam przed zakrętem, wciskam pedał hamulca, zakręcam. Auto wychodzi z zakrętu dodaję gazu ale ono zwalnia.....wyłączam radio i słyszę ciszę...... silnik nie pracuje. Wyskoczyły kontrolki : żółta silnika, czerwona oleju i czerwony akumulator. Odpaliłem jeszcze raz i normalnie ruszyłem. Kontrolki się nie paliły. Nie wiem kompletnie o co chodzi. Błędów żadnych nie wyświetla. Czy ktoś coś takiego miał ?