[B] - norbert_p - 1.9 CDTi, 120 KM, Enjoy, 2007 rok
Auto odbieram w piątek. Tak zdecydowałem z żoną. Już je widziałem z zewnątrz jak pojechałem wczoraj po dokumenty do rejestracji. Auto zaprezentuję (jak mnie Admini i Moderatorzy nie wyklną) w sobotę.
Wersja SL Tech Run. Nie ma panoramy, jasnej skóry (dla mnie beznadzieja, bo zalatuje skajem). Ma tempomat, Esp, navi po polsku, elektrykę, klimatronik 2-strefowy i takie tam.
Co do spalania to wiem, że pali jak smok przy dotarciu. Po ok 3-5 tyś km spalanie normuje się. Dla mnie to bez różnicy. Co nowe to nowe. Dodam, że ZB w mieście paliła mi 9 na sto, na trasie spalanie spadało do 8 (przy tych temperaturach: 4-10). Nie wiem skąd więc ktoś pisze, że auto mu pali 6 na sto...
Skąd kolega tradelux wie, że w scenikach są kiepskie turbiny? Nie słyszałem takiej opinii. No, ale jak się nie jeździło scenikiem to najlepiej jest je krytykować Poza tym auto na gwarancji więc i turbo wymienią za darmo (wiem, bo się pytałem). Turbiny to kiepskie były Kolego w Lagunach II z lat 2001-2004, po 2005 roku poprawiono ich smarowanie.
Co do utraty wartości to nie będę się powtarzał. Kupuję auto na lata. Mój roczny przebieg to max 15 tyś km. Większość będzie to jazda po mieście (60%). Reszta trasa. Dodam, że w zimie (tego roku) Zafira nawet mi się nie rozgrzewała do 50 stopni przy dojeździe do pracy i paliła mi jak smok (jak benzyna - tylko, że benzyna się szybciej rozgrzeje). Szkoda silnika. Stąd wybór benzyny. Reasumując: jedyny mój bład to szybka sprzedaż za małe pieniądze ZB, ale z drugiej strony jeździć po Polsce, aby sprzedać u Was auto... A niby czym bym wrócił... Przy małym dziecku i pracy na zmiany wybrałem mniejsze zło. Jutro oddaję ZB, jutro biorę Grand Scenika. Auto mnie i mojej żonie się podoba (wcześniej był wybór między Scenikiem a Zafirą). Jest przestronne, staranie wykonane, w benzynie dość wyposażone (akurat ma wszystko co chciałem - ESP, ASR, poduszki (x6), navi po polsku, tempomat, eletrykę szyb oraz klimatronik). Reszta nawet jak jest to ok.
Wersja SL Tech Run. Nie ma panoramy, jasnej skóry (dla mnie beznadzieja, bo zalatuje skajem). Ma tempomat, Esp, navi po polsku, elektrykę, klimatronik 2-strefowy i takie tam.
Co do spalania to wiem, że pali jak smok przy dotarciu. Po ok 3-5 tyś km spalanie normuje się. Dla mnie to bez różnicy. Co nowe to nowe. Dodam, że ZB w mieście paliła mi 9 na sto, na trasie spalanie spadało do 8 (przy tych temperaturach: 4-10). Nie wiem skąd więc ktoś pisze, że auto mu pali 6 na sto...
Skąd kolega tradelux wie, że w scenikach są kiepskie turbiny? Nie słyszałem takiej opinii. No, ale jak się nie jeździło scenikiem to najlepiej jest je krytykować Poza tym auto na gwarancji więc i turbo wymienią za darmo (wiem, bo się pytałem). Turbiny to kiepskie były Kolego w Lagunach II z lat 2001-2004, po 2005 roku poprawiono ich smarowanie.
Co do utraty wartości to nie będę się powtarzał. Kupuję auto na lata. Mój roczny przebieg to max 15 tyś km. Większość będzie to jazda po mieście (60%). Reszta trasa. Dodam, że w zimie (tego roku) Zafira nawet mi się nie rozgrzewała do 50 stopni przy dojeździe do pracy i paliła mi jak smok (jak benzyna - tylko, że benzyna się szybciej rozgrzeje). Szkoda silnika. Stąd wybór benzyny. Reasumując: jedyny mój bład to szybka sprzedaż za małe pieniądze ZB, ale z drugiej strony jeździć po Polsce, aby sprzedać u Was auto... A niby czym bym wrócił... Przy małym dziecku i pracy na zmiany wybrałem mniejsze zło. Jutro oddaję ZB, jutro biorę Grand Scenika. Auto mnie i mojej żonie się podoba (wcześniej był wybór między Scenikiem a Zafirą). Jest przestronne, staranie wykonane, w benzynie dość wyposażone (akurat ma wszystko co chciałem - ESP, ASR, poduszki (x6), navi po polsku, tempomat, eletrykę szyb oraz klimatronik). Reszta nawet jak jest to ok.
Jacek2308, wyjąłeś mi to z klawiaturyJacek2308 pisze:I gratulacje
Mnie osobiście nie dziwi Twoje podejście przy tym przelocie to jak najbardziej wł. benzyna i nie bardzo rozumiem opowiastek i starszaków zazdrosnych chorobliwie kolegów Skoro kogoś stać na nówkę i autem planuje pojeździć sporo latek to właśnie jak najbardziej nówkę a że wybrał inną markę no cóż ludzie domy żony zmieniają to auto tym bardziej i nie ma co po koledze jeździć.
Ja osobiście to norbert_p, czekam na prezentację
norbert_p, nie przejmuj się Malkontentami i Zazdrośnikami, mam nadzieję że będziesz do nas zaglądał
Autko śmiga jak marzenie. Sorki za brak fotek, ale jak kupowałem to pogoda była nieciekawa i teraz i wygląd ma nieciekawy. Do końca tygodnia na pewno umyję, bo przecież Święta idąkaliope pisze:Norbert czekamy....
Pierwsze spostrzeżenia:
- lekkość otwierania drzwi (chyba, że nowe, ale w ZB musiałem mocno ciągnąć klamki),
- MNÓSTWO schowków (nawet zagorzały fanatyk ZB schyli głowę, ale Scenic ma ich pełno),
- lekkość przy wciskaniu sprzęgła, hamulca, wbijaniu biegów itp (jak nowe to i lekko chodzi),
- super navi tomtom (sorki, ale ta w mojej byłej Lagunie II oraz ZB się chowają. tutaj jest pełnowartościowa navi tomotom po polsku z możliwością darmowych aktualizacji przez 60 dni),
- wyświetlacz TFT z możliwością zmieniania skórek (jak w winampie - gadżet, ale przydatny),
- szybkość nagrzewania silnika (no wiadomo - benzyna się nagrzewa szybciej),
- naprawdę elastyczny silnik (przy 80km/h na 6 biegu nawet ładnie się zbiera i nie muli (wiem, że to nie merc, beemka itp. Piszę to co czuję. W ZB przy 80km/h wbijałem 4-kę lub 5-kę),
- CISZA! przy 120km/h (więcej nie jeździłem, bo silnik na dotarciu, a ja dmucham na zimne) silnika nie słychać, tylko opony i szum powietrza (bardzo niewielki, bo uszczelki nowe).
- duże lusterka wsteczne (w ZB jak na gabaryty auta wg mnie lusterka to masakra).
- duży zbiornik paliwa (60l) co przy dotarciu i prze benzynie jest plusem, bo nie trzeba szybko na stacje paliw podjeżdżać Spalanie w trasie na dotarciu 8,7. Wg książki (7,5). Po dotarciu ma się wyklarować (i wymianie oleju po ok 1500km).
Co mogłyby być innego?
- przyciemniane szyby tylne (jakoś to przeżyję),
Jak coś mnie będzie jeszcze raziło to napiszę
Fotki (umytego auta) niebawem.
nawet nie wiedziałem, że to japoński silnik:
1.4 TCe
Jednostka 1.4 jest już znacznie bardziej wymyślną konstrukcją. Z mocą wynoszącą 130 KM celuje bezpośrednio w silniki 1.4 T-Jet 120 KM i 1.4 TSI 122 KM. Jednostka o pojemności 1397 ccm nie wywodzi się jednak z (całkiem udanego) wolnossącego silnika Renault 1.4 98 KM. Za bazę posłużyły wolnossące silniki Nissana 1.5 i 1.6.
Jednostka o oznaczeniu fabrycznym H4Jt ma więc typowo japońską budowę.
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... 4-tsi.aspx
1.4 TCe
Jednostka 1.4 jest już znacznie bardziej wymyślną konstrukcją. Z mocą wynoszącą 130 KM celuje bezpośrednio w silniki 1.4 T-Jet 120 KM i 1.4 TSI 122 KM. Jednostka o pojemności 1397 ccm nie wywodzi się jednak z (całkiem udanego) wolnossącego silnika Renault 1.4 98 KM. Za bazę posłużyły wolnossące silniki Nissana 1.5 i 1.6.
Jednostka o oznaczeniu fabrycznym H4Jt ma więc typowo japońską budowę.
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... 4-tsi.aspx
http://impwar.otomoto.pl/opel-zafira-1- ... 17814.html
W sumie moja teoria się zgadza.
W sumie moja teoria się zgadza.
Owszem, to moja była ZB. Jak ktoś szuka takiej z wymienionym rozrządem, pompa wody, EGR-em, rozrusznikiem i bardzo dobrym, niestukającym zawieszeniem to może śmiało kupić. Na strukturach nowe (kupione na wiosnę 2011 roku) Continentale. Navi po polsku, a na podłodze nowiutkie dywaniki petex dedykowane do ZB (żadne realowskie).kubik_CDTi pisze:http://impwar.otomoto.pl/opel-zafira-1- ... 17814.html
W sumie moja teoria się zgadza.
Kilka fotek mojego nowego auta:
Renault Grand Scenic III, 1.4 TCe, 130KM.
Na wyposażeniu m. in.:
- 6 poduszek,
- ESP i ASR,
- parktronik z tyłu z wyświetlaczem,
- polska navi tomtom live,
- polski komputer,
- dwustrefowy klimatronik,
- podłokietnik z podwójnym schowkiem,
- bluetooth z możliwością podłączenia telefonu,
- skóra na kierownicy,
- wyświetlacz tft z możliwością zmiany wyświetlacza na inny (wymiana skórek jak np w winampie).
I trochę innych rzeczy, o któych nie pamiętam
Renault Grand Scenic III, 1.4 TCe, 130KM.
Na wyposażeniu m. in.:
- 6 poduszek,
- ESP i ASR,
- parktronik z tyłu z wyświetlaczem,
- polska navi tomtom live,
- polski komputer,
- dwustrefowy klimatronik,
- podłokietnik z podwójnym schowkiem,
- bluetooth z możliwością podłączenia telefonu,
- skóra na kierownicy,
- wyświetlacz tft z możliwością zmiany wyświetlacza na inny (wymiana skórek jak np w winampie).
I trochę innych rzeczy, o któych nie pamiętam