ZA - hamulce

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#76 Post autor: PeeKa »

Moj problem tąpniecia hamulca zostal chyba wyeliminowany. Bylo tak: od paru miesiecy borykalem sie z ustaleniem przyczyny metalicznego halasu przy jezdzie po nierownosciach. Diagnozowano rozne powody, najbardziej prawdopodobne wydawaly sie przeguby wewnetrzne (o malo co ich nie wymienilem...). Pojechalem jednak do kolejnego mechanika - wsiadl do auta, przejechal kilka metrow i mowi, ze przy tylnych klockach pewnie brak blaszek (stukanie ustepowalo po nacisnieciu hamulca). I mial racje! Wrocilem do mechanika, ktory wymienial klocki, zalozyl blaszki - i auto prawie jak nowe. Brak stukow, hamulec reaguje szybciej na depniecie, a objaw o ktorym pisalem tu wczesniej tez ustapil.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#77 Post autor: twardypt91 »

Jak oceniacie czułość hamulców w Waszych Zochach: żyleta czy nie? Miałem okazję przejechać się Berlingo. I zszokowany zostałem różnicą w czułości hamulców. Żeby zatrzymać cytrynkę wystarczy DELIKATNIE musnąć pedał hamulca. Jak przesadzę choćby minimalnie to od razu ABS wkracza do akcji. W Zoście z kolei żeby się zatrzymać to pedał hamulca muszę wcisnąć znacznie głębiej, a i tak nie ma efektu rzucania kierowcy na szybkę jak to jest w cytrynce. Dodam, że tarcze i płyn hamulcowy mają raptem 3000 km.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

darkp1

#78 Post autor: darkp1 »

U mnie dopiero po głębszym wciśnięciu załącza się światło STOP :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#79 Post autor: Harry200 »

Jak wcześniej miałem tarcze i klocki oplowskie to hamulce były czułe ,teraz jak mam klocki i tarcze na przodzie firmy jakiejś tam to żeby zahamować to muszę użyć dużo większej siły..

Anony Mous

#80 Post autor: Anony Mous »

twardypt91 pisze:Jak oceniacie czułość hamulców w Waszych Zochach: żyleta czy nie? Miałem okazję przejechać się Berlingo. I zszokowany zostałem różnicą w czułości hamulców. Żeby zatrzymać cytrynkę wystarczy DELIKATNIE musnąć pedał hamulca. Jak przesadzę choćby minimalnie to od razu ABS wkracza do akcji. W Zoście z kolei żeby się zatrzymać to pedał hamulca muszę wcisnąć znacznie głębiej, a i tak nie ma efektu rzucania kierowcy na szybkę jak to jest w cytrynce. Dodam, że tarcze i płyn hamulcowy mają raptem 3000 km.
Powiem Ci tak. Francuzy tak mają. Mają dość mocne wspomaganie i nie tylko hamulce. U mojego ojca w pegu 206 i sprzęgło, hamulec i wspomaganie działają bardzo mocno. Jak dal mnie to wada. Nie czuję władzy nad kołami bo kierownica skręca się tak jak by była odczepiona od kół. Hamulce też żyletki ale jak dla mnie właśnie są za mocne, lub za szybko reagują. Często mi się zdarza lecieć na szybę w tym pegu. Jak ja go nie lubię :lol:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#81 Post autor: Dziadek13 »

No i sama waga zafiry i berlingo.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#82 Post autor: twardypt91 »

Różnica w masie to jakieś 200-300 kg. Co więcej, w cytrynce z tyłu są bębny, a Zocha ma wszędzie tarcze. To chyba typowe dla Opla :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Anony Mous

#83 Post autor: Anony Mous »

twardypt91 pisze: To chyba typowe dla Opla :mysli:
I astra F i Vectra B tak samo mają z moich doświadczeń.

boogoo

#84 Post autor: boogoo »

Koledzy a czy nie myślicie,że może to mieć związek z pęczniejącymi przewodami gumowymi w zafirach?Ja zaobserwowałem,że jak mróz ściśnie to jakoś tak ostrzej reaguje na początku-bo guma twardsza,potem znowu taki jakiś miękki...

biedrona

#85 Post autor: biedrona »

Witajcie Wczoraj stała mi się dziwna rzecz otóż podczas jazdy zaczeły się wydobywać dziwne wycie chyba z przedniego prawego koła jak wcisnę hamulec wycie ustaje Jak hamulce są zimne to tego efektu nie ma Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#86 Post autor: Tunio999 »

boogoo pisze:Koledzy a czy nie myślicie,że może to mieć związek z pęczniejącymi przewodami gumowymi w zafirach?Ja zaobserwowałem,że jak mróz ściśnie to jakoś tak ostrzej reaguje na początku-bo guma twardsza,potem znowu taki jakiś miękki...

Witaj...
Z tego co mi wiadomo pęcznienie przewodów spowodowane jest starymi przewodami... z biegiem czasu przewody stają się bardziej porowate i podatne na uszkodzenia. Wciskanie pedału hamulca powoduje wzrost ciśnienia a przy "starych" przewodach pęcznienie przewodów... Czyli trzeba wymienić przewody....
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

boogoo

#87 Post autor: boogoo »

O to mi chodzi... :)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#88 Post autor: ekmir »

Wracam do tematu.
Po długim czasie poszukiwań udało mi się namierzyć ten wężyk/rurkę podciśnienia idący od pompy vaku do serwa - oczywiście używka.
W ASO stwierdzili, że coś takiego nie występuje jako część zamienna. Oni z takiej rurki/wężyka, który mają z metra docinają coś takiego i zarabiają końcówkę (taka ręczna robótka). Oczywiście nie mieli na stanie magazynowym.

Na co zwrócić uwagę przy wymianie?

jaroslaw_yaro

#89 Post autor: jaroslaw_yaro »

Jakiego producenta klocki polecacie????

cieniassss

#90 Post autor: cieniassss »

jaroslaw_yaro pisze:Jakiego producenta klocki polecacie????
TRW, JURID

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”