[B]Uszkodzony alternator
Na krotkie trasy wsadz orginalny, bo altek bedzie mial za malo czasu na doladowanie wiekszego. Wiekszy altek jest ok jak robisz dluzsze trasy.
Ja wsadzilem u siebie 70-tke ale do pracy mam 32 km w jedna strone wiec jest ok.
Tak szczerze to orginal bedzie zawsze adekwatny. Moj orginalny pracowal sprawnie 3 lata az , ktoregos dnia cholerny mechanik podmienil mi na jakis no name bez mojej wiedzy :-( , a ze byl zakryty otulina to sie nie kapnalem do momentu az altek mi wysiadl.
Ja wsadzilem u siebie 70-tke ale do pracy mam 32 km w jedna strone wiec jest ok.
Tak szczerze to orginal bedzie zawsze adekwatny. Moj orginalny pracowal sprawnie 3 lata az , ktoregos dnia cholerny mechanik podmienil mi na jakis no name bez mojej wiedzy :-( , a ze byl zakryty otulina to sie nie kapnalem do momentu az altek mi wysiadl.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
12 V po postoju to mało, moim zdaniem 12.2- 12.4 po nocnym postoju jeszcze ujdzie.
Po kilku dniach stania na zimnie i przy troszkę słabszym akku ma prawo gorzej zakręcić...
Jak będziesz kupował nowy to jak kupisz 60 Ah będzie dobrze, jak kupisz 70-75 też bedzie dobrze . Ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej mieć więcej ( oczywiście w granicach rozsądku) niż mniej. Min. dzięki temu przy padniętym altku spokojnie dojechałem do mechanika na samym akku bez zauważalnego uszczerbku dla niego. Jak miałbym słabszy to mógłbym go głęboko rozładować i po takiej akcji andawałby się do śmieci ( tzn. elektrośmieci )
Po kilku dniach stania na zimnie i przy troszkę słabszym akku ma prawo gorzej zakręcić...
Jak będziesz kupował nowy to jak kupisz 60 Ah będzie dobrze, jak kupisz 70-75 też bedzie dobrze . Ja osobiście wyznaję zasadę że lepiej mieć więcej ( oczywiście w granicach rozsądku) niż mniej. Min. dzięki temu przy padniętym altku spokojnie dojechałem do mechanika na samym akku bez zauważalnego uszczerbku dla niego. Jak miałbym słabszy to mógłbym go głęboko rozładować i po takiej akcji andawałby się do śmieci ( tzn. elektrośmieci )
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Najlepiej by bylo wyciagnac altka i zaniesc do fachowcow co maja stacje do testowania.
Jeslli jezdzisz na bardzo krotkich trasach to moze altek ma za malo czasu na doladowanie akumulatora. Jesli dobrze pamietam to po kazdym starcie auta potrzeba okolo 4km ciaglej jazdy aby akumulator odzyskal utracona moc (podczas rozruchu auta).
Jesli masz ladowanie ponad 14V to powinno byc ok ale dobrze by bylo przyjzec sie ladowaniu podczas jazdy czy nie spada ponizej normy. Wlacz wyswietlacz w test mode albo podlacz miernik do gniazdka zapalniczki i sprawdzaj podczas jazdy jak sie ma ladowanie.
Moze akumulator juz ma dosyc ( stary i nie trzyma ladowania) ?
Jeslli jezdzisz na bardzo krotkich trasach to moze altek ma za malo czasu na doladowanie akumulatora. Jesli dobrze pamietam to po kazdym starcie auta potrzeba okolo 4km ciaglej jazdy aby akumulator odzyskal utracona moc (podczas rozruchu auta).
Jesli masz ladowanie ponad 14V to powinno byc ok ale dobrze by bylo przyjzec sie ladowaniu podczas jazdy czy nie spada ponizej normy. Wlacz wyswietlacz w test mode albo podlacz miernik do gniazdka zapalniczki i sprawdzaj podczas jazdy jak sie ma ladowanie.
Moze akumulator juz ma dosyc ( stary i nie trzyma ladowania) ?
Akumulator jest z marca tego roku. Centra Futura 64 ah. Moze tochę za mały. Byłem w serwisie od akumulatorów (z gwarancją) ale oni guzik się znają. "Szpec" zaczą coś marudzić o skokach napięcia. Chciał zatrzymać aku. Tylko jak ja będę jeździć ? Przyszedł dugi taki sam mądry i orzekli że akumulator kicha albo regulator napięcia. Taki mądry to ja jestem bez nich. Istnieje sposób sprawdzenia bez wyciągania alternatora ?
Rozmiar aku jest ok takie wsadzaja fabrycznie.
Jesli jest to aku bezobslugowy to wiele opcji na sprawdzenie nie ma, zwyklym miernikiem nie bedziesz w stanie zdiagnozowac dokladnie aku, do diagnostyki sa specjalne mierniki diagnostyczne,ktore moga dokladnie to zrobic. Kazdy dobry serwis powinien miec taki miernik diagnostyczny wlacznie z sklepami, ktore sprzedaja aku.
Jesli masz korki do napelniania elektrolitu to mozesz sprawdzic nasycenie elktrolitu w kazdej celi. Jesli , ktoras ma male nasycenie to jest szansa ze aku jest do wymiany.
Tak swoja droga jesli spec ze sklepu powiedzial ze aku jest podejzany to powinni odrazu ci wymienic na drugi w ramach gwarancji i to bez dyskusji.
Regulator w warunkach domowych sprawdzic mozesz tylko po przez podlaczenie miernika i monitorowanie napiecia ladowania w roznych warunkach.
Wedlug specyfikacji zafira powinna miec ladowanie maxymalne 14,48V, jesli masz powyzej 14V w stanie jalowym (na postoju ) to powinno byc ok. Przeprowadz dodatkowy test na postoju, odpal auto podnies mu obroty do okolo 2500 do 3000 i powlanczaj wszystkie mozliwe odbiorniki (radio, ogrzewanie szyb, klima, swiatla dlugie, przeciwmgielne, wentylator na max, swiatla awaryjne) jesli ladowanie dalej bedzie trzymac sie powyzej 14V to regulator raczej OK. Oczywiscie nie traktuj tego jako wyroczni a raczej jako guide.
Jesli jest to aku bezobslugowy to wiele opcji na sprawdzenie nie ma, zwyklym miernikiem nie bedziesz w stanie zdiagnozowac dokladnie aku, do diagnostyki sa specjalne mierniki diagnostyczne,ktore moga dokladnie to zrobic. Kazdy dobry serwis powinien miec taki miernik diagnostyczny wlacznie z sklepami, ktore sprzedaja aku.
Jesli masz korki do napelniania elektrolitu to mozesz sprawdzic nasycenie elktrolitu w kazdej celi. Jesli , ktoras ma male nasycenie to jest szansa ze aku jest do wymiany.
Tak swoja droga jesli spec ze sklepu powiedzial ze aku jest podejzany to powinni odrazu ci wymienic na drugi w ramach gwarancji i to bez dyskusji.
Regulator w warunkach domowych sprawdzic mozesz tylko po przez podlaczenie miernika i monitorowanie napiecia ladowania w roznych warunkach.
Wedlug specyfikacji zafira powinna miec ladowanie maxymalne 14,48V, jesli masz powyzej 14V w stanie jalowym (na postoju ) to powinno byc ok. Przeprowadz dodatkowy test na postoju, odpal auto podnies mu obroty do okolo 2500 do 3000 i powlanczaj wszystkie mozliwe odbiorniki (radio, ogrzewanie szyb, klima, swiatla dlugie, przeciwmgielne, wentylator na max, swiatla awaryjne) jesli ladowanie dalej bedzie trzymac sie powyzej 14V to regulator raczej OK. Oczywiscie nie traktuj tego jako wyroczni a raczej jako guide.
Gwarancja to jest dobra rzecz ale na papierze. Mój aku jest bezobsługowy. Ten pseudo fachowiec jak go zobaczył to... myślałem że się rozpłacze. On też wolałby sprawdzić elektrolit. Niestety nie może. Jutro będę w domu to odstwię im do sprawdzenia. Jakiś zastęczy se wykombinuję. Sprawdzę przedtem tak jak radzi REMI
Mundurowy, co Ty piszesz?
Poczytaj TO, kupiłeś akku, masz dowód zakupu? Dzwoń pod podany tam numer telefonu, przyjedzie starter i Ci wymienią. A ten Pan z tego sklepu to jakiś nie "ten teges", powinien od razu wymienić na nowy. Jeżeli chcesz to zrobić przez nich napisz maila o przebiegu reklamacji, lub zadzwoń do EXIDE, tel. (0-61) 87 86 212 / 87 86 127 - dział obsługi klienta (reklamacje), na pewno pomogą
Poczytaj TO, kupiłeś akku, masz dowód zakupu? Dzwoń pod podany tam numer telefonu, przyjedzie starter i Ci wymienią. A ten Pan z tego sklepu to jakiś nie "ten teges", powinien od razu wymienić na nowy. Jeżeli chcesz to zrobić przez nich napisz maila o przebiegu reklamacji, lub zadzwoń do EXIDE, tel. (0-61) 87 86 212 / 87 86 127 - dział obsługi klienta (reklamacje), na pewno pomogą