Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Arturo11
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 09 lis 2010, 21:59
Imię: Artur
Lokalizacja: Sędziszów
Auto: Citroen
Model: C5
Oznaczenie silnika: HDI

#166 Post autor: Arturo11 »

Przyciskiem "ECO" wyłączasz klimatyzację. Będzie działać jak zwykły nawiew w samochodzie bez klimatyzacji.

Dole

#167 Post autor: Dole »

Dla potomności:
Klima podczas jazdy nagle przestała działać.
Smaczek - w drodze do Stambułu, zepsuła się nie gdzie indziej a w Bułgarii, co spowodowało przegrzanie właściciela poruszającego się czarnym samochodem ;)
Po dojeździe na miejsca czasem się włączała (działając zupełnie poprawnie), ale co jakiś czas przestawała działać. Powodem okazało się kompletnie skorodowane sprzęgiełko elektromagnetyczne. Po jego mechanicznym wyczyszczeniu mogę ponownie cieszyć się chłodnym powietrzem z nawiewu. Szczególnie, że temperatura spada tu do 30 stopni jak jest ochłodzenie :D

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#168 Post autor: JARO »

Czy miał ktoś problem z przeciekami w tym miejscu?? Czy to jest od klimy czy od ogrzewania??
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#169 Post autor: Jaymzarf »

JARO, to chyba przejście rurek do nagrzewnicy. Czyli od ogrzewania...
U mnie w Zosi zakończenie klimy od strony komory silnika jest w takiej kostce (parownik)...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#170 Post autor: JARO »

To są rurki od strony Filtra kabinowego i jak włączyłem klime to tam zbiera się a raczej skrapla woda. Nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak czy może układ nieszczelny.

[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 20:39 ]
Dole, a możesz powiedzieć gdzie znajduje sie to sprzęgiełko elektromagnetyczne? Bo u mnie chyba to samo będzie.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#171 Post autor: Dziadek13 »

A no tu
Obrazek
Obrazek

Bieniek

#172 Post autor: Bieniek »

Klima chlodzi,ale cos terkocze.Lozysko sprezarki?Duzy problem z wymiana?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#173 Post autor: Dziadek13 »

Bieniek pisze:Klima chlodzi,ale cos terkocze.Lozysko sprezarki?Duzy problem z wymiana?
A może napinacz paska,lub popatrz na to coś podobnego tu

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#174 Post autor: JARO »

Dzięki Dziadek 13.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#175 Post autor: twardypt91 »

2 pytania:

1. tryb AUTO - jak rozumiem w tym trybie układ sterujący klimą sam dobiera siłę nadmuchu oraz to, z której kratki ma lecieć powietrze. Ale skąd on wie gdzie i jaka jest temperatura - są w kabinie jakieś czujniki temperatury?
2. bez trybu AUTO - jak ustawię tak dmucha, to jasne. Ale co się dzieje jak nacisnę jeden z 3 guziczków poniżej wyświetlacza tj. czy ma dmuchać na nogi, piersi czy wyżej. Nie rozumiem tego po prostu. Normalnie leci powietrze ze wszystkich otworów, wiec jak nacisnę jeden z tych przycisków to powietrze będzie lecieć z jakiegoś "tajemniczego" otworu czy jak?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#176 Post autor: Dziadek13 »


twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#177 Post autor: twardypt91 »

Nadal nie rozumiem co się dzieje, gdy nacisnę jeden z tych 3 przycisków :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#178 Post autor: Dziadek13 »

ECO wyłączasz sprężarkę klimy - samochód grzeje powietrze do ustawionej temp. z chłodzeniem gorzej bo na zewnątrz jest chłodniej.
AUTO po prostu ma być utrzymana temperatura ustawiona. Powietrze dmuchane jest do wszystkich nawiewów. Komputer steruje siłą nawiewu.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#179 Post autor: twardypt91 »

Tyle to wiem. Może chodzi o to, że te 3 przyciski działają wyłącznie w trybie AUTO? Jak klima chodziła normalnie (nie wyświetla się ECO i AUTO) to powietrze z kratek cały czas leciało mimo naciskania poszczególnych przycisków.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#180 Post autor: Dziadek13 »

Przyciskami podajesz napięcie na klapy kierujące powietrze przyłóż ucho i posłuchaj czy działają.Podłącz pod kompa sprawdź układ klimatyzacji może ci wyskoczy brak napięcia na klapach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”