Problem ze wspomaganiem kierownicy
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
A co jak nie ma zwierzyńca pod maską, a się ciężko kreci? Opony zimowe robią swoje na suchej nawierzchni, ale bywa ze raz jest lepiej raz gorzej. Płyn uzupełniłem. bo było na końcu bagnetu.
Elektryka raczej bez zarzutu.
Elektryka raczej bez zarzutu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Wynik badania
srodek - plynnie w prawo - srodek - w lewo - srodek
[SELINFO],1,2,3,4,5,6,
Time,Napięcie akumulatora,Rzeczywisty pršd motoru,Rzeczywisty limit natezenia pradu silnika,Wymagana predkosc silnika,Rzeczywista predkosc silnika,Sygnal pracy silnika (D+),
sec,V,a,a,obr/min,obr/min,,
0.17,14.0,6.9,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
0.41,13.9,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
0.65,13.9,7.9,73.1,2 660,2 652,Aktywny,
0.93,14.0,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.21,13.9,7.8,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.49,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.77,13.9,7.7,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
2.01,14.0,7.4,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.29,13.9,7.8,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.53,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
2.81,13.9,8.1,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
3.05,12.9,42.6,73.1,3 330,2 937,Aktywny,
3.33,12.4,39.5,73.1,3 330,2 976,Aktywny,
3.61,12.1,41.9,73.1,3 330,2 773,Aktywny,
3.90,12.0,47.4,73.1,3 330,2 595,Aktywny,
4.18,11.9,52.2,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
4.46,11.9,57.1,73.1,3 330,2 285,Aktywny,
4.74,11.9,60.2,73.1,3 330,2 217,Aktywny,
5.02,11.9,61.6,73.1,3 330,2 167,Aktywny,
5.30,11.9,53.3,73.1,3 330,2 475,Aktywny,
5.58,12.6,17.1,73.1,3 330,3 181,Aktywny,
5.86,12.3,35.4,73.1,3 330,3 144,Aktywny,
6.14,12.3,36.7,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
6.42,12.3,38.0,73.1,3 330,3 016,Aktywny,
6.66,12.3,39.0,73.1,3 330,2 989,Aktywny,
6.93,12.4,40.1,73.1,3 330,2 956,Aktywny,
7.17,13.4,43.4,73.1,3 330,3 071,Aktywny,
7.45,13.4,42.7,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
7.69,13.4,44.3,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
7.93,13.4,46.0,73.1,3 330,2 963,Aktywny,
8.21,13.2,48.8,73.1,3 330,2 861,Aktywny,
8.49,13.2,52.7,73.1,3 330,2 739,Aktywny,
8.77,13.1,56.7,73.1,3 330,2 565,Aktywny,
9.01,13.0,59.9,73.1,3 330,2 471,Aktywny,
9.29,12.8,62.8,73.1,3 330,2 383,Aktywny,
9.53,12.9,62.6,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
9.81,13.8,22.1,73.1,3 330,3 282,Aktywny,
10.05,13.6,21.0,73.1,3 330,3 266,Aktywny,
10.33,12.7,36.8,73.1,3 330,3 219,Aktywny,
10.58,12.4,36.6,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
10.86,12.1,37.3,73.1,3 330,2 983,Aktywny,
11.10,12.0,38.9,73.1,3 330,2 905,Aktywny,
11.38,12.1,40.0,73.1,3 330,2 868,Aktywny,
11.66,12.5,19.7,73.1,3 330,3 348,Aktywny,
11.90,13.2,17.8,73.1,3 330,3 365,Aktywny,
12.18,13.8,13.3,73.1,3 330,3 382,Aktywny,
12.42,13.9,12.8,73.1,3 330,3 339,Aktywny,
12.70,14.0,9.0,73.1,3 134,3 196,Aktywny,
12.94,14.0,7.9,73.1,2 970,3 030,Aktywny,
13.22,13.9,6.6,73.1,2 789,2 855,Aktywny,
13.46,14.0,6.9,73.1,2 660,2 722,Aktywny,
13.73,13.9,7.5,73.1,2 660,2 689,Aktywny,
13.97,14.0,7.1,73.1,2 660,2 678,Aktywny,
14.21,13.9,7.2,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
14.49,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
14.77,14.0,7.1,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.05,13.9,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.33,13.9,7.3,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
15.61,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.89,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.17,14.0,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.45,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.73,14.0,7.5,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
srodek - plynnie w prawo - srodek - w lewo - srodek
[SELINFO],1,2,3,4,5,6,
Time,Napięcie akumulatora,Rzeczywisty pršd motoru,Rzeczywisty limit natezenia pradu silnika,Wymagana predkosc silnika,Rzeczywista predkosc silnika,Sygnal pracy silnika (D+),
sec,V,a,a,obr/min,obr/min,,
0.17,14.0,6.9,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
0.41,13.9,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
0.65,13.9,7.9,73.1,2 660,2 652,Aktywny,
0.93,14.0,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.21,13.9,7.8,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.49,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.77,13.9,7.7,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
2.01,14.0,7.4,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.29,13.9,7.8,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.53,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
2.81,13.9,8.1,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
3.05,12.9,42.6,73.1,3 330,2 937,Aktywny,
3.33,12.4,39.5,73.1,3 330,2 976,Aktywny,
3.61,12.1,41.9,73.1,3 330,2 773,Aktywny,
3.90,12.0,47.4,73.1,3 330,2 595,Aktywny,
4.18,11.9,52.2,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
4.46,11.9,57.1,73.1,3 330,2 285,Aktywny,
4.74,11.9,60.2,73.1,3 330,2 217,Aktywny,
5.02,11.9,61.6,73.1,3 330,2 167,Aktywny,
5.30,11.9,53.3,73.1,3 330,2 475,Aktywny,
5.58,12.6,17.1,73.1,3 330,3 181,Aktywny,
5.86,12.3,35.4,73.1,3 330,3 144,Aktywny,
6.14,12.3,36.7,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
6.42,12.3,38.0,73.1,3 330,3 016,Aktywny,
6.66,12.3,39.0,73.1,3 330,2 989,Aktywny,
6.93,12.4,40.1,73.1,3 330,2 956,Aktywny,
7.17,13.4,43.4,73.1,3 330,3 071,Aktywny,
7.45,13.4,42.7,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
7.69,13.4,44.3,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
7.93,13.4,46.0,73.1,3 330,2 963,Aktywny,
8.21,13.2,48.8,73.1,3 330,2 861,Aktywny,
8.49,13.2,52.7,73.1,3 330,2 739,Aktywny,
8.77,13.1,56.7,73.1,3 330,2 565,Aktywny,
9.01,13.0,59.9,73.1,3 330,2 471,Aktywny,
9.29,12.8,62.8,73.1,3 330,2 383,Aktywny,
9.53,12.9,62.6,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
9.81,13.8,22.1,73.1,3 330,3 282,Aktywny,
10.05,13.6,21.0,73.1,3 330,3 266,Aktywny,
10.33,12.7,36.8,73.1,3 330,3 219,Aktywny,
10.58,12.4,36.6,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
10.86,12.1,37.3,73.1,3 330,2 983,Aktywny,
11.10,12.0,38.9,73.1,3 330,2 905,Aktywny,
11.38,12.1,40.0,73.1,3 330,2 868,Aktywny,
11.66,12.5,19.7,73.1,3 330,3 348,Aktywny,
11.90,13.2,17.8,73.1,3 330,3 365,Aktywny,
12.18,13.8,13.3,73.1,3 330,3 382,Aktywny,
12.42,13.9,12.8,73.1,3 330,3 339,Aktywny,
12.70,14.0,9.0,73.1,3 134,3 196,Aktywny,
12.94,14.0,7.9,73.1,2 970,3 030,Aktywny,
13.22,13.9,6.6,73.1,2 789,2 855,Aktywny,
13.46,14.0,6.9,73.1,2 660,2 722,Aktywny,
13.73,13.9,7.5,73.1,2 660,2 689,Aktywny,
13.97,14.0,7.1,73.1,2 660,2 678,Aktywny,
14.21,13.9,7.2,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
14.49,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
14.77,14.0,7.1,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.05,13.9,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.33,13.9,7.3,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
15.61,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.89,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.17,14.0,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.45,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.73,14.0,7.5,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Ja miałem podobnie w mojej Zofii . Dolałem troszkę oleju do wspomagania i póki co, problem zniknął , tyle ,że ran po zapaleniu , wspomaganie jak to określam "budzi sie do zycia" czyli mruczy ale jak pokręcę w lwo i prawo to problem całkowicie zanika .
Mam pewien problem z pompą wspomagania mianowicie odzywa się nawet jak nie dotykam kierownicy, dzieje się tak od pewnego czasu. Pompa pracuje cały czas, nigdy nie przerwała pracy, napięcia są takie jakie powinny być. Z tego co wyczytałem na forum to problemem są łożyska które trzeba wymienić. Natomiast problem pojawił się w rozpoznaniu pompy. W tym wątku znalazłem post że od maja 2000 były montowane TRW II. Użytkownik został usunięty i nie wiadomo skąd on ma takie informacje i czy to na pewno chodzi o 2000 rok. Po numerze Vin wyszło mi ze auto zostało wyprodukowane 25-26 październik 2000r (rozbieżność zależna od identyfikatora). natomiast po rysunkach jakie zamieścił Dziadek13 wychodzi że mam TRW I ( tą z żeberkami), bo taką mam zamontowaną w samochodzie,albo przynajmniej bardzo podobna do niej.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Najlepiej jak wrzucisz jakąś fotkę, może ktoś będzie mógł pomóc w identyfikacji.
U mnie problemem z kręceniem okazał się trywialny, były zapieczone sworznie, układ po wymianie płynu i wspomnianych sworzni odżył. Pompa pracuje niemal idealnie.
U mnie problemem z kręceniem okazał się trywialny, były zapieczone sworznie, układ po wymianie płynu i wspomnianych sworzni odżył. Pompa pracuje niemal idealnie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
W zasadzie zdjęcie wrzucone przez Dziadek13
http://img718.imageshack.us/img718/9569 ... nia.th.jpg
pokazuje mój układ widziany z góry. Często autko mam załadowane i być może dlatego pompka się w końcu odezwała. Rozmawiałem z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem i odradził mi wymianę płynu wspomagania tłumacząc ze ten nowy będzie rzadszy i że pompka będzie wydawała głośniejsze dźwięki i ze wtedy może się szybciej zepsuć. Płyn od wspomagania jest zielony nie jest zanieczyszczony, nie jest gęsty.
http://img718.imageshack.us/img718/9569 ... nia.th.jpg
pokazuje mój układ widziany z góry. Często autko mam załadowane i być może dlatego pompka się w końcu odezwała. Rozmawiałem z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem i odradził mi wymianę płynu wspomagania tłumacząc ze ten nowy będzie rzadszy i że pompka będzie wydawała głośniejsze dźwięki i ze wtedy może się szybciej zepsuć. Płyn od wspomagania jest zielony nie jest zanieczyszczony, nie jest gęsty.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No może będzie głośniejsza. może nawet ciec, z drugiej strony rzadszy płyn może stawiać mniejszy opór, i dawać mniejsze objawy "przeciskania" gęstego przez układ powodując paradoksalnie mniejsze wycieki...wszystko zależy w jakim stanie jest cały układ.
Już w modelach 1984-87 forda była wzmianka o przepłukaniu układu i wymianie kiedy płyn jest wyraźnie nieprzejrzysty (Sam naprawiam... - Hertzog).
A pompa jak się kończy to i tak padnie, oby w domu po wymianie niż na trasie :-)
Już w modelach 1984-87 forda była wzmianka o przepłukaniu układu i wymianie kiedy płyn jest wyraźnie nieprzejrzysty (Sam naprawiam... - Hertzog).
A pompa jak się kończy to i tak padnie, oby w domu po wymianie niż na trasie :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Po wielkich zmaganiach wymieniłem w końcu w swojej pompie łożyska, tak jak opisał to kolega firek w pompie TRW1. Niestety nie słyszę żeby cokolwiek się polepszyło. Buczy dalej tak samo jak bym ciągle kręcił kierownicą, pomimo że jej nie dotykam. Oczywiście jak zacznę kręcić kierownicą to dźwięk robi się nieco głośniejszy i wyższy co świadczy o tym ze obroty się podwyższają. Kończą mi się już pomysły, płyn jet oczywiście wymieniony na nowy.
Znalazłem na forum taką informacje że od maja 2000r były montowane w Zafirach pompy TRWII, po numerze vin wyszła mi data produkcji 25 październik 2000r i mam zamontowaną pompę TRW1 co mnie nieco dziwi. Chyba że ta informacja jest jakaś błędna. Ktoś może ja potwierdzić?
Znalazłem na forum taką informacje że od maja 2000r były montowane w Zafirach pompy TRWII, po numerze vin wyszła mi data produkcji 25 październik 2000r i mam zamontowaną pompę TRW1 co mnie nieco dziwi. Chyba że ta informacja jest jakaś błędna. Ktoś może ja potwierdzić?
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mogą szczególnie jak to wszystko się już zaciera, ja wymieniłem to później narzekałem nie słusznie ze auto mi pływa...nie, to auto po prostu zaczęło poprawnie pracować.
System wspomagania ucichł na dobre.
Na postoju to ogólnie się nie kręci, ale jest faktem ze jak są zapieczone części, to trzeba naprawdę krzepy...
Kolega wspominał że w corsie miał zgnieciony wąż od wspomagania, to tylko sugestia , ale w takich przypadkach to już wszystko możliwe. można by sprawdzić czy nie są zatkane mułem przejścia...może będzie konieczna rozbiórka maglownicy.
Jak się nie kręci to i tak pompa pompuje płyn w układzie
Spróbuj delikatnie przekręcić kierownicę najpierw jedna potem w drugą o jakieś 45 stopni i zobacz czy buczenie jest identyczne i czy zmienia się siła wspomagania...
Płyn rozumiem jest pewny (najlepiej GM)?
System wspomagania ucichł na dobre.
Na postoju to ogólnie się nie kręci, ale jest faktem ze jak są zapieczone części, to trzeba naprawdę krzepy...
Kolega wspominał że w corsie miał zgnieciony wąż od wspomagania, to tylko sugestia , ale w takich przypadkach to już wszystko możliwe. można by sprawdzić czy nie są zatkane mułem przejścia...może będzie konieczna rozbiórka maglownicy.
Jak się nie kręci to i tak pompa pompuje płyn w układzie
Spróbuj delikatnie przekręcić kierownicę najpierw jedna potem w drugą o jakieś 45 stopni i zobacz czy buczenie jest identyczne i czy zmienia się siła wspomagania...
Płyn rozumiem jest pewny (najlepiej GM)?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)