[A] Komunikat - kontrola poziomu oleju - CHECK OIL LEVEL
Moderator: Sebu$
Czujnik ma pływak na swojej wysokości czy niżej ? Chodzi mi o to czy jak go wyjmę to mi olej poleci czy olej jest niżej ? Ewentualnie może postawić samochód pod większym skosem przodem do góry ?
Co do czujnika macie rację. Podłączyłem właśnie opel scaner-a i pokazał oil cośtam switch - fault więc ewidentnie uszkodzenie czujnika. Zastanawiam się tam czy może jak został zlany olej czujnik poleciał na sam dół czy przypadkiem się nie przyblokował... Zobaczymy w weekend
Co do czujnika macie rację. Podłączyłem właśnie opel scaner-a i pokazał oil cośtam switch - fault więc ewidentnie uszkodzenie czujnika. Zastanawiam się tam czy może jak został zlany olej czujnik poleciał na sam dół czy przypadkiem się nie przyblokował... Zobaczymy w weekend
Podpinam się do pytania bo mój czujnik też się wiesza. Da się go wyjąć bez spuszczania oleju i demontażu miski ?Doom pisze:Czujnik ma pływak na swojej wysokości czy niżej ? Chodzi mi o to czy jak go wyjmę to mi olej poleci czy olej jest niżej ? Ewentualnie może postawić samochód pod większym skosem przodem do góry ?
Procedura dla Z18XE wg. TIS:
1. Otworzyć maskę
2. Podnieść pojazd
3. Spuścić olej
4. Odłączyć wiązkę elektryczną od czujnika
5. Odkręcić 4 śruby
procedura montażu:
1. użyć nowej uszczelki
2. przykręcić 4 śruby
3. podłączyć wiązkę elektryczną do czujnika
4. opuścić pojazd
5. wlać nowy olej do silnika
6. uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie kontrolka oleju
7. sprawdzić poziom oleju i uzupełnić jeśli potrzeba
8. zamknąć maskę.
1. Otworzyć maskę
2. Podnieść pojazd
3. Spuścić olej
4. Odłączyć wiązkę elektryczną od czujnika
5. Odkręcić 4 śruby
procedura montażu:
1. użyć nowej uszczelki
2. przykręcić 4 śruby
3. podłączyć wiązkę elektryczną do czujnika
4. opuścić pojazd
5. wlać nowy olej do silnika
6. uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie kontrolka oleju
7. sprawdzić poziom oleju i uzupełnić jeśli potrzeba
8. zamknąć maskę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Doom, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie czujnika... Jak silnik był zimny to błąd zniknął, po rozgrzaniu znów się pojawił. Teraz pytanie czy olej jest na tyle rzadki, że na ciepło ma zbyt niską siłę wyporu pływaka czy może czujnik/mid wywala błąd też przy zbyt wysokim stanie oleju ? Olej jaki zalałem to 5W50 mobila (chciałem 5w30 ale nie było )
wadol82 pisze:Mam problem z Zośką ale opisze wszystko od początku. Po jakimś czasie od kupna Zoski wyskoczył mi napis na komputerze Check Oil Level, sprawdziłem stan oleju ale się zgadzał, ale i tak miałem zamiar wymienić olej i rozrząd więc to zrobiłem i problem znikł na pewien czas. Miesiąc temu znów wyskoczył mi ten napis sprawdziłem stan oleju na bagnecie i był ten sam co zaraz po wymianie (od wymiany przejechałem ok 1000 km) ale dolałem mu oleju ok 100 ml i problem znikł aż do dziś gdzie znowu się pojawił ten napis. Mam pytanie czy to może być wina psującego się czujnika czy też może czujnik jest umieszczony zbyt wysoko i nawet gram ubycia oleju powoduje wyskakiwanie błędu? Dzieje się tak kiedy silnik jest już cieplejszy zaraz po odpaleniu nie pojawia się, olej mam Mobil 1 10w/40 przebieg 217 tyś km
U mnie się ta kontrolka zaświeca jak mam poziom pomiędzy 1 a 2 kreska na bagnecie. Dolewam 2 setki oleju i po 1000-1200km znowu się zapala. Czyli w normie i czujnik działa (chociaż do końca czujnikowi nie ufam i sprawdzam czasem wyrywkowo poziom). Jak nie spala Ci oleju (prawie niemożliwe w 1.8)to czujnik masz walnięty i go olewasz (on pokazuje tylko poziom nie ciśnienie i wywala level na komputerze co jest denerwujące) albo go wypinasz z miski olejowej i zwierasz piny w kostce na kablu (sprawdzony sposób w tych silnikach) Wtedy się nie zaświeci ale trzeba zawsze kontrolować bagnet. Można też kupić czujnik używany ale nie ma gwarancji że sprawny będzie do końca. Te czujniki od ciągłego nagrzewania i chłodzenia w misie świrują. Szkoda kasy - przed liftem nie było tych czujników w Zośkach i ludzie jeżdżą.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 12:18 przez vujekbond, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Co znaczy że się zgadzał? Jak stan był przy kresce MIN to mógł się zaświecić check oil. Wlej tyle oleju, żeby było na środku pomiędzy min i max. Jak nadal będzie prosił o olej tzn. że na 90% czujnik walnięty i źle wskazuje.wadol82 pisze:Mam problem z Zośką ale opisze wszystko od początku. Po jakimś czasie od kupna Zoski wyskoczył mi napis na komputerze Check Oil Level, sprawdziłem stan oleju ale się zgadzał
nie ma problemu w tym sensie ze juz nigdy ci nie pokaze komunikatu o niskim poziomie oleju (nawet jak bedzie minimum) innaczej mowiac zwarcie tego czujnika powoduje jego dezaktywacje.ada pisze:piszesz że wystarczy połączyc dwa przewody i nie ma już z nim problemu?
zobacz jeszcze tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=480
pozdr
opolanin