[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Petrik

#526 Post autor: Petrik »

Witam jestem po wymianie alternatora na regenerowany Obecnie mam taką przypadłość, wcześniej nie zwracałem uwagi - po uruchomieniu silnika - brak ładowania, po kilku sekundach pojawia się kontrolka od ładowania, dodanie gazu wzbudza ładowanie do opisywanego wcześniej poziomu i kontrolka gaśnie po kilku sekundach. po paru uruchomieniach zośki zaczyna świecić kontrolka serwisowa :?: co jest proszę o pomoc :(

Remi

#527 Post autor: Remi »

Jak wyswietla ci serwisowa lampke to sprawdz kody bledow.
Poczytaj na forum jak to sie robi, jest sporo info na ten temat.
Calkiem nie wykluczone ze szczotki w altku masz wyjechane i powoduje to przerwy w ladowaniu i rozne zaklocenia z tym zwiazane.
Zakladam ze jak ci regenerowali altka to przetestowali go profesjonalnie i regulator jest ok. Jesli nie testowali go na stacji diagnostycznej to mozliwe ze regulator ci wysiada.

Petrik

#528 Post autor: Petrik »

podłączam pod komputer i nie pokazuje mi ze mam jakieś błędy skanuje programem (PCMSCAN,i SCANTOOL) wykasuje kontrolkę i po odpaleniu zoski parę razy kontrolka dalej świeci

[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 21:40 ]
a ha miałem założony oryginalny 105A a ten regenerowany jest 120A jest to jakaś różnica

Remi

#529 Post autor: Remi »

Op-Com masz?
Z tego co czytalem to nie wszystkie programy sa w stanie zczytywac dane z zafirek poprawnie.
Ja mam Op-Com i dziala idealnie.
Jedno jest pewne jak wyswietla ci sie na pulpicie kontrolka serwisowa to automatycznie musi sie pojawic jakis wpis w kompoterze pokladowym, ktory informuje dlaczego kontrolka sie zapalila.
a ha miałem założony oryginalny 105A a ten regenerowany jest 120A jest to jakaś różnica
Teoretycznie nie powinno to sprawiac roznicy. Wiekszy (120Amp) altek nie bedzie wciskal ci na sile wiecej pradu do instalacji zoski, za to bedzie w stanie podolac wiekszemu zapotrzebowaniu w przypadku gdy zainstalujesz sobie dodatkowe odbiorniki (dodatkowe halogeny lub wypasiony piec o diabelskiej mocy :-)
Patrzac na to z innej beczki jesli zainstalowales wiekszy altek to powinienes wymienic akumulator na wiekszy. Nie pytaj sie dlaczego, jest sporo info na ten temat na tym forum, jest to istna kopalnia wiedzy.

Nie traktuj tego co pisze jako wyroczni ale zanim bedziesz sie zaglebiac w problem, zacznij od najlatwiejszej rzeczy. Zakladam ze masz akumulator 64Ah, wymien go na
wiekszy (na przyklad 74Ah) pobrykaj przez kilka dni i wtedy bedziesz mial odpowiedz czy ten regenerowany altek jest kicha czy moze sterownik regulatora przegrzewal sie na aku ze zbyt mala impedancja.

Petrik

#530 Post autor: Petrik »

Ku mojemu zdziwieniu mam akumulator 60 Ah to chyba za mały odczytałem błąd P0621 Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora czyli pada alternator czy co :?:

Petrik

#531 Post autor: Petrik »

ładowanie jest na poziomie 14.3 - 14.2 test mode włączone światła i nawiew na full 14.1

[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 13:55 ]
możne to być wina małej pojemności akumulatora :?:

Petrik

#532 Post autor: Petrik »

tak parę razy podpalam zoske i wyskakuje kontrolka

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#533 Post autor: MieHor »

Akumulator 60 Ah w ZB z silnikiem Z19DT, DTL i DTH ze skrzynią biegów manualną i bez pakietu zimowego to standard

Petrik

#534 Post autor: Petrik »

i dalej to samo :cry: nie mam pojęcia o co kaman

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#535 Post autor: stapaw »

Petrik pisze:i dalej to samo :cry: nie mam pojęcia o co kaman
Witam.Sprawdź jeszcze sprzęgło alternatora.Miałem podobny przypadek,był opisywany w tym temacie.Pozdrawiam

chris

#536 Post autor: chris »

nie wiem może przeoczyłem w postach ale jak sprawdzić rodzaj alternatora bez wyciągania go?? da się to zrobić ???
dziwnie zachowuje mi się ładowanie jak na wolnych obrotach stoi po odpaleniu pokazuje 12,7 do 13,2 ja przejadę ok 200 metrów wyskakuje 13,7-13,9 a później po 14-14,2 , jak pojeżdżę troszkę to jest normalnie, to normalne zachowanie?? Czy regulator mi pada??
Mam przejechane 60tyś km...

Nufio

#537 Post autor: Nufio »

Witam. Miałem podobną sytuację. Niestety zignorowałem to i skończyło się na wymianie akmulatora i naprawie całego alternatora. Zatem proponuję wizytę u mechanika. Co do alternatora, to miałem mieć 100A a na stole okazało się, że był 120A. Skutek, dwa razy zamawiane części.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#538 Post autor: Bodek »

Nufio pisze:Co do alternatora, to miałem mieć 100A a na stole okazało się, że był 120A. Skutek, dwa razy zamawiane części.
Wystarczyło rozkodować VIN i nie byłoby problemu.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

KaDe

#539 Post autor: KaDe »

Pytanko mam bo nie widze na forum : cos o aku jak padaja i doborze po VIN lub wersji ktos podpowie ??? Dzieki z gory

Proszę napisać troszkę jaśniej, nie bardzo wiem o co chodzi - Bodek
Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 22:21 przez KaDe, łącznie zmieniany 1 raz.

chris

#540 Post autor: chris »

Bodek pisze:
Nufio pisze:Co do alternatora, to miałem mieć 100A a na stole okazało się, że był 120A. Skutek, dwa razy zamawiane części.
Wystarczyło rozkodować VIN i nie byłoby problemu.
gdzie to w vinie jest??
możesz mi sprawdzić??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”