[B]Uszkodzony alternator
Witam jestem po wymianie alternatora na regenerowany Obecnie mam taką przypadłość, wcześniej nie zwracałem uwagi - po uruchomieniu silnika - brak ładowania, po kilku sekundach pojawia się kontrolka od ładowania, dodanie gazu wzbudza ładowanie do opisywanego wcześniej poziomu i kontrolka gaśnie po kilku sekundach. po paru uruchomieniach zośki zaczyna świecić kontrolka serwisowa co jest proszę o pomoc
Jak wyswietla ci serwisowa lampke to sprawdz kody bledow.
Poczytaj na forum jak to sie robi, jest sporo info na ten temat.
Calkiem nie wykluczone ze szczotki w altku masz wyjechane i powoduje to przerwy w ladowaniu i rozne zaklocenia z tym zwiazane.
Zakladam ze jak ci regenerowali altka to przetestowali go profesjonalnie i regulator jest ok. Jesli nie testowali go na stacji diagnostycznej to mozliwe ze regulator ci wysiada.
Poczytaj na forum jak to sie robi, jest sporo info na ten temat.
Calkiem nie wykluczone ze szczotki w altku masz wyjechane i powoduje to przerwy w ladowaniu i rozne zaklocenia z tym zwiazane.
Zakladam ze jak ci regenerowali altka to przetestowali go profesjonalnie i regulator jest ok. Jesli nie testowali go na stacji diagnostycznej to mozliwe ze regulator ci wysiada.
Op-Com masz?
Z tego co czytalem to nie wszystkie programy sa w stanie zczytywac dane z zafirek poprawnie.
Ja mam Op-Com i dziala idealnie.
Jedno jest pewne jak wyswietla ci sie na pulpicie kontrolka serwisowa to automatycznie musi sie pojawic jakis wpis w kompoterze pokladowym, ktory informuje dlaczego kontrolka sie zapalila.
Patrzac na to z innej beczki jesli zainstalowales wiekszy altek to powinienes wymienic akumulator na wiekszy. Nie pytaj sie dlaczego, jest sporo info na ten temat na tym forum, jest to istna kopalnia wiedzy.
Nie traktuj tego co pisze jako wyroczni ale zanim bedziesz sie zaglebiac w problem, zacznij od najlatwiejszej rzeczy. Zakladam ze masz akumulator 64Ah, wymien go na
wiekszy (na przyklad 74Ah) pobrykaj przez kilka dni i wtedy bedziesz mial odpowiedz czy ten regenerowany altek jest kicha czy moze sterownik regulatora przegrzewal sie na aku ze zbyt mala impedancja.
Z tego co czytalem to nie wszystkie programy sa w stanie zczytywac dane z zafirek poprawnie.
Ja mam Op-Com i dziala idealnie.
Jedno jest pewne jak wyswietla ci sie na pulpicie kontrolka serwisowa to automatycznie musi sie pojawic jakis wpis w kompoterze pokladowym, ktory informuje dlaczego kontrolka sie zapalila.
Teoretycznie nie powinno to sprawiac roznicy. Wiekszy (120Amp) altek nie bedzie wciskal ci na sile wiecej pradu do instalacji zoski, za to bedzie w stanie podolac wiekszemu zapotrzebowaniu w przypadku gdy zainstalujesz sobie dodatkowe odbiorniki (dodatkowe halogeny lub wypasiony piec o diabelskiej mocy :-)a ha miałem założony oryginalny 105A a ten regenerowany jest 120A jest to jakaś różnica
Patrzac na to z innej beczki jesli zainstalowales wiekszy altek to powinienes wymienic akumulator na wiekszy. Nie pytaj sie dlaczego, jest sporo info na ten temat na tym forum, jest to istna kopalnia wiedzy.
Nie traktuj tego co pisze jako wyroczni ale zanim bedziesz sie zaglebiac w problem, zacznij od najlatwiejszej rzeczy. Zakladam ze masz akumulator 64Ah, wymien go na
wiekszy (na przyklad 74Ah) pobrykaj przez kilka dni i wtedy bedziesz mial odpowiedz czy ten regenerowany altek jest kicha czy moze sterownik regulatora przegrzewal sie na aku ze zbyt mala impedancja.
nie wiem może przeoczyłem w postach ale jak sprawdzić rodzaj alternatora bez wyciągania go?? da się to zrobić ???
dziwnie zachowuje mi się ładowanie jak na wolnych obrotach stoi po odpaleniu pokazuje 12,7 do 13,2 ja przejadę ok 200 metrów wyskakuje 13,7-13,9 a później po 14-14,2 , jak pojeżdżę troszkę to jest normalnie, to normalne zachowanie?? Czy regulator mi pada??
Mam przejechane 60tyś km...
dziwnie zachowuje mi się ładowanie jak na wolnych obrotach stoi po odpaleniu pokazuje 12,7 do 13,2 ja przejadę ok 200 metrów wyskakuje 13,7-13,9 a później po 14-14,2 , jak pojeżdżę troszkę to jest normalnie, to normalne zachowanie?? Czy regulator mi pada??
Mam przejechane 60tyś km...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wystarczyło rozkodować VIN i nie byłoby problemu.Nufio pisze:Co do alternatora, to miałem mieć 100A a na stole okazało się, że był 120A. Skutek, dwa razy zamawiane części.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.