[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ptoks
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2011, 22:07
Lokalizacja: Rzeszów-Krosno
Model:

#376 Post autor: ptoks »

Wielkie dzięki za pomoc i chęci. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#377 Post autor: Bodek »

ptoks pisze:Wielkie dzięki za pomoc i chęci. Pozdrawiam.
Ja w tej chwili śmigam na SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30

Tu masz link:

SLX

Jestem zadowolony :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kicaj

#378 Post autor: kicaj »

No nie do końca prawda. Drogi olej , jeśli autko ma DPF , też trzeba wymienić wcześniej .Suma sumarum wychodzi zdecydowanie drożej :>
chodzilo mi o to ze niektorzy wymieniaja drogi olej i trzymaja sie tych 30tys km przebiegu
ja wole zalac dexosa i wymieniac co 15tys km, ale oczywiscie jesli ktos woli i zalewa drozszy produkt co 15 tys km to czemu nie... tylko chwalic...

Orbit

#379 Post autor: Orbit »

kicaj pisze:ciekaw jestem jak czesto ty wymieniasz olej... zwlaszcza ze masz problemy z dpfem...

Co się tyczy DPF ... rzeczywiście wypala się co 400 km na trasie 250 w mieście, ale tak jest od nowości i nie jest to tylko mój problem, ten silnik po prostu tak ma ( ECO-FLEX) , wymieniam olej co 7000- 1000 km ...
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 20:50 przez Orbit, łącznie zmieniany 1 raz.

lucky

#380 Post autor: lucky »

kicaj pisze: chodzilo mi o to ze niektorzy wymieniaja drogi olej i trzymaja sie tych 30tys km przebiegu
.
Ja w sluzbowym pasku 2.0tdi po 32.ooo km miedzy przebiegami musialem olej skrobac z miski i "opalac" smoka :D juz nie mowiac o tym iz stosunek oleju do ropy w silniku wynosil zapewne 1/1 :D po ostatniej takiej wymianie ( trzeciej z koleji - przebieg 87.oookm) silnik wyplul korbe z radosci takze nie rozpedzalbym sie z odstepami miedzy wymianami.. Zeby bylo ciekawiej po wymianie silnika okazalo sie ze dpf jest zabity na amen, mechanik z ciekawosci rozbebeszyl go i stwierdzil ze takiego syfu w zyciu nie widzial :D

kicaj

#381 Post autor: kicaj »

cruyf, pisalem o tym:
Orbit pisze: 15,000 na GM-DEXOS2 Powodzenia :) zaczekam kiedy zaczniesz pisać o Turbinie
powtorze... ja na nic nie narzekam poki co...

btw doloz sobie jedno 0 bo wyglada ze rownie czesto tankujesz co wymieniasz olej
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 20:54 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Orbit

#382 Post autor: Orbit »

jedna z przyczyn iz zmieniam Olej tak często, jest to iż przy silniku z DPF , TBN. Oleju bardzo szybko się obniża , co powoduje iż każdy olej będzie tracił swoje właściwości dużo szybciej , następną sprawa , paliwo w Oleju mocno go rozrzedza , to powoduje iż Olej kompletnie nie spełnia swojego zadania ... zwłaszcza teraz przy ujemnych temperaturach
uważam ze 15,000 km dla oleju w silniku Benzynowym jeszcze jakoś ujdzie natomiast przy Dieslu zwłaszcza z turbina oraz DPF ... to przesada,,, poza tym stary olej to także większy syf w EGR , gorzej smarowana Turbina itd
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 20:56 przez Orbit, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#383 Post autor: MieHor »

A ja przypominam adwersarzom, że już kilka razy interweniowałem w podobnej sprawie - dyskusja tylko na temat, bez osobistych wycieczek :evil:

kicaj

#384 Post autor: kicaj »

zgadzam sie, uzytkowanie niewlasciwe diesla, oraz czesto rowniez niedbalstwo uzytkownika powoduje ze olej traci szybciej swoje parametry,
no ale jak ktos kupuje diesla do miasta to powinien byc swiadomy tego...

TBN to jeden z wielu parametrow oleju. I z checia sie dowiem jaka jest praktyczna roznica (w przeliczeniu na przejechane kilometry) oleju uzytkowanego w ten sam sposob z TBN 9 i 12... Bo w takim zakresie sa praktycznie wszystkie oleje na rynku
- podaj mi prosze zrodlo danych gdzie jest opisany spadek tbn'u w trakcie uzytkowania auta...
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 20:58 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Orbit

#385 Post autor: Orbit »

Żaden olej do silnika z DPF nie ma więcej niż TBN 7, w porywach do 8 i to jest SUPER wynik ... , z uwagi na obniżoną zawartość dodatków a po 5000 km może mieć nawet 4 ...

masz tutaj link do ANALIZ olei z silników Diesla

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... =25&page=1\

dodatkowo Analiza Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 po przejechaniu 86 km czyli prawie nowy TBN = 5.6
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ost2432675

GIII to SAE wypuściło w 2010 r. dokument nr 2010-01-2177 analizujący przypadki awarii dieseli w EU zimą 2008/9 wyszło na podstawie badań tych przypadków, że przyczyną awarii był spadek pompowalności olejów silnikowych HC.

na skutek zmieszania Oleju z Bio-ON w ( Polsce zawartość bio w Paliwie to 5% ) - (zjawisko rozrzedzenia oleju silnikowego paliwem oraz jazdy na krótkich odcinkach / miasto) dodatki BIO wchodzą w reakcję z mineralną bazą olejową i powstaje wosk oraz żel w środku silnika utrudniające jego pompowalność i smarowanie, co w analizowanych przypadkach kończyło się uszkodzeniem panewek po 1-3 minutach od uruchomienia silnika po mroźnej nocy.
http://papers.sae.org/2010-01-2177/ link

w opracowaniu tym sugerują iż Bio-diesel.zmieszany z olejem , jak również przedłużone okresy zmiany oleju , mogą doprowadzić do zmniejszenia pompowalnosci a co się z tym wiąże do uszkodzenia silników w niskich temperaturach
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 21:02 przez Orbit, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#386 Post autor: kicaj »

czytales ten artykul co podales w ostatnim linku? wrzuc go na forum, z checia przeczytam calosc...
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 21:02 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.


kicaj

#388 Post autor: kicaj »

za linki dzieki, z checia przeczytam w wolnej chwili i ci odpisze...
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 21:04 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Orbit

#389 Post autor: Orbit »

Polecam wszystkim zainteresowanym ta lekturę . naprawdę warto ... oczywiście bariera językowa ... no cóż .. Co robić ..
Wesołych Świąt :)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 21:05 przez Orbit, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#390 Post autor: browar340 »

Witam wszystkich w nowym roku .Wiem ze temat był już wałkowany ale pomału muszę myśleć o zmianie oleju a ze muszę troszkę koszta zmniejszy mam pytanie czy mogę zalać troszkę tańszym i jakim ? i lepiej lać ten co mam . Tutaj przedstawiam historię olejów w moim oplu :

rok 2007 przy zakupie zalany był OPEL GM 10W/40
rok 2008 CASTROl SLX LONG-LIFE 0W/30
rok 2009,2010,2011 -CASTROL EDGE 0W/30

dodam że autko posiada DPF i nie bierze mi oleju po prostu zalewam od wymiany do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”