Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#151 Post autor: Harry200 »

Stawiałbym na łożyska silnika pompy,jak się nagrzeje olej jest rzadszy,wtedy ma lżej to i mniej hałasuje..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#152 Post autor: Mattai »

A co jak nie ma zwierzyńca pod maską, a się ciężko kreci? Opony zimowe robią swoje na suchej nawierzchni, ale bywa ze raz jest lepiej raz gorzej. Płyn uzupełniłem. bo było na końcu bagnetu.
Elektryka raczej bez zarzutu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#153 Post autor: Harry200 »

Podłącz O-C i sprawdź jaki prąd bierze Ci pompa jak kręcisz na postoju kierownicą..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#154 Post autor: Mattai »

Wynik badania
srodek - plynnie w prawo - srodek - w lewo - srodek

[SELINFO],1,2,3,4,5,6,
Time,Napięcie akumulatora,Rzeczywisty pršd motoru,Rzeczywisty limit natezenia pradu silnika,Wymagana predkosc silnika,Rzeczywista predkosc silnika,Sygnal pracy silnika (D+),
sec,V,a,a,obr/min,obr/min,,
0.17,14.0,6.9,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
0.41,13.9,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
0.65,13.9,7.9,73.1,2 660,2 652,Aktywny,
0.93,14.0,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.21,13.9,7.8,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.49,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
1.77,13.9,7.7,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
2.01,14.0,7.4,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.29,13.9,7.8,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
2.53,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
2.81,13.9,8.1,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
3.05,12.9,42.6,73.1,3 330,2 937,Aktywny,
3.33,12.4,39.5,73.1,3 330,2 976,Aktywny,
3.61,12.1,41.9,73.1,3 330,2 773,Aktywny,
3.90,12.0,47.4,73.1,3 330,2 595,Aktywny,
4.18,11.9,52.2,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
4.46,11.9,57.1,73.1,3 330,2 285,Aktywny,
4.74,11.9,60.2,73.1,3 330,2 217,Aktywny,
5.02,11.9,61.6,73.1,3 330,2 167,Aktywny,
5.30,11.9,53.3,73.1,3 330,2 475,Aktywny,
5.58,12.6,17.1,73.1,3 330,3 181,Aktywny,
5.86,12.3,35.4,73.1,3 330,3 144,Aktywny,
6.14,12.3,36.7,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
6.42,12.3,38.0,73.1,3 330,3 016,Aktywny,
6.66,12.3,39.0,73.1,3 330,2 989,Aktywny,
6.93,12.4,40.1,73.1,3 330,2 956,Aktywny,
7.17,13.4,43.4,73.1,3 330,3 071,Aktywny,
7.45,13.4,42.7,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
7.69,13.4,44.3,73.1,3 330,3 044,Aktywny,
7.93,13.4,46.0,73.1,3 330,2 963,Aktywny,
8.21,13.2,48.8,73.1,3 330,2 861,Aktywny,
8.49,13.2,52.7,73.1,3 330,2 739,Aktywny,
8.77,13.1,56.7,73.1,3 330,2 565,Aktywny,
9.01,13.0,59.9,73.1,3 330,2 471,Aktywny,
9.29,12.8,62.8,73.1,3 330,2 383,Aktywny,
9.53,12.9,62.6,73.1,3 330,2 430,Aktywny,
9.81,13.8,22.1,73.1,3 330,3 282,Aktywny,
10.05,13.6,21.0,73.1,3 330,3 266,Aktywny,
10.33,12.7,36.8,73.1,3 330,3 219,Aktywny,
10.58,12.4,36.6,73.1,3 330,3 100,Aktywny,
10.86,12.1,37.3,73.1,3 330,2 983,Aktywny,
11.10,12.0,38.9,73.1,3 330,2 905,Aktywny,
11.38,12.1,40.0,73.1,3 330,2 868,Aktywny,
11.66,12.5,19.7,73.1,3 330,3 348,Aktywny,
11.90,13.2,17.8,73.1,3 330,3 365,Aktywny,
12.18,13.8,13.3,73.1,3 330,3 382,Aktywny,
12.42,13.9,12.8,73.1,3 330,3 339,Aktywny,
12.70,14.0,9.0,73.1,3 134,3 196,Aktywny,
12.94,14.0,7.9,73.1,2 970,3 030,Aktywny,
13.22,13.9,6.6,73.1,2 789,2 855,Aktywny,
13.46,14.0,6.9,73.1,2 660,2 722,Aktywny,
13.73,13.9,7.5,73.1,2 660,2 689,Aktywny,
13.97,14.0,7.1,73.1,2 660,2 678,Aktywny,
14.21,13.9,7.2,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
14.49,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
14.77,14.0,7.1,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.05,13.9,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.33,13.9,7.3,73.1,2 660,2 657,Aktywny,
15.61,13.9,7.7,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
15.89,14.0,7.6,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.17,14.0,7.5,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.45,13.9,7.3,73.1,2 660,2 662,Aktywny,
16.73,14.0,7.5,73.1,2 660,2 668,Aktywny,
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#155 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja miałem podobnie w mojej Zofii :). Dolałem troszkę oleju do wspomagania i póki co, problem zniknął , tyle ,że ran po zapaleniu , wspomaganie jak to określam "budzi sie do zycia" czyli mruczy ale jak pokręcę w lwo i prawo to problem całkowicie zanika .

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#156 Post autor: Mattai »

Pożyjemy zobaczymy, na razie czekam na efekt, drugi raz wymienię w lutym żeby wymienić cały płyn po przepłukaniu układu z mułu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

piter218

#157 Post autor: piter218 »

Mam pewien problem z pompą wspomagania mianowicie odzywa się nawet jak nie dotykam kierownicy, dzieje się tak od pewnego czasu. Pompa pracuje cały czas, nigdy nie przerwała pracy, napięcia są takie jakie powinny być. Z tego co wyczytałem na forum to problemem są łożyska które trzeba wymienić. Natomiast problem pojawił się w rozpoznaniu pompy. W tym wątku znalazłem post że od maja 2000 były montowane TRW II. Użytkownik został usunięty i nie wiadomo skąd on ma takie informacje i czy to na pewno chodzi o 2000 rok. Po numerze Vin wyszło mi ze auto zostało wyprodukowane 25-26 październik 2000r (rozbieżność zależna od identyfikatora). natomiast po rysunkach jakie zamieścił Dziadek13 wychodzi że mam TRW I ( tą z żeberkami), bo taką mam zamontowaną w samochodzie,albo przynajmniej bardzo podobna do niej.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#158 Post autor: Mattai »

Najlepiej jak wrzucisz jakąś fotkę, może ktoś będzie mógł pomóc w identyfikacji.


U mnie problemem z kręceniem okazał się trywialny, były zapieczone sworznie, układ po wymianie płynu i wspomnianych sworzni odżył. Pompa pracuje niemal idealnie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

piter218

#159 Post autor: piter218 »

W zasadzie zdjęcie wrzucone przez Dziadek13

http://img718.imageshack.us/img718/9569 ... nia.th.jpg

pokazuje mój układ widziany z góry. Często autko mam załadowane i być może dlatego pompka się w końcu odezwała. Rozmawiałem z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem i odradził mi wymianę płynu wspomagania tłumacząc ze ten nowy będzie rzadszy i że pompka będzie wydawała głośniejsze dźwięki i ze wtedy może się szybciej zepsuć.Obrazek Płyn od wspomagania jest zielony nie jest zanieczyszczony, nie jest gęsty.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#160 Post autor: Mattai »

No może będzie głośniejsza. może nawet ciec, z drugiej strony rzadszy płyn może stawiać mniejszy opór, i dawać mniejsze objawy "przeciskania" gęstego przez układ powodując paradoksalnie mniejsze wycieki...wszystko zależy w jakim stanie jest cały układ.
Już w modelach 1984-87 forda była wzmianka o przepłukaniu układu i wymianie kiedy płyn jest wyraźnie nieprzejrzysty (Sam naprawiam... - Hertzog).
A pompa jak się kończy to i tak padnie, oby w domu po wymianie niż na trasie :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

piter218

#161 Post autor: piter218 »

Po wielkich zmaganiach wymieniłem w końcu w swojej pompie łożyska, tak jak opisał to kolega firek w pompie TRW1. Niestety nie słyszę żeby cokolwiek się polepszyło. Buczy dalej tak samo jak bym ciągle kręcił kierownicą, pomimo że jej nie dotykam. Oczywiście jak zacznę kręcić kierownicą to dźwięk robi się nieco głośniejszy i wyższy co świadczy o tym ze obroty się podwyższają. Kończą mi się już pomysły, płyn jet oczywiście wymieniony na nowy.
Znalazłem na forum taką informacje że od maja 2000r były montowane w Zafirach pompy TRWII, po numerze vin wyszła mi data produkcji 25 październik 2000r i mam zamontowaną pompę TRW1 co mnie nieco dziwi. Chyba że ta informacja jest jakaś błędna. Ktoś może ja potwierdzić?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#162 Post autor: Mattai »

Bo chyba nadal jest zbyt duże obciążenie na układzie. Masz może nowe sworznie, łożyska na personie?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

piter218

#163 Post autor: piter218 »

A to nie jest tak ze jak sie auto zostawi na godzine czasu na miejscu i nie rusza kierownicy, a pozniej wlaczy sie silnik i nie kreci kierownica to jak sworznie czy lozyska moga stawiac opor jak ich sie nie rusza? Stawiac opor beda raczej podczas krecenia kierownica a nie na postoju?? Myle sie??

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#164 Post autor: Mattai »

Mogą szczególnie jak to wszystko się już zaciera, ja wymieniłem to później narzekałem nie słusznie ze auto mi pływa...nie, to auto po prostu zaczęło poprawnie pracować.
System wspomagania ucichł na dobre.

Na postoju to ogólnie się nie kręci, ale jest faktem ze jak są zapieczone części, to trzeba naprawdę krzepy...



Kolega wspominał że w corsie miał zgnieciony wąż od wspomagania, to tylko sugestia , ale w takich przypadkach to już wszystko możliwe. można by sprawdzić czy nie są zatkane mułem przejścia...może będzie konieczna rozbiórka maglownicy.

Jak się nie kręci to i tak pompa pompuje płyn w układzie
Spróbuj delikatnie przekręcić kierownicę najpierw jedna potem w drugą o jakieś 45 stopni i zobacz czy buczenie jest identyczne i czy zmienia się siła wspomagania...

Płyn rozumiem jest pewny (najlepiej GM)?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#165 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie ja od paru dni słyszę w swoim wspomaganiu też dziwne dźwięki , jak kręcę kierownicą po zapaleniu silnika . to nie jest pisk ale coś jakby hmmn...no trudno to określić..oczywiście kierownica również ciężej pracuje wtedy...czy ktoś miał podobne objawy? :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”