Kody błędów
Moderator: Mariusz
ten błąd spowodowany jest najczęściej przez zwarcie w obwodzie któregoś z czujników wykorzystywanych przez ECU.piotrgu pisze:a mógł byś troszkę dokładniej , ja z angoli nie za bardzo.
Często miejsce zwarcia znajduje się w okolicach jakiejś ostatnio wykonywanej naprawy.
Niestety, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi "co jest uszkodzone" w tym przypadku.
Zacznij poszukiwania od:
- czujnika położenia przepustnicy
- czujnika położenia pedału gazu
- czujnika ciśnienia klimatyzacji
bo teoretycznie te obwody wywołują ten błąd
pare wyjasnien:
nie podaje listy, ktos inny podal, ja sie tylko do niej odnosze,
nie ma mnie ostatnio na forum bo zwyczajnie nie mam czasu (a jak wejde to zostane na dluzej...), no i daje czas adminom dzis wyjatkowo bo kolega mnie prosil - tak na szybkiego,
co do bledu to sie nie znam ani z nim nie spotkalem wczesniej, z opisu wynika ze to problem z napieciem - napiecie referencyjne w ECM bylo poza zakresem - za wysokie lub za niskie, jakie - tego sie nie wypedaluje.
chociaz z drugiej strony znalazlem cos takiego: P0641 Sensor Ein Bezugsspannung Stromkreis Geöffnet, znaczy sie ze czujnik napiecia referencyjnego, obwod otwarty - czyli przerwa... (natomiast 0642 i 0643 to napiecie za niskie i za wysokie)
IMHO mozesz narazie tylko sprawdzic czy nie masz problemu z elektryka - ladowaniem, akumulatorem, masa (czy sie grzeje) - to mi przychodzi do glowy, i sprobuj zaobserwowac jak tam z wypalaniem dpfu (czy to nie jest jakos powiazane). A jak dasz rade dostac sie do ECMu to sprawdzic kabelki...
ale jesli to sie powtarza... z tego co zrozumialem to pojawil sie narazie raz
nie podaje listy, ktos inny podal, ja sie tylko do niej odnosze,
nie ma mnie ostatnio na forum bo zwyczajnie nie mam czasu (a jak wejde to zostane na dluzej...), no i daje czas adminom dzis wyjatkowo bo kolega mnie prosil - tak na szybkiego,
co do bledu to sie nie znam ani z nim nie spotkalem wczesniej, z opisu wynika ze to problem z napieciem - napiecie referencyjne w ECM bylo poza zakresem - za wysokie lub za niskie, jakie - tego sie nie wypedaluje.
chociaz z drugiej strony znalazlem cos takiego: P0641 Sensor Ein Bezugsspannung Stromkreis Geöffnet, znaczy sie ze czujnik napiecia referencyjnego, obwod otwarty - czyli przerwa... (natomiast 0642 i 0643 to napiecie za niskie i za wysokie)
IMHO mozesz narazie tylko sprawdzic czy nie masz problemu z elektryka - ladowaniem, akumulatorem, masa (czy sie grzeje) - to mi przychodzi do glowy, i sprobuj zaobserwowac jak tam z wypalaniem dpfu (czy to nie jest jakos powiazane). A jak dasz rade dostac sie do ECMu to sprawdzic kabelki...
ale jesli to sie powtarza... z tego co zrozumialem to pojawil sie narazie raz
Skontroluj sterownie wtryskami, jakiś czas temu mieliśmy podobny przypadek, podobne błędy itp.piotrgu pisze:Dzięki jak na razie nic nie wiem, spalanie wzrosło ok 2/100km , ale będziemy szukać. Mechanik mówił, że Kicaj w innych forach podaje pełny wykaz błędów. Dlaczego nie podaje u nas? Chyba, że gdzieś przeoczyłem.! Za co z góry SORY!
Po otworzeniu ECU okazało się że jest tam trochę wilgoci, ogrzanie opalarka pomogło na ok miesiąc...potem ECU padł całkowicie i musieliśmy go wymienić.
Na początek odchyl nadkole i zobacz jak wizualnie wygląda ECU i wiązka.
Dzięki za podpowiedzi. Po wizycie u mechanika i wykasowaniu błędów na razie wszystko OK! Błędy nie wyskakują, Tylko spalanie coś mnie denerwuje - średnia wychodzi ni 11,5/100 tylko, że na razie jeżdżę tylko w mieście na krótkich odcinkach - może to jest przyczyną.
Odnośnie błędu 064103 podejrzewam najbardziej
Co napisał Grisza- czujnika położenia pedału gazu
Tylko co z nim mogę zrobić i czy on jest przy pedale gazy, czy gdzie?
Odnośnie błędu 064103 podejrzewam najbardziej
Co napisał Grisza- czujnika położenia pedału gazu
Tylko co z nim mogę zrobić i czy on jest przy pedale gazy, czy gdzie?
dzisaj po porannym rozruchu uslyszalem dziwny swist czyzby to turbinka dala znac ze juz umiera po wypedalowniu bledow pojawil mi sie ten blad ecn 070458 moze ktos juz podobny problem mial z gory dzieki
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
mario1910 pisze:dzisaj po porannym rozruchu uslyszalem dziwny swist czyzby to turbinka dala znac ze juz umiera po wypedalowniu bledow pojawil mi sie ten blad ecn 070458 moze ktos juz podobny problem mial z gory dzieki
mario1910 pisze:witam czy morzecie rozkodowac mi blad w zafirce ecn 070458 z gory dzieki
Grisza pisze:sprawdź czujnik przy pedale sprzęgłamario1910 pisze:witam czy morzecie rozkodowac mi blad w zafirce ecn 070458 z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, 09:04 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.