ECU a op-com - możliwości

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
voycor

ECU a op-com - możliwości

#1 Post autor: voycor »

Mam pytanie, czy próbował ktoś z Was op-comem wgrać nowy program do sterownika? Mam prawie wszystkie objawy uszkodzonego ECU. Z racji, że posiadam op-coma pojawiło mi się to pytanie, na zywioł nie próbuję, wolę zapytać. W czym problem: falują obroty na postoju. wymieniłem krokowca, przepustnicę, czujnik temperatury wlotowej, świece, dziś zamówiłem lambdę choć nie bardzo wierzę w efekt. Jedyne błędy w kompie to p170 - bogaty/ubogi wydech, faluje na zimnym i na ciepłym, co mnie dziwi, to zakres falowania wzrasta wraz ze wzrostem poboru prądu, dmuchawa na 4, radio, światła, klima i jest meksyk, ale światła nie migają, no i co najważniejsze, alternator nowy, a później na gwarancji elektrycy też nic nie znaleźli. Temat mnie już męczy bo auto w listopadzie zakupione. Co do Lambdy to pod komputerem na teście lambdy zakres falowania pojawia się tylko w przedziale 290mV<->640mV, nie faluje płynnie pomiędzy, tylko pokazuje jedną z tych wartości, jedną bądź drugą, a wraz ze zmianą w mieszance paliwa wykazuje na przemian uboga/bogata. Proszę o porade w miarę możliwości o ECU i o możliwą inną przyczynę. Silnik X16XEL. Z góry dziękuje.

adasko

#2 Post autor: adasko »

Masz LPG?

voycor

#3 Post autor: voycor »

Mam LPG, sekwencje KME, założoną w grudniu, z tego co kojarzę to przed założeniem chyba delikatnie również falowało, popełniłem błąd bo auto chciałem szybko ulepszyć, tzn. z dnia na dzień, czyli. kupno -> zmiana rozrządu -> montaż lpg, tutaj po gazownikach od razu wyjechałem z uszkodzonym alternatorem -> wymiana alternatora -> koniec urlopu i tak się bujam nie mając punktu zaczepienia.

adasko

#4 Post autor: adasko »

może to być spowodowane złą regulacją instalki - znajomy mial taki problem swego czasu w astrze, falowało i falowało i nic nie szło zrobić dopiero po odpieciu instalacji wszystko wrocilo do normy.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#5 Post autor: marwisn »

voycor pisze:Co do Lambdy to pod komputerem na teście lambdy zakres falowania pojawia się tylko w przedziale 290mV<->640mV, nie faluje płynnie pomiędzy, tylko pokazuje jedną z tych wartości, jedną bądź drugą, a wraz ze zmianą w mieszance paliwa wykazuje na przemian uboga/bogata. .
Lambda powinna oscylować w zakresie 0-1000 mV. Pokazywanie mieszanka uboga/ bogata jest jak najbardziej normalne. Sterownik w locie koryguje wartości do jak najbardziej optymalnych.
voycor pisze:Jedyne błędy w kompie to p170 - bogaty/ubogi wydech
To błąd który wyskakuje jak się mapy rozjerzdżają. Sterownik już nie wyrabia z korygowaniem ustawień i odbija się to na spalinach.

Na moje masz gaz źle wyregulowany. Widziałeś mape silnika gazu i benzyny? Powinny się pokrywać.

Wielu gaziarzy wgrywa gotowe mapy, lub ustawia je jak auto chodzi na wolnych obraotach na parkingu. Dobre ustawienie wymaga pokatowania auta w róznych warunkch by zczytac jak najwiecej danych. Ja swoim dwie godziny jeżdżiłem autem, żeby to pozgrywać :P .

zdob

#6 Post autor: zdob »

Kolego rozwiązałeś już ten problem falowania ? Mam dokładnie to samo i ten sam silnik..

voycor

#7 Post autor: voycor »

Auto znowu u elektryka, otrzymałem dokładnie dziś info że trzeci raz wymienili alternator i jest ok, aczkolwiek ręki sobie nie da uciąć bo być może przez odłączenie aku zresetowała się mapa i chwilowo może być dobrze a główną przyczyną może być lpg jak kolega wyżej już pisał, jutro odbieram autko i od razu wale do polecanego gazownika bo do elektryków i mechaników mam zaufanie, ale ci co mi gaz zakładali to... tylko wrogów do nich posyłać będę. Dam jeszcze znać co i jak.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 12:05 ]
Kolega marwisn miał zupełną rację, całe zło tkwi w lpg :) autko po zresetowaniu i użytkowaniu na benzynce jeździ świetnie. Kupiłem kable i sam się wziąłem z konfiguracje lpg, po korekcie wtryskiwaczy problem minął, chyba, nie testowałem długo bo -17 i trochę paluchy kostnieją :D ale jakby co mam zawężony krąg poszukiwań, dziękuje wszystkim za podpowiedzi :piwo:

bartson

#8 Post autor: bartson »

witam
Mam bardzo podobnie. Założyłem instalację LPG i wywala mi P0170. Po podłączeniu Scannera jeszcze się check nie zapali, a na komputerze juz pokazuje ten błąd - oczywiście pomimo skasowania. Ten błąd P0170 pokazuje się także, nawet jeśli silnik pracuje tylko na benzynie. Proszę pomóżcie.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 15:57 przez bartson, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#9 Post autor: oki »

Ale ten błąd wywala na PB czy na LPG ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Harry200 »

Jaką instalację LPG założyłeś i czy ta instalacja wykorzystuje sygnał z sondy lambda.. :?:

bartson

#11 Post autor: bartson »

Założyłem gaz w Łodzi u faceta na Kolumny który ma ponoć duże doświadczenie w LPG, i tylko tym się zajmuje. Z dokumentów które otrzymałem wynika, iż założono mi:
reduktor:tomasetto
listwa wtryskowa: OMVL
zestaw wtrysków : compact-Magic

nie znam sie i nie wiem, czy coś bierze z lambdy. Dzwoniłem do gazownika i powiedział, że w takim razie zmieni coś w komputerze i zmieni listwę na 'szybszą:. Nie wiem o co chodzi.


bład wyskakuje na scanerze i na pb i lpg, jednak zauwarzyłem, że "check"wywala po jakimś czasie, ponoc to normalne bo zbiera informacje i po jakimś czasie sie pokazuje.
Jednak na komputerze zauwarzyłem, że jak przełączam na LPG to wtedy wywala, z drugiej strony na PB tez potrafi wywalić P0170. Ponadto zrobiłem, tak : skasowałem błąd P0170- odłączyłe akumulator na noc i włączyłem tylko Pb i przejechałem z 10 km i na kompie pojawiłe się BŁĄD - NIE "CHECK.
Gdy przełączyłem na LPG - potrafił pojawić się błąd na komputerze od razu.
Ja juz nie wiem czeczgo szukac, bo może LPG nie ma nic wspólnego, a tylko uwupuklił jakis błąd : przepływka, sonda, czyt coś podobnego. Nawet nie wiem co robić. Czy kotś w Łodzi może mi pomóc?

Bajer1985

#12 Post autor: Bajer1985 »

Witam przepraszam że się wcinam w temat,mam za mało postów żeby pisać prywatne wiadomości proszę kolegę marwisn o wiadomość pw kontakt,nie będę zakładał nowego tematu .Pozdrawiam

Czy 5 postów to jest taki wielki problem :?: :?: - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:00 przez Bajer1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Maciek »

Bajer1985 pisze:Witam przepraszam że się wcinam w temat,mam za mało postów żeby pisać prywatne wiadomości proszę kolegę marwisn o wiadomość pw kontakt,nie będę zakładał nowego tematu .Pozdrawiam
Kolego po to jest forum aby na nim pytać a nie na PW. I nie w nowych tematach tylko w tych istniejących.

Masz problem w tym temacie? To go tu opisz i poczekaj na odpowiedź.

leonana

#14 Post autor: leonana »

witam wszystkich.Proszę o pomoc. Moja Zafiana 2.0 dti zaczeła wariować, zapaliła sie kontrolka tz, silniczek w czasie jazdy i włączył sie tryb awaryjny czyli moc w dół. przy ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.Diagnoza w warsztacie czujnik turbiny.Został wymieniony nawiasem mówiąc 460 zł kosztował. ale w czasie jazdy próbnej zaczeła zapalać sie kontrolka autko z kluczykiem, znowu diagnoza czujnik na kolektorze koszt 280zł.boje sie że jak znowu bedzie jazda próbna to znowu coś sie zaświeci.Pomóżcie może ktoś coś wie.

manieksurf
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2013, 14:56
Lokalizacja: Konin
Model:

#15 Post autor: manieksurf »

Witam. U mnie auto odpala normalnie, pracuje równo ale przy ruszaniu na zimnym dławi się i szarpie. Bład taki sam - ubogi wydech. Wyskakuje check engine. Wymieniłem już 2 przepływomierze powietrza (mniej szarpało) ale i tak po pewnym czasie błąd się pojawił. A w końcu odłączyłem przepływomierz i silnik pracuje jak pownien, już nie szarpie. Mankamentem jest ciągle świecący check engine.
Wg komputera diagnostycznego sondy są ok. Brak EGR, przepustnica przeczyszczona.
Co prawda mam instalację LPG ale jak sprowadziłem auto z DE (bez LPG) błąd już wyskakiwał.
wczoraj byłem u mechanika - pogrzebał w ustawieniach komputera i stwierdził że nie można wzbogacić dawki paliwa a komputer nie może jej dostroi i stąd te problemy. Komputer jest uszkodzony. W takim razie do naprawy/wymiany a może pomoże granie nowego softu? Czy ktoś zna się na rzeczy i może coś doradzić?
Życie to surfing, więc nie bój się fal.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”