[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Norbert

#781 Post autor: Norbert »

Witam! - mam pytanie, jak można sprawdzić czujnik ciśnienia DPF w garażu czy działa poprawnie - nie mam możliwości podłączyć się pod kompa a na liczniku wyświetla mi ECN 24520f a obecnie jestem w FInlandii

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#782 Post autor: heko »

sprawdź przewody. wężyki od czujnika do DPF, czy nie są przetarte albo pęknięte

Norbert

#783 Post autor: Norbert »

sprawdzałem i na dotyk oraz oględziny wzrokowe mówią że jest wszystko ok

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 19:31 ]
ja mam tego PDF z jedną rurką do czujnika . czy ciśnienie w tej rurce po odpaleniu powinno być duże tz wężyk będzie bardziej twardy? czy tego się nie da wyczuć w palcach ?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#784 Post autor: heko »

no to masz problem, jeśli pewny jesteś szczelności wężyków i nie masz kompa :/

kwro

#785 Post autor: kwro »

Najczęściej te przewody pękają na połączeniu plastikowych z metalowymi z tyłu silnika aby je obejrzeć musisz odkręcić klapkę w osłonie silnika a i tak ciężko cokolwiek zobaczyć, bez kanału ani rusz

Norbert

#786 Post autor: Norbert »

sorki powinno być tam napisane DPF a nie PDF

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 19:43 ]
w piątek jestem umówiony z serwisem opla w Finlandii bo do domu mam za daleko żeby tak jechać

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#787 Post autor: heko »

...no to ściągnij wężyk z czujnika i przegazuj autko, albo zostaw na wolnych obr. i niech ktoś spróbuje zatkać wydech z tyłu, ciśnienie powinno być wyczuwalne, powinieneś czuć gorące spaliny...no i jak wsadzisz tam głowę, może usłyszysz nieszczelność (zatykając wężyk)

Norbert

#788 Post autor: Norbert »

a jak zdejmę wężyk to nie zaświeci mi się jakiś dodatkowy błąd. - zafirę mam od czerwca i to jest mój drugi problem z nią, jak ją kupiłem miała 124tys , wymieniłem olej i rozrząd po przejechaniu 15tyś wyświetlił sie błąd 04005A wymieniłem zawór EGR na nówkę oryginał ( stary był tak zabrudzony że ten bolec nie wysuwał się na 6mm i tak przeskakiwał ) przepalałem DPF na kompie bo miał nasycenie okoł 80% wypaliło go do zera % i teraz przejechałem 1500km w trasie do Finlandii ( w połowie trasy było większe spalanie przy tej samej prędkości -myślę ze to sie poprostu załączyło wypalanie DPF)i jeszcze tu 500 km i zaświecił mi się ten felerny błąd 24520F

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 20:33 ]
a czy to prawda że po wypalaniu na kompie DPF trzeba wymienić olej . -ja dziś to wyczytałem dopiero i jeszcze nie wymieniałem w serwisie mi powiedzieli że oliwe wymieniać co 20tyś , może trzeba to robić częściej ?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#789 Post autor: heko »

błąd od czujnika już masz, więc to nieistotne...jeśli to jego wina to po wymianie węzyka lub czujnika błąd zniknie
...po regeneracji wymuszonej dobrze jest zmienić olej, aczkolwiek warto sprawdzić jego poziom przed o po, jeśli nie wzrośnie nie musisz....a 20tkm na jednym oleju w aucie z DPF to i tak dużo, bez względu na to co podaje producent :roll:

Norbert

#790 Post autor: Norbert »

Dzięki za podpowiedzi , nie mam kanału ale sprawdzałem tylko pod autem przy DPF i to co można zobaczyć z góry w komorze silnikowej po odkręceniu podszybia dzięki jeszcze raz za pomoc dobranoc tu jest już 22:52 narka dam znać co po wizycie w serwisie fińskim opla

tradelux

#791 Post autor: tradelux »

Czujnik, a raczej wężyk często ukręcał się (pękał) na końcu przy puszce. Sprawdź tam, tylko bez kanału się nie obędzie...

Norbert

#792 Post autor: Norbert »

witam w czwartek byłem u mechanika takiego z kompem i wykasował mi ten błąd , powiedział że on nic więcej nie zrobi tylko mówił żebym pojechał do opla , wyjeżdżając od niego dałem jej trochę po garach i zaczęło się wypalanie , zauważyłem to po chwilowym spalaniu bo nagle zaczął spalać między 10 a 13 litrów na 100km a normalnie palił 6-7l/100km trwało to jakieś 15km . w piątek pojechałem do opla i tam wizyta trwała 45min

[ Dodano: Sob Sty 21, 2012 17:48 ]
Powiedzieli że wszystko jest OK. sprawdzili cały system auta i mówili że był taki problem ale jest już ok , czujnik DPF działa poprawnie i skasowali mnie 50€ . W Polsce pewnie serwis naciągnął by mnie na jakis większy koszt , bo było by trzeba wymienić to i tamto !~ i skasowali jakieś 500zł a może 1000zł DZIĘKI ZA PODPOWIEDZI I POMOC POZDRAWIAM

[ Dodano: Nie Lut 05, 2012 17:14 ]
witam ponownie! mam pytanko. jak już pisałem wcześniej miałem problem z błędem 25420F no i tu już jest wszystko ok tak mi się zdaje. Od 9 stycznia 2012 zrobiłem jakieś 600-700km i wypalanie DPF załączyło się ponownie. Przejechałem jeszcze jakieś 300-400 km i tu pojawił się problem z EGR błąd 4005A !!! Tylko chciałem zaznaczyć że EGR-a wymieniałem jakieś 3tys km wcześniej na nówkę z serwisu opla w łodzi . i tu się pytam !!! CZY TO MOŻLIWE ŻEBY PO PRZEJECHANIU 3000KM (OKOŁO) NOWIUTKI EGR BYŁ JUŻ USZKODZONY ???? PROSZĘ O POMOC NADAL JESTEM W FINLANDII BEZ KOMPA DO ZOŚKI

[ Dodano: Nie Lut 05, 2012 17:18 ]
przepraszam pomyliłem się <<od 21 stycznia 2012 zrobiłem jakieś 600-700 km>>
:arrow:

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 20:28 ]
Witam wszystkich i chciałem się podzielić nowym doświadczeniem na swojej Zośce, (jak już ktoś czytał moje wcześniejsze tu posty od 17 stycznia 2012) miałem tam problemy no i teraz ostatnio przedwczoraj zaświecił się błąd 4005A tz.EGR który był wymieniany z jakieś 3tyś km wcześniej na nówkę oryginał z salonu opla. :arrow: I tu jest to moje nowe doświadczenie - czytałem dosyć sporo na forum opla zafiry klub polska i cały czas piszą że błąd sam się nie skasuje !!!! A u mnie sam się skasował ( znikł ) teraz napisze jak to było : Więc w niedzielę 05 02 2012 rano było wszystko ok z moją zośką i przejechałem się tu w Finlandii jakieś 20 km przy minus 25 - 30 stopniach C i zgasiłem ją za jakieś dwie godziny odpaliłem i przejechałem jakieś 500m do sklepu i tu też ja zgasiłem i po wyjściu ze sklepu pokazał mi się ten jeb... błąd ( tak myślę że zaszkodziło jej to iż była jeszcze zimna a ja ja zgasiłem - ) no ale pojechałem jeszcze w dwa miejsca i w domu zacząłem czytać i pisać na forum zosiek. No ale nic nowego się nie dowiedziałem co już wcześniej wyczytałem . Od poniedziałku jeździłem do pracy po 35km w jedną stronę trzymając obroty silnika między 2500-3000obr i na wtorek umówiłem się do kasowanie błędu no i dziś też pojechałem do pracy rano i po pracy wsiadłem do auta przekręciłem stacyjkę i ikonka z autkiem i kluczykiem zgasła mi przed odpaleniem zośki a nie tak jak rano dopiero po odpaleniu więc wcisnąłem gaz i hamulec do końca i sprawdzam czy jest błąd no i tu o dziwo go niema a jeszcze rano w garażu przed pracą był bo też sprawdzałem. wniosek z tego że jednak może sam się wykasować!!! ??? ( a już myślałem czyścić EGR-a i jechać kasować błąd wieczorem ) no to pozdrawiam i dam znać jak wymienią olej i zrobię do niedzieli ponad 3tyś km następne bo jadę do polski . Narka pozdrawiam

raiden

#793 Post autor: raiden »

Witam!
Podjeżdżam dziś pod dom,a tu patrzę - spalanie 5,5l/100 km... nic tylko chwast się wypala... Trwało to jakieś 5 min na postoju - reszta pewnie w drodze się wypalała... Siwo za samochodem, aż wstyd, jakbym Ikarusem rzęził pod blokiem!
Pytanie odnośnie oleju, wymieniałem filtr i olej 3000 km temu, czy po takim przebiegu i po pierwszym wypalaniu wymieniać ten olej czy jeszcze śmiało można na nim polatać...?
Proszę o poradę!

Pozdrawiam!

TuneFORCE

#794 Post autor: TuneFORCE »

raiden, sprawdź poziom oleju i jeśli będzie w normie spokojnie jeździj ;)

pawel7799

#795 Post autor: pawel7799 »

witam, przymierzam się do zafirki B, niestety większość ma DPF. Co weekend robie trase 80 do 200km, czy dałoby się sprowokować wypalanie pod koniec takiej trasy żeby potem przez tydzień w mieście był spokój??

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”