Wymiana oleju.
Moderator: Sebu$
A jest tak dla tego ze po tym czasie olej syntetyczny "wyczyscił" pozostałości po starym być może gorszej jakości oleju lub mającym jakieś specyficzne dodatki i jego parametry drastycznie spadły. Dlatego zalecane jest przed zmiana oleju na inny/lepszy wykonać płukanie jakimś sprawdzonym markowym preparatem. Aby olej mógł pracować w jak najlepszych warunkach. Wiem ze zaraz posypia się opinie ze to zabójstwo ze zło wcielone i takie tam zasłyszane zabobony z czasów kiedy jeździło się polonezem na selektorze z papierowymi uszczelkami.
Albo taka kwestia ze olej mógł nie zawierać estrowych dodatków które powodują pecznienie uszczelnien elgamestrowych przez co stwardniały uszczelniacze zaworowe i silnik zacza pić olej.
W dobrych olejach skład dodatków jest dobrze dobrany co oczywiście przekłada sie na cene takiego produktu i cały proces wytworzenia oleju. Dlatego mowi sie ze oleje mobil,castrol rozlewane w polsce sa gorszej jakosci od odpowiedników z za zachodniej granicy.
Oleje sa rozlewane w Trzebini z tej samej bazy ale juz dodatki sa inne lub nie ma ich tyle co w odpowiedniku z niemiec.
Albo taka kwestia ze olej mógł nie zawierać estrowych dodatków które powodują pecznienie uszczelnien elgamestrowych przez co stwardniały uszczelniacze zaworowe i silnik zacza pić olej.
W dobrych olejach skład dodatków jest dobrze dobrany co oczywiście przekłada sie na cene takiego produktu i cały proces wytworzenia oleju. Dlatego mowi sie ze oleje mobil,castrol rozlewane w polsce sa gorszej jakosci od odpowiedników z za zachodniej granicy.
Oleje sa rozlewane w Trzebini z tej samej bazy ale juz dodatki sa inne lub nie ma ich tyle co w odpowiedniku z niemiec.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
U Ciebie chyba jest filtr,jako obudowa z wkładem. I chyba jest uszkodzona uszczelka między filtrem a blokiem. Czasami wystarczy tylko dokręcić.jurek 1771 pisze:mam wyciek spod filtra oleju ,olej wymieniany byl pol roku temu ,mozna wymienic tylko filtr ? c zy wskazane jest znow caly olej z filtrem ?
Oczywiście!
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
W związku z problemem wymiany filtra oleju w mojej Zafirce postanowiłem napisać parę zdań.
Otóż : Obudowa filtra w mojej Zośce jest aluminiowa co utrudniło wymianę papierowego filtra więc.....
Obudowa Filtra Oleju Znajduje się przy kolektorze wydechowym po prawej stronie blisko bagnetu do sprawdzania stanu oleju. ( Silnik 1.8 16 V Z18XE)
nasadka 24 : metalowa przedłużka + metalowa rura zwiększająca nacisk. Zakładamy nasadkę na aluminiową kopułkę i kręcimy w lewą stronę (nie szarpiemy) u mnie obudowa filtra obróciła się do tego momentu aż zaparła się o blok silnika, wtedy zwiększamy nacisk i powinna puścić kopułka, która trzyma filtr oleju. Niestety obudowa filtra u mnie troszkę pękła przy bloku silnika głównie przez to, że wcześniej trochę tym szarpałem lewo prawo.
Po wymianie Warto sprawdzić czy nic nie cieknie zwiększając ciśnienie przez wyższe obroty silnika.
Ja muszę kontrolować czy nie cieknie z tej obudowy, mam nadzieje, że do następnej wymiany wytrzyma.
Jeśli ktoś ma lepszy sposób, chętnie z niego skorzystam, gdyż ciężko jest unieruchomić obudowę filtra oleju tak aby bezproblemowo odkręcić kopułkę.
Dziękuje i Pozdrawiam
Życzę bezproblemowych napraw
Otóż : Obudowa filtra w mojej Zośce jest aluminiowa co utrudniło wymianę papierowego filtra więc.....
Obudowa Filtra Oleju Znajduje się przy kolektorze wydechowym po prawej stronie blisko bagnetu do sprawdzania stanu oleju. ( Silnik 1.8 16 V Z18XE)
nasadka 24 : metalowa przedłużka + metalowa rura zwiększająca nacisk. Zakładamy nasadkę na aluminiową kopułkę i kręcimy w lewą stronę (nie szarpiemy) u mnie obudowa filtra obróciła się do tego momentu aż zaparła się o blok silnika, wtedy zwiększamy nacisk i powinna puścić kopułka, która trzyma filtr oleju. Niestety obudowa filtra u mnie troszkę pękła przy bloku silnika głównie przez to, że wcześniej trochę tym szarpałem lewo prawo.
Po wymianie Warto sprawdzić czy nic nie cieknie zwiększając ciśnienie przez wyższe obroty silnika.
Ja muszę kontrolować czy nie cieknie z tej obudowy, mam nadzieje, że do następnej wymiany wytrzyma.
Jeśli ktoś ma lepszy sposób, chętnie z niego skorzystam, gdyż ciężko jest unieruchomić obudowę filtra oleju tak aby bezproblemowo odkręcić kopułkę.
Dziękuje i Pozdrawiam
Życzę bezproblemowych napraw
Witam. Pytanie mam do was o moje drugie auto. Jaki olej wlac do astry h 2006 1.4 benzyna 90km. Założyłem gaz 2 tys km temu. Budżet na olej około 100zl. Pzdr