Wykresy 1,9CDTi po chiptuningu.

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
TuneFORCE

#76 Post autor: TuneFORCE »

eh.. to wygładzanie wykresów ;)

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#77 Post autor: heko »

....wszystko się da....jutro będę w firmie, to wrzucę hardcora na ponad 180KM :lol:

chris

#78 Post autor: chris »

heko pisze:....wszystko się da....jutro będę w firmie, to wrzucę hardcora na ponad 180KM :lol:
ale z moim nie dałeś rady, więc nie wszystko..

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#79 Post autor: heko »

..noo, musi być jakiś wyjątek...to potwierdzenie reguły :P

saturn

#80 Post autor: saturn »

Heko to może off topic, ale swego czasu słyszałem informacje, że silniki benzynowe wolnossące także podlegają niewielkim modyfikacjom. Przykładowo mój znajomy kiedyś miał Frontierę z podobnym silnikiem do mojego tylko w odrobinę starszej wersji 22, 16V 136 PS. Podobno udało się ją przestroić tak, że dostałą ekstra 13-14 PS i podobnie więcej momentu ob, w dodatku "usadowionego" delikatnie niżej na obrotach. Kumpel jest w UK więc mam mało kontaktu... możliwe to jest?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#81 Post autor: heko »

...oczywiście, ale trzeba zdawać sobie sprawę że silniki benzynowe, wolnossące jeżdżą obrotami, więc niema co liczyć na znaczący wzrost momentu, a poprawę w górnych partiach obr. do tego aby w pełni wykorzystać moc, przesuwa się odcinkę wyżej o ok. 300...500obr.

saturn

#82 Post autor: saturn »

nie mam pewności, ale może nawet Ty zakładałeś mi kiedyś boxa do Mondea TDCi 2005. Okolice ul Dunikowskiego? Zastanawiam się poważnie nad zastąpieniem boxa chipem. Chętnie też zobaczył bym na hamowni jak spisuje się box po 13 miesiącach użytkowania. Można się z Tobą jakoś umówić na pomiar i porozmawiać o ewentualnych zmianach?

A wracając do 2,2 16 V to w ogóle odczuwalna różnica? To niby prawie 10% mocy więcej, ale jak zauważyłeś benzynowe silniki ciągną obrotami. Jakieś inne korzyści po za większą mocą w górnych partiach? Silnik będzie zużywał więcej paliwa, czy tak jak nowoczesne Diesle będzie nie tylko mocniejszy, ale i oszczędniejszy? W turbo Dieslu różnica jest bardzo zauważalna. No szczególnie w dolnych partiach.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#83 Post autor: heko »

heh, jasne, to mogłem być tylko ja :) ...oczywiście chip da znacznie lepsze efekty w TDCI, w przeciwieństwie do CDTI gdzie efekty na boxie są wyjątkowo zadowalające
...możemy umówić się na hamowni :)
...chiptuning w 2.2 16v to raczej coś dla "upalaczy" różnice niewielkie, w połączeniu z modyfikacjami mechanicznymi, kolektorami, ukł. wydechowym itp. dałby niezłe efekty, ale koszty duże w stosunku do chipsa w t. dieslu

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#84 Post autor: heko »

jakieś wykresiki z ostatnich chipsów:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#85 Post autor: rampi »

dodatkowo zostalem poinformowany, że po wymianie wtryskow od 150 konnej wersji można uzyskać dodatkowe 20 koni, szukam szperam i wydaje mi się, że wtryski są te same, choć i wyczytalem, że moga być inne.. :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0e40c534c69cba8.html

Keko

#86 Post autor: Keko »

Pytanko do Heko , robiłeś już może Zośke B OPC lub innego opla z Z20LEH 241KM sria ?
Czego można się spodziewać ?

Pytam bo jak nie sprzedam w najbliższym czasie to będę chciał to zawirusować.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#87 Post autor: heko »

Przy "dobrych wiatrach" ok. 280KM :)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#88 Post autor: Wojti »

280 km wychodzi tylko w astrze przerabiałem to z chłopakami na hamowni .Pisanie całkiem nowego programu 8h min i wyszło niecałe 270 ps jeśli ma być więcej trzeba zmienić dolot ,+ interkuler i wtedy można ponad 280 mieć :piwo: ja nic nie chciałem zmieniać :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#89 Post autor: rampi »

a ja zapytam heko czymozna jescze ze 20koni wyciągnac z mojego wykresu

a dodatkowo czy przy wymianie turbiny na hybryde, prócz programu coś jeszcze trzeba modyfikowac?

dzięki :))

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#90 Post autor: heko »

a Twój wykres to który? :)
IC zawsze warto zmienić

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”