Wykresy 1,9CDTi po chiptuningu.
Moderator: Mariusz
Heko to może off topic, ale swego czasu słyszałem informacje, że silniki benzynowe wolnossące także podlegają niewielkim modyfikacjom. Przykładowo mój znajomy kiedyś miał Frontierę z podobnym silnikiem do mojego tylko w odrobinę starszej wersji 22, 16V 136 PS. Podobno udało się ją przestroić tak, że dostałą ekstra 13-14 PS i podobnie więcej momentu ob, w dodatku "usadowionego" delikatnie niżej na obrotach. Kumpel jest w UK więc mam mało kontaktu... możliwe to jest?
nie mam pewności, ale może nawet Ty zakładałeś mi kiedyś boxa do Mondea TDCi 2005. Okolice ul Dunikowskiego? Zastanawiam się poważnie nad zastąpieniem boxa chipem. Chętnie też zobaczył bym na hamowni jak spisuje się box po 13 miesiącach użytkowania. Można się z Tobą jakoś umówić na pomiar i porozmawiać o ewentualnych zmianach?
A wracając do 2,2 16 V to w ogóle odczuwalna różnica? To niby prawie 10% mocy więcej, ale jak zauważyłeś benzynowe silniki ciągną obrotami. Jakieś inne korzyści po za większą mocą w górnych partiach? Silnik będzie zużywał więcej paliwa, czy tak jak nowoczesne Diesle będzie nie tylko mocniejszy, ale i oszczędniejszy? W turbo Dieslu różnica jest bardzo zauważalna. No szczególnie w dolnych partiach.
A wracając do 2,2 16 V to w ogóle odczuwalna różnica? To niby prawie 10% mocy więcej, ale jak zauważyłeś benzynowe silniki ciągną obrotami. Jakieś inne korzyści po za większą mocą w górnych partiach? Silnik będzie zużywał więcej paliwa, czy tak jak nowoczesne Diesle będzie nie tylko mocniejszy, ale i oszczędniejszy? W turbo Dieslu różnica jest bardzo zauważalna. No szczególnie w dolnych partiach.
heh, jasne, to mogłem być tylko ja ...oczywiście chip da znacznie lepsze efekty w TDCI, w przeciwieństwie do CDTI gdzie efekty na boxie są wyjątkowo zadowalające
...możemy umówić się na hamowni
...chiptuning w 2.2 16v to raczej coś dla "upalaczy" różnice niewielkie, w połączeniu z modyfikacjami mechanicznymi, kolektorami, ukł. wydechowym itp. dałby niezłe efekty, ale koszty duże w stosunku do chipsa w t. dieslu
...możemy umówić się na hamowni
...chiptuning w 2.2 16v to raczej coś dla "upalaczy" różnice niewielkie, w połączeniu z modyfikacjami mechanicznymi, kolektorami, ukł. wydechowym itp. dałby niezłe efekty, ale koszty duże w stosunku do chipsa w t. dieslu
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: lubuskie
- Auto: 1.9cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
dodatkowo zostalem poinformowany, że po wymianie wtryskow od 150 konnej wersji można uzyskać dodatkowe 20 koni, szukam szperam i wydaje mi się, że wtryski są te same, choć i wyczytalem, że moga być inne..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0e40c534c69cba8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0e40c534c69cba8.html
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
280 km wychodzi tylko w astrze przerabiałem to z chłopakami na hamowni .Pisanie całkiem nowego programu 8h min i wyszło niecałe 270 ps jeśli ma być więcej trzeba zmienić dolot ,+ interkuler i wtedy można ponad 280 mieć ja nic nie chciałem zmieniać
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he