Temperatura silnika
Moderator: Sebu$
Ja w swojej 2.0DTi z 2004 mam tak od nowości , gdzieś czytałem , że tka po prostu musi być.
Do pracy mam 20km i teraz jadać jak dojeżdżam do pracy to zaczyna dochodzić do 80 dopiero , mimo , że ciepło leci już po przejechaniu paru KM , wymieniałem jakiś czas temu wkład bo myślałem , że to to ale nic się nie zmieniło , tak samo po zatrzymaniu i postoju po ponownym odpaleniu wskazówka leży na 0. Mam też tak , że jadąc dłuższy odcinek wskazówka się podnosi ale jak dojeżdżam do świateł i stoi na luzie zaczyna wskazówka opadać
Jeżdżę już tak 4 rok , płynu nie ubywa samochód chodzi OK więc się nie przejmuje.,
Pozdrawiam
Do pracy mam 20km i teraz jadać jak dojeżdżam do pracy to zaczyna dochodzić do 80 dopiero , mimo , że ciepło leci już po przejechaniu paru KM , wymieniałem jakiś czas temu wkład bo myślałem , że to to ale nic się nie zmieniło , tak samo po zatrzymaniu i postoju po ponownym odpaleniu wskazówka leży na 0. Mam też tak , że jadąc dłuższy odcinek wskazówka się podnosi ale jak dojeżdżam do świateł i stoi na luzie zaczyna wskazówka opadać
Jeżdżę już tak 4 rok , płynu nie ubywa samochód chodzi OK więc się nie przejmuje.,
Pozdrawiam
janekW67, niedogrzanie silnika powoduje zwiększenie zużycia paliwa, czasem bardzo duże, ale jak komuś nie robi
jeśli ktoś robi krótkie trasy to oszczędnie jest nie używać ogrzewania, wielu ludzi wsiada do zimnego samochodu i daje ogrzewanie na maksa żeby się szybko ciepło zrobiło a biedny silnik nie może się nagrzać a ECU podlewa go mocniej benzyną,
mając komp pokładowy można sobie zrobić eksperyment, pojechać jednego dnia do pracy z włączonym ogrzewaniem, drugiego dnia z wyłączonym, za każdym razem kasując średnie spalanie
jeśli ktoś ma sekwencję to też lepiej wyłączyć ogrzewanie do momentu przełączenia na gaz, jak wyłączymy ogrzewanie to samochód szybciej się przełączy na gaz, a i tak przy temp silnika poniżej 25C to bardzo ciepła nie czuć (zwykle przy 25C ustawia się przełączanie)
jeśli ktoś robi krótkie trasy to oszczędnie jest nie używać ogrzewania, wielu ludzi wsiada do zimnego samochodu i daje ogrzewanie na maksa żeby się szybko ciepło zrobiło a biedny silnik nie może się nagrzać a ECU podlewa go mocniej benzyną,
mając komp pokładowy można sobie zrobić eksperyment, pojechać jednego dnia do pracy z włączonym ogrzewaniem, drugiego dnia z wyłączonym, za każdym razem kasując średnie spalanie
jeśli ktoś ma sekwencję to też lepiej wyłączyć ogrzewanie do momentu przełączenia na gaz, jak wyłączymy ogrzewanie to samochód szybciej się przełączy na gaz, a i tak przy temp silnika poniżej 25C to bardzo ciepła nie czuć (zwykle przy 25C ustawia się przełączanie)
jeśli czegoś nie zauważyłeś nie znaczy że tego nie majanekW67 pisze:ale nie zauważyłem u siebie większego zużycia
to tylko wskaźniki, pamiętam moje zdziwienie jak w VW na blacie było 90 przy wskazaniu z kompa 80C i stało tak aż komp pokazał 110C, to dopiero oszustwojanekW67 pisze:a wskaźnikom do końca też nie można wierzyć
U mnie jest identyko :-) Mechanik z podłączonym kompem patrzył co się dzieje z temperaturą i wychodzi na to że jest wszystko okej - tylko czemu ten wskaźnik tak pokazuje. Dajmy na to po krótkiej jeździe i podpięciu kompa pokazała się temp = 51 st. a wskazówka leżała na 0...sajmer pisze:Ja w swojej 2.0DTi z 2004 mam tak od nowości , gdzieś czytałem , że tka po prostu musi być.
Do pracy mam 20km i teraz jadać jak dojeżdżam do pracy to zaczyna dochodzić do 80 dopiero , mimo , że ciepło leci już po przejechaniu paru KM , wymieniałem jakiś czas temu wkład bo myślałem , że to to ale nic się nie zmieniło , tak samo po zatrzymaniu i postoju po ponownym odpaleniu wskazówka leży na 0. Mam też tak , że jadąc dłuższy odcinek wskazówka się podnosi ale jak dojeżdżam do świateł i stoi na luzie zaczyna wskazówka opadać
Jeżdżę już tak 4 rok , płynu nie ubywa samochód chodzi OK więc się nie przejmuje.,
Pozdrawiam
P.S
Przy jakiej temp. termostat powinien się otwierać ??
Jak czytam Wasze posty to zaczynam rozumieć dlaczego u mnie nie ma pełnej temperatury wnętrza.
Wskaźnik temperatury w mojej Zofii to może i szybko się podnosi, ale nigdy nie przekracza 80 stopni. Z nawiewu leci ciepło, ale raczej ograniczone. Nie da się dogrzać solidnie kabiny.
Mam 2,2 16V benzynkę. Wiecie może gdzie kupię w mojej okolicy niedrogo sprawny termostat do tego silnika?
Wskaźnik temperatury w mojej Zofii to może i szybko się podnosi, ale nigdy nie przekracza 80 stopni. Z nawiewu leci ciepło, ale raczej ograniczone. Nie da się dogrzać solidnie kabiny.
Mam 2,2 16V benzynkę. Wiecie może gdzie kupię w mojej okolicy niedrogo sprawny termostat do tego silnika?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
saturn pisze:Jak czytam Wasze posty to zaczynam rozumieć dlaczego u mnie nie ma pełnej temperatury wnętrza.
Wskaźnik temperatury w mojej Zofii to może i szybko się podnosi, ale nigdy nie przekracza 80 stopni. Z nawiewu leci ciepło, ale raczej ograniczone. Nie da się dogrzać solidnie kabiny.
Mam 2,2 16V benzynkę. Wiecie może gdzie kupię w mojej okolicy niedrogo sprawny termostat do tego silnika?
licznik pisze:Polecam sklep z częściami
za Tarcze i klocki TRW do zafiry B Diesel zapłaciłem 420 zł nikt inny mi takiej ceny nie zaproponował
dla mieszkańców Krakowa sklep znajduje się 6 km od Krakowa w kierunku przez Zielonki na Skałe i czynny jest do 20 wysyłkowo też sprzedają POLECAM
Obrazek
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
- Imię: Michał
- Lokalizacja: W-WA
- Auto: Zafira B 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
U mnie dokladnie to samo. Z poczatku bylo tak ze po przejechaniu 10 km nie czulem cirpla z nawiewu. Sprawdzilem waz chlodnicy i to mni utwierdzilo w przekonaniu ze termistat puszcza. Po wymianie calego szybko sie nagrzewa ale temp. wzrasta dopiero po otwarciu termostatu.
Nie grzebalem przy chlodnicy ale mam wrazenie ze czuj. temp. jest w chlodnicy i dopiero po otwarciu termostatu zaczyna pokazywac temp. Nadmienie przy tym ze w momecie otwarcia zalacza sie wentylator chlodnicy i chodzi caly czas. Kiedys czytalem ze te silniki 2.2 dti sie przegrzewaly i glowice pekaly. Moze to swego rodzaju zabezpieczenie przed przegrzaniem? U mni temp. pokazuje max 85st.
Chyba ten typ tak ma.
Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
Nie grzebalem przy chlodnicy ale mam wrazenie ze czuj. temp. jest w chlodnicy i dopiero po otwarciu termostatu zaczyna pokazywac temp. Nadmienie przy tym ze w momecie otwarcia zalacza sie wentylator chlodnicy i chodzi caly czas. Kiedys czytalem ze te silniki 2.2 dti sie przegrzewaly i glowice pekaly. Moze to swego rodzaju zabezpieczenie przed przegrzaniem? U mni temp. pokazuje max 85st.
Chyba ten typ tak ma.
Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Otwierasz maskę i patrzysz pionowo w dół między chłodnicę, a zderzak i jedyny cienki peszelek jaki tam jest prowadzi do czujnika wpiętego w sam środek zderzaka.pierre80 pisze: Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Dek pisze:Otwierasz maskę i patrzysz pionowo w dół między chłodnicę, a zderzak i jedyny cienki peszelek jaki tam jest prowadzi do czujnika wpiętego w sam środek zderzaka.pierre80 pisze: Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-temper ... p-452.html
Ale nie ma on nic wspolnego z temperatura silnika
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2015, 11:56 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.