[A] [B] Jak dbać turbosprężarkę

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
satyrek

#16 Post autor: satyrek »

Witam, mam pytanie dotyczące chłodzenia turbiny.
Niektóre alarmy mają opcję PROTURBO czyli wysiadamy z samochodu, uzbrajamy alarm, zamykamy drzwi a silnik chodzi dalej w celu schłodzenia turbinki. Czas ten jest do ustawienia np. 3, 4 lub 5 min.
Moje pytanie: czy w seryjnej elektryce jest czujnik, który pokazywałby temperaturę turbiny? w jakim zakresie temperatur turbo pracuje ?
Chodzi mi o to aby nie ustawiać w opcji PROTURBO stałego czasu 5 min. tylko silnik będzie gaszony po schłodzeniu do określonej temp.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: Harry200 »

Czujnika temperatury turbiny niestety niema w Zafirkach..

Przemcio

#18 Post autor: Przemcio »

Przejechałem z dolanym do oleju Militec-1 10 000 kilometrów i sprężarka jest cichsza. Naprawdę trzeba się dobrze wsłuchać żeby ją usłyszeć :>

Szymon78

#19 Post autor: Szymon78 »

w minionym tyg pod oknem jakas Paniusia rozgrzewała Asterke H (100KM).
Zaraz po odpaleniu pełen dut (chciała szybko rozgrzać silnik by nie skrobac szyb) - oj serce mnie zabolało.... na edukowanie nie zdazyłem bo pojechała w siną dal.

41303

#20 Post autor: 41303 »

Szymon78 pisze:w minionym tyg pod oknem jakas Paniusia rozgrzewała Asterke H (100KM).
Zaraz po odpaleniu pełen dut (chciała szybko rozgrzać silnik by nie skrobac szyb) - oj serce mnie zabolało.... na edukowanie nie zdazyłem bo pojechała w siną dal.

to tylko paniusia, ja z okna widze i slysze codziennie mechanika, ktora tak "naprawia" auta

marrrcin

#21 Post autor: marrrcin »

Temat bardzo przydatny. Prywatnie diesla mam od niedawna. Niby wiedziałem jak postępować tzn. chłodzenie turbiny, nie spieszyć się jak jest zimny i dobre paliwo. Ale przeczytałem i uważam, że to bardzo przydatne informacje.
Do tego zadowolony jestem, że w swoim aucie Zafira A 2002 Y20DTH nie mam chwasta :mrgreen:
(chociaż można z nim żyć, to jednak bez chwasta lepiej.)
A co do kwestii paliwa, to fakt, tankowanie tylko na wcześniej sprawdzonych stacjach i nie ma tu reguły czy jest to stacja sieci jakiejś, czy mała, gdzieś pod lasem, no chyba, że się jedzie gdzieś w nieznane, wtedy nie można stwierdzić.
Ale mam takie spostrzeżenie, w zeszłym roku często dość bywałem służbowo w UK (jadąc autem służbowym z DPF, bo po drodze kilka tematów w DE) Porównując diesla z wysp do diesla z np. Holandii, to na 100% lepszy z Holandii, Niemiec i Polski niż z Wyspy. Na tym brytyjskim jakoś samochód nie miał takiej mocy jak wcześniej, ale może mi się tylko wydaje, a może dlatego, że był to Peugeot:)
Co o tym sądzicie?

Dywiko

#22 Post autor: Dywiko »

Naprawdę przydatne porady. Ja chyba swoją poprzednią turbinę właśnie zniszczyłem przez nieumiejętną eksploatację auta. Zregenerowałem turbosprężarkę a dodatkowo przeczytałem kilka artykułów na tej stronie, które obrazują działanie turbo oraz eksploatację. Uzupełnieniem tego, jest teraz także dla mnie to forum ;)

NIBU63

#23 Post autor: NIBU63 »

Dzięki kolego za przydatne rady. od niedawna jestem posiadaczem Zoski 2,2dti i twoje rady na pewno beda dla mnie przydatne . Lecz mam pytanie jeśli chodzi o dodatki do paliwa, jakie i ile dodawać.Słyszałem że trzeba dodawać co 2000km ale nie wiem jaki bo jest tego dużo na rynku.Bede wdzieczny za pomoc :?:

maxiok

#24 Post autor: maxiok »

NIBU63 pisze:Lecz mam pytanie jeśli chodzi o dodatki do paliwa, jakie i ile dodawać.Słyszałem że trzeba dodawać co 2000km ale nie wiem jaki bo jest tego dużo na rynku.Bede wdzieczny za pomoc
Dodatków do paliwa nie musisz stosować wogóle, ale warto czasem dolać sobie przed zimą jakiś dodatek z antyżelem np: STP z antyżelem , a tak normalnie to raz na pół roku (możesz częściej możesz rzadziej) dolać STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesel ;)

NIBU63

#25 Post autor: NIBU63 »

Dzięki kolego :piwo:

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#26 Post autor: tomix »

wszystko poruszone było właściwie w powyższych postach, lecz dopiero kupiłem auto i nie wiem za dużo o tych silnikach, może dlatego próbuje dmuchać na zimne i chciałem się was doradzić, czy stosowanie środków z poniższych linków jako profilaktyka ma sens czy jest to przerost formy nad treścią , środki i firmy są wybrane przykładowo nie mam na myśli konkretnej firmy itd.

http://allegro.pl/wynn-s-turbo-cleaner- ... 48569.html
http://allegro.pl/wynn-s-dpf-cleaner-cz ... 54856.html
http://allegro.pl/wynn-s-dodatek-do-pal ... 89123.html

jeżeli powieliłem temat to przepraszam :)


dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi :piwo:
Obrazek

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#27 Post autor: evolution1zafir »

tomix pisze:jest to przerost formy nad treścią
;) Używaj auta jak "Bóg" przykazał, właściwie rozgrzewaj i chłodź a będzie dobrze.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Wojti »

Tak jak napisał Adam na zimnym silniku nie dawaj po garach ,poczekaj aż złapie odpowiednia temperaturę.Na rozgrzanym po buntowaniu albo szybkiej jeździe poczekaj min z 1 min zanim zgasisz silnik :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8186
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Sebu$ »

Wojti pisze:Tak jak napisał Adam na zimnym silniku nie dawaj po garach ,poczekaj aż złapie odpowiednia temperaturę.Na rozgrzanym po buntowaniu albo szybkiej jeździe poczekaj min z 1 min zanim zgasisz silnik :piwo:
zawsze, tylko i wyłącznie tak jak Wojtek powiedział słowem pisanym ... ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#30 Post autor: tomix »

co do turbiny to sprawa oczywista :) (chociaż miałem wcześniej Toledo 2 1,9 110 km i miałem problem z geometriom i stąd pytanie czy taki środek na coś się przyda) ,ale najbardziej mnie zastanawia filtr cząstek stałych (nie miałem z nim wcześniej do czynienia )czy ,,Dodatek do paliwa czyszczący filtr DPF '' czy ma sens dodawanie tego do paliwa (jeżdżę głównie wokoło komina) czy jest to po prostu ,,chłyt marketingowy''
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”