[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#46 Post autor: MieHor »

gosia, ma rok modelowy 2006 - tak wynika z nr VIN, czyli mógł być wyprodukowany w okresie od IX.2005 do VIII.2006

imalas

#47 Post autor: imalas »

I wszystko jasne!, mój jest z połowy sierpnia 2006!!!

gosia

#48 Post autor: gosia »

No i rzeczywiście wszystko jasne.......podjechałam dzisiaj do tego mojego mechanika,podpiął auto do kompa,błąd różnica ciśnień....ok- posprawdzał ten przewód,też-ok,skasował błąd i kazał jechać,po czym po ok 2 km,auto zaczyna gasnąć,pedał gazu bez reakcji ,smród gumy ,spod maski jakieś świszczenia, kiedy próbuję dodać gazu i temperatura chyba wysoka bo aż ciepło bucha ......,zrestartowałam i cudem wróciłam do tego warsztatu, gdzie zgasł zupełnie i do tej pory nie wiem co jest grane.......masakra!!!Co myślicie....???Po aucie chyba???

Anony Mous

#49 Post autor: Anony Mous »

Mechanik wie co robić.Odczyta błędy na nowo i będzie szukać.

P.S. "Gosza" ;) nie panikuj...ale schiza daje znać o sobie.

gosia

#50 Post autor: gosia »

No właśnie ...teraz mam informację,że kompletnie zatkany filtr DPF ,pełno sadzy ,aktualnie nie da się go przepalić,ponieważ jak go zakłada z powrotem to auto nie odpala, ma go w jakimś specjalnym płynie czyścić czy coś,chyba jednak ......po aucie!!!!Jestem załamana!!!

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#51 Post autor: Lorry »

Chyba trzeba udać się w najbliższym czasie do V techa i zafundować Zafci pod choinkę :mrgreen: usunięcie DPFa ;), a sobie święty spokój bo widze że to on jest głównym prowodyrem niezadowolenia z autka

imalas

#52 Post autor: imalas »

gosia pisze:No właśnie ...teraz mam informację,że kompletnie zatkany filtr DPF ,pełno sadzy ,aktualnie nie da się go przepalić,ponieważ jak go zakłada z powrotem to auto nie odpala, ma go w jakimś specjalnym płynie czyścić czy coś,chyba jednak ......po aucie!!!!Jestem załamana!!!

Hehe!....spoko! nic się wielkiego nie stało! Płukanka (płyn produkuje firma w Gdyni, pojemniki 20 litrów minimum) DPF-u zrobi swoje, ale musisz przepalić ostro dpf-a, a nade wszystko zmienić styl jazdy (pisałem o tym).
Zamulenie DPF-a w jeździe miejskiej jest szybkie, a wielokrotne przerywanie wypalania samoistnego daje takie efekty. Szkoda, że nie dałaś w "rurę" jak jeszcze odpalał! Moje uwagi chyba potraktowałaś niezbyt serio, ...hm mam taki żartobliwy ton wyjaśniania czegokolwiek ...kobietom! :lol:

Jeśli zbliża się "termin" wypalania"(co 850 km) to jestem bardzo czujny i zawsze obserwuję na BC zużycie paliwa (ml/s), czy aby nie występuje zwiększone zużycie ok. sześć razy większe!, a jeśli coś takiego widzę to nie gaszę silnika , tylko mała wycieczka 15 minut i ....spoko. Równomierne spalanie bez skoków to znak, że po wszystkim.

Zafirce można wybaczyć wiele, ale musimy dbać o nią co najmniej, jak o swoją kobietę, którą też nie zawsze jesteśmy w stanie zrozumieć. Za to ona zrewanżuje się wiernością tzn. bezawaryjnością! (coś mi się już merda! :lol: )

Wgraj sobie najnowszy soft w ASO Opel, podobno nie dopuści już do takiego stanu jak teraz (zauważyłem,że czasami wypala wieloetapowo, ale musi mieć temp.silnika minimum 75 stopni.)

Ten smród palonej gumy to było właśnie wypalanie...szkoda, że przerwałaś ten proces, pewnie n-ty raz ! (przecież świecący kluczyk nie wyskoczył) Następnym razem będziesz ...cwańsza!! :lol:

gosia

#53 Post autor: gosia »

Ty mnie imalas normalnie nie denerwuj ;)......
imalas pisze:Hehe!....spoko! nic się wielkiego nie stało!
,Nie wariuj! , te na końcu liczby...określają specyfikację błędu tzn. czym większa liczba, to mniej poważny błąd ...jednak masz farta to mało istotny błąd :lol:

No rzeczywiście, po prostu.......luzik,zwłaszcza wczoraj,kiedy niby ten cały DPF jak mówisz się wypalał....Chciałabym zaznaczyć,że wcześniej dwukrotnie miałam wypalanie DPF-a i naprawdę nie jest to dla mnie obcy temat.....tylko tamte wypalania były sygnalizowane migającą kontrolką świec żarowych ,jak już pisałam....a tym razem było zupełnie nie normalnie, po pierwsze żadne spalanie nie podskoczyło ,kiedy poczułam charakterystyczny smród gumy ,to było już niestety za późno na danie w rurę (co wyobraź sobie wcześniej nastąpiło,czyli raptem ok.1h przed końcem auta),ponieważ jak już pisałam gaz bez reakcji,świsty.......także albo moja Zafi jest jakaś inna ,albo nie wszystkie teorie się sprawdzają jednak..........Aha-chciałam zaznaczyć,że ok1/2h przed całą akcją,byłam u mechanika,który podpiął go do kompa,więc jaka jestem durna...ale przecież nasycenie filtra tam też pokazuje....pomijając ,że ok 3 tygodnie temu nawet wcześniej, miałam czyszczony EGR i wypalany ten filtr właśnie u niego więc ....naprawdę nic nie kapuję już.....A jeśli chodzi o ścisłość,to jak on się wypala co 850km....to też jakoś się to kupy nie trzyma w moim przypadku......Jednym słowem....
imalas pisze:Zafirce można wybaczyć wiele,
......starałam się,ale jednak przegięła....
imalas pisze:Za to ona zrewanżuje się wiernością tzn. bezawaryjnością!
....szczerze w to wątpię.......i dlatego niestety muszę jej powiedzieć goodbye, zrobię tylko to wszystko ,nawet jak bym musiała kupić ten nowy filtr DPF i z bólem serca,ale jednak....za dużo nerwów straciłam przy tym aucie .....Cóż,bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki ......!Pozdrawiam!!!

imalas

#54 Post autor: imalas »

Niezła panikara!!! :lol: :lol: :lol:

1.Diesel to nie jest samochód do jazdy miejskiej typu 3x dziennie po 5km! Jazda całodzienna na niedogrzanym silniku to .......!
2.Twoje ostatnie wypalanie odbyło się już w warunkach ekstremalnych, to był ostatni ratunek!
3.Zrobienie trasy kilkuset kilometrów przywróciłoby stan normalności.
4.Po płukance weź mechanika(ogólnie faceta) nich pokaże Ci jak przyśpieszać ma Twój samochód. Zacznij zmieniać biegi np. przy obrotach 2800. Zamulenie silnika to jego dewastacja!!! Przestań jeździć na obrotach 1800 i niżej. Wiesz dobrze sama jak jeździsz!

5. Na poprawę humoru to powiem Ci, że moja żona odstawiła numer z DPF jakiego chyba świat nie widział: Pod moją nieobecność przesiadła się na mój wózek (była uprzedzona o zbliżającym się wypalaniu). Po pracy podjechała na podjazd do chałupy, a tu smród palonej gumy , wahające się obroty i dymek lekki spod wózka .....pomyślała samochód się pali i pobiegła po pomoc do sąsiada, krzycząc POŻAR! ....Sąsiad wybiegł i wpakował całą gaśnicę proszkową na ....osłonę plastykową silnika (ślady są do dziś). Jak widzę czasami tego kretyna to .... mijam go z podniesionym czołem z lekką dozą ironii!
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 10:22 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#55 Post autor: MieHor »

No gosia, jestem zasmucony, bo brzmi to jak pożegnanie

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#56 Post autor: Lorry »

Nie rób tego.......... :(

Mam pomysł jak nie powodować mulenia DPFa w automacie w Twoim wypadku. Przełacz automat w typ Tiptronic i sama zmieniaj mu biegi wajhą (tylko ruszasz nią i dajesz wyzej lub niżej) i najlepiej włącz jeszcze SPORTa do tego, wtedy powinien jednak na tych wysokich obrotach (wyższych niz dotychczas) pracować, i jakoś pomóc. Softa nowego też można wgrać ;)

wawelsky

#57 Post autor: wawelsky »

Na pocieszenie dla gosi , mnie samego i nas wszystkich "szczęśliwych " :cry: posiadaczy samochodów z cudem eko-moto-polityki, czyli DPF. Polecam zaglądnięcie na fora innych marek w tematach DPF właśnie. Wszystkim tak się zdarza i zdarzyć może. Niestety za ekologię płacić muszą użytkownicy. Mam nadzieję, że będzie działać solidarność właścicieli Zafek, którzy mają wiedzę i sprzęt elektroniczny (vagi, kompy), tak żeby niekoniecznie lądować w ASO przy takich okazjach, ale pomóc sobie wzajemnie.
Pozdrawiam wszystkich.

gosia

#58 Post autor: gosia »

Witam!Wracając do tematu.......okazało się,że ten kompletnie zatkany DPF ,spowodował,że rozszczelniła się turbina i wyrzucała olej ....także super sprawa......dzisiaj odebrałam DPF po płukaniu, a turbina została wysłana do fachowca,który ma ją obejrzeć i jeśli będzie trzeba to zregenerować.Filtr wyczyszczony w ASO ,więc jest nadzieja ,że będzie ok ,ale to też dopiero się okaże jak do kupy poskładają wszystko......poza tym po takim płukaniu DPF zalecają w ASO wymienić filtr oleju ,olej (zakupiony Mobil 5W-30 pełny syntetyk -chyba dobry mam nadzieję-jedyne 140 zł za 5 litrów,filtr oleju 32 zł),poza tym zaleca się wyczyścić kolektor ssący i wymienić filtr powietrza......to na tyle z zaleceń.Ja jeszcze mimo tego,że nikt nie mówi o konieczności wymiany ,ale ja tam wolę dmuchać na zimne ...wymienię przepustnicę i EGR-a na nówki prosto z England ,bo tam taniej i to sporo....i mam nadzieję ,że to będzie wszystko jeśli chodzi o ten wózek ......To tyle w temacie.... moja "cudowna" Zafi....Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.

A tak informacyjnie to usunięcie DPF-a w V-Tech Kraków, koszt 1490 zł i dwa lata
gwarancji.
Z mojego punktu widzenia to warto!!!
PS.Koszt turbiny ,to bagatela 1100 zł,bo okazało się ,że spaliny ją po prostu rozsadziły...także luzik....ale przynajmniej gwarancja na piśmie jest...!Już mi się nie chce
myśleć ani mówić o tym aucie......

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#59 Post autor: Lorry »

Ale jak juz to zrobisz wraz z usunieciem DPFa to bedzie chulać aż miło. Sprawdź koniecznie czy olej jest dedykowany do dpfa póki co, chyba ze w miedzyczasie zostanie on usuniety ;)

No i wszelkie czynności proponuje robić u tego mechanika, a nie w ASO zeby kasy nie zdarli :) Poza tym jak coś to szybciej sie z nim o ewentualne wady wykłócisz niż z\ASO ;)

Robert4884

#60 Post autor: Robert4884 »

Jak zostaniesz przy DPF-ie to poproś koniecznie o wgranie nowego softu. Sądząc po Twoim wcześniejszym opisie to masz stary soft w swojej ZB, który nie przewidywał eksploatacji w naszym kraju - tzn jazdy na krótkich odcinkach, a skutki opisałaś. Sam podobną sytuację przechodziłem w ubiegłym roku, czyszczony DPF, wymieniony EGR oraz czujnik różnicy ciśnień oraz zmiana softu. Po tych wszystkich zabiegach jeżdżę 1,5 roku, teraz czekam na następne wypalanie DPF-a, bo już pora. Jak jutro nie nastąpi to na sobotę planuję wycieczkę aby stworzyć warunki do zainicjowania wypalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”