Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji
Moderator: Sebu$
witam.jak można sprawdzić działanie klimatyzacji???.
kupiłem niedawno zośke i nawet nie sprawdziłem osobiście czy działa
kupiłem niedawno zośke i nawet nie sprawdziłem osobiście czy działa
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Kolego przy załączaniu klimy powinieneś mieć chwilowy spadek obrotów silnika ponieważ dostaje on dodatkowe obciążenie ale jeszcze możesz sprawdzić sposób taki że otwierasz maske i popatrz sobie na koło pasowe od sprężarki klimy wystaje tam od czoła taka blacha jeśli klima jest wyłączona to ta blacha nie będzie się obracać a jeśli włączysz klime to powinna się obracać razem z kołem pasowym paska wieloklinowego. W środku znajduje się sprzęgło elektromagnetyczne.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
pawko81, ja u siebie w Zosi nawet przy mrozach włączam klimę by odparowały szybciej szyby. Zrób tak: zapakuj do Zosi kilka osób, pozamykaj szyby, włącz nawiew na obieg zamknięty i poczekaj aż Ci szyby zaparują (strumień ustaw na np nogi i szyby). Jak szyby zaparują, tylko do tego wszystkiego włącz klimę. Powinny zacząć same odparowywać. Klima wysusza powietrze.
pietrek1979, przy tak niskich temperaturach na zewnątrz, wentylator klimy nie musi się włączyć, póki temperatura czynnika nie wzrośnie zbytnio.
pietrek1979, przy tak niskich temperaturach na zewnątrz, wentylator klimy nie musi się włączyć, póki temperatura czynnika nie wzrośnie zbytnio.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Serdecznie witam Zafiromaniaków i mam do Was pytanie. Jak często nabijać klimę? Moją Zafirke kupiłem w 2010r. w lipcu, w salonie Opla w Niemczech i wtedy zrobili "serwis" klimie. Czy raz na 2, a może na 3 lub więcej latek dokonać nabicia i oczyszczenia klimy (na chwile obecną działa bez zakłóceń). Pozdr.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
rufussolger, połowa ilości czynnika to niewiele. Czyli polecam raz do roku. góra co półtorej roku.
Zakłada się, że maksymalny ubytek nie powinien przekroczyć 20% nominału (tak mówi fachowa literatura).
Nie chodzi tutaj o to, czy używasz klimy czy nie, tylko o to, że skoro jest jakiś ubytek to znaczy, że jest gdzieś mikroskopijna nieszczelność, przez którą do układu może się przedostawać wilgoć, a to będzie w czasie powodować korozję wewnątrz układu klimy.
Dodatkowo w czynniku jest środek smarny i popatrz na to jak na olej w silniku. Przecież jak ubędzie Ci połowę stanu oleju to silnik będzie nadal pracował, ale jak długo????
Zakłada się, że maksymalny ubytek nie powinien przekroczyć 20% nominału (tak mówi fachowa literatura).
Nie chodzi tutaj o to, czy używasz klimy czy nie, tylko o to, że skoro jest jakiś ubytek to znaczy, że jest gdzieś mikroskopijna nieszczelność, przez którą do układu może się przedostawać wilgoć, a to będzie w czasie powodować korozję wewnątrz układu klimy.
Dodatkowo w czynniku jest środek smarny i popatrz na to jak na olej w silniku. Przecież jak ubędzie Ci połowę stanu oleju to silnik będzie nadal pracował, ale jak długo????
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
witam.
Jechałem dzisiaj w trasę około 70km. Przez 30km klimatronik (Zafira A 2.2) działał świetnie, tzn leciało ciepłe powietrze, aż tu nagle buuuuu. Cały czas waliło zimnem. Nie pomogło to że dawałem 28 lub 20 *C, bo cały czas dmuchało zimniem.... Powiedzcie co to może być za objaw
Jechałem dzisiaj w trasę około 70km. Przez 30km klimatronik (Zafira A 2.2) działał świetnie, tzn leciało ciepłe powietrze, aż tu nagle buuuuu. Cały czas waliło zimnem. Nie pomogło to że dawałem 28 lub 20 *C, bo cały czas dmuchało zimniem.... Powiedzcie co to może być za objaw
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 17:41 przez bartekropczyce, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,opisze to jeszcze raz. POMOŻCIE COŚ !!
Ostatnio kupiłem Zafire A wiec jestem tu nowy. Jechałem okolo 70km w trase, przez 30km klimatyzacja była ustawiona na 22C i cały czas w aucie było ciepło, po czym zatrzymałem się na 10 minut nie gasząc silnika ze względu na słaby akumulator (mróz -20). Ruszam a tu z kratek wali z mroźnym powietrzem. Przez te 40km musiałem jechac w tak zimnym aucie ze nie da się tego opisać, a po dotarciu do celu różnica temperatury w samochodzie a temp. zewnętrzną była okolo 10stopni. Teraz w aucie jest ciepło tylko wtedy kiedy ustawie temp na HI, a gdy zjade nawet na 28C to leci zimne powierze.Dodam ze termostat jest dobry, działa,pokazuje temp okolo 86. POMOCY. Z góry dzieki za pomoc
Jak znajdę jeszcze jeden - usunę i załapiesz ostrzeżenie - nie dublujemy postów - Bodek
Ostatnio kupiłem Zafire A wiec jestem tu nowy. Jechałem okolo 70km w trase, przez 30km klimatyzacja była ustawiona na 22C i cały czas w aucie było ciepło, po czym zatrzymałem się na 10 minut nie gasząc silnika ze względu na słaby akumulator (mróz -20). Ruszam a tu z kratek wali z mroźnym powietrzem. Przez te 40km musiałem jechac w tak zimnym aucie ze nie da się tego opisać, a po dotarciu do celu różnica temperatury w samochodzie a temp. zewnętrzną była okolo 10stopni. Teraz w aucie jest ciepło tylko wtedy kiedy ustawie temp na HI, a gdy zjade nawet na 28C to leci zimne powierze.Dodam ze termostat jest dobry, działa,pokazuje temp okolo 86. POMOCY. Z góry dzieki za pomoc
Jak znajdę jeszcze jeden - usunę i załapiesz ostrzeżenie - nie dublujemy postów - Bodek
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 21:56 przez bartekropczyce, łącznie zmieniany 1 raz.