Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pawko81

#181 Post autor: pawko81 »

witam.jak można sprawdzić działanie klimatyzacji???.
kupiłem niedawno zośke i nawet nie sprawdziłem osobiście czy działa

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#182 Post autor: JARO »

Kolego przy załączaniu klimy powinieneś mieć chwilowy spadek obrotów silnika ponieważ dostaje on dodatkowe obciążenie ale jeszcze możesz sprawdzić sposób taki że otwierasz maske i popatrz sobie na koło pasowe od sprężarki klimy wystaje tam od czoła taka blacha jeśli klima jest wyłączona to ta blacha nie będzie się obracać a jeśli włączysz klime to powinna się obracać razem z kołem pasowym paska wieloklinowego. W środku znajduje się sprzęgło elektromagnetyczne.

pietrek1979

#183 Post autor: pietrek1979 »

No i o ile sie nie mylę zaraz po załączeniu klimy powinien wystartować wentylator.

pawko81

#184 Post autor: pawko81 »

dzięki bardzo. tylko że w takiej temperaturze to ciekawe czy pójdzie.jutro sprzawdze

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#185 Post autor: Jaymzarf »

pawko81, ja u siebie w Zosi nawet przy mrozach włączam klimę by odparowały szybciej szyby. Zrób tak: zapakuj do Zosi kilka osób, pozamykaj szyby, włącz nawiew na obieg zamknięty i poczekaj aż Ci szyby zaparują (strumień ustaw na np nogi i szyby). Jak szyby zaparują, tylko do tego wszystkiego włącz klimę. Powinny zacząć same odparowywać. Klima wysusza powietrze.

pietrek1979, przy tak niskich temperaturach na zewnątrz, wentylator klimy nie musi się włączyć, póki temperatura czynnika nie wzrośnie zbytnio.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

rufussolger

#186 Post autor: rufussolger »

Serdecznie witam Zafiromaniaków i mam do Was pytanie. Jak często nabijać klimę? Moją Zafirke kupiłem w 2010r. w lipcu, w salonie Opla w Niemczech i wtedy zrobili "serwis" klimie. Czy raz na 2, a może na 3 lub więcej latek dokonać nabicia i oczyszczenia klimy (na chwile obecną działa bez zakłóceń). Pozdr.

pablo2374

#187 Post autor: pablo2374 »

rufussolger, teoria mówi że raz do roku, ale praktyka to sam wiesz póki działa jest ok :lol:

rufussolger

#188 Post autor: rufussolger »

Raz do roku to chyba za często, mój koles pojechał Zafirką w tamtym roku po dwoch latach używania, najpierw ściągneli jemu to co jeszcze zostało w klimie i okazało sie, że ma jeszcze prawie połowe tego czynnika chłodzącego. Dlatego może raz na 3 latka będzie ok?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#189 Post autor: Jaymzarf »

rufussolger, połowa ilości czynnika to niewiele. Czyli polecam raz do roku. góra co półtorej roku.

Zakłada się, że maksymalny ubytek nie powinien przekroczyć 20% nominału (tak mówi fachowa literatura).
Nie chodzi tutaj o to, czy używasz klimy czy nie, tylko o to, że skoro jest jakiś ubytek to znaczy, że jest gdzieś mikroskopijna nieszczelność, przez którą do układu może się przedostawać wilgoć, a to będzie w czasie powodować korozję wewnątrz układu klimy.

Dodatkowo w czynniku jest środek smarny i popatrz na to jak na olej w silniku. Przecież jak ubędzie Ci połowę stanu oleju to silnik będzie nadal pracował, ale jak długo????
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#190 Post autor: twardypt91 »

Gdy chodzi sam nawiew to słyszę takie terkotanie. Miał ktoś podobny problem? Nie wiem jak to jest zrobione, ale odgłos przypomina mi uszkodzone łożysko wiatraka. Tylko jak głęboko jest ten wiatrak :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#191 Post autor: Harry200 »

To jest dość częsty objaw przy niskich temperaturach,wiatrak zobaczysz jak zdemontujesz osłonę nad nogami pasażera i włączysz obieg wewnętrzny..

bartekropczyce

#192 Post autor: bartekropczyce »

witam.

Jechałem dzisiaj w trasę około 70km. Przez 30km klimatronik (Zafira A 2.2) działał świetnie, tzn leciało ciepłe powietrze, aż tu nagle buuuuu. Cały czas waliło zimnem. Nie pomogło to że dawałem 28 lub 20 *C, bo cały czas dmuchało zimniem.... :( Powiedzcie co to może być za objaw
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 17:41 przez bartekropczyce, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#193 Post autor: Harry200 »

Sprawdzałeś poziom płyny chłodniczego.. :?: Sprawdź czy nie wypiął Ci się silniczek od sterowania klapą mieszającą powietrze zimne-ciepłe....

bartekropczyce

#194 Post autor: bartekropczyce »

Witam,opisze to jeszcze raz. POMOŻCIE COŚ !!

Ostatnio kupiłem Zafire A wiec jestem tu nowy. Jechałem okolo 70km w trase, przez 30km klimatyzacja była ustawiona na 22C i cały czas w aucie było ciepło, po czym zatrzymałem się na 10 minut nie gasząc silnika ze względu na słaby akumulator (mróz -20). Ruszam a tu z kratek wali z mroźnym powietrzem. Przez te 40km musiałem jechac w tak zimnym aucie ze nie da się tego opisać, a po dotarciu do celu różnica temperatury w samochodzie a temp. zewnętrzną była okolo 10stopni. Teraz w aucie jest ciepło tylko wtedy kiedy ustawie temp na HI, a gdy zjade nawet na 28C to leci zimne powierze.Dodam ze termostat jest dobry, działa,pokazuje temp okolo 86. POMOCY. Z góry dzieki za pomoc :)

Jak znajdę jeszcze jeden - usunę i załapiesz ostrzeżenie - nie dublujemy postów - Bodek
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 21:56 przez bartekropczyce, łącznie zmieniany 1 raz.

lechu

#195 Post autor: lechu »

Miedzy 28 a HI jest jeden skok ale zasadniczo zmienia sie "program" grzania. Z tego wnosze, ze problem jest w sterowaniu a nie w samym zrodle ciepla. Ale sprawdz moze jaka masz temperature silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”