stad ten drugi blad, odnosnie immopards pisze:Czasami jak chcę odpalić silnik, nie kręci rozrusznik, tylko pulsuje kontrolka z kluczem
[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Ty nie mów w sklepie do czego Ci to potrzebne, tylko kup kawałek wężyka gumowego, najlepiej wzmacnianego o wymaganej średnicy, dwie objemki i sobie to zesztukuj. Będzie działało. Wielu forumowiczów już to przerabiało w tym ja. Powodzenia.pards pisze:Witam
Dzisiaj w końcu wszedłem pod samochód. Okazało się, że jest przerwany przewód
elastyczny ten szerszy 8x1. Pojechałem do kilku sklepów i wszędzie wysyłali mnie do opla.
Podobno musi być oryginał.
Pozdrawiam
Koledzy proszę o pomoc.
Dzisiaj wyskoczył błąd 245258.
Po lekturze z forum wczołgałem się pod samochód / warunki kiepskie /
i zobaczyłem, że urwany jest elastyczny przewód w komorze silnika, który idzie od rurki w górę. Bardziej "namacałem" niż dopatrzyłem, że ta rurka w punkcie mocowania wężyka jest jakby zakończona zgrubieniem.
Moje pytanie czy ten przewód można jakoś zastąpić czy tylko serwis - mile widziene będą rady jak zabrać się za wymianę, czy trzeba coś odkręcać, zdejmować czy od przodu czy od tyłu itd .
Dużo pisano wcześniej o przewodach ale dotyczy to głównie jak rozumiem przewodów w okolicy DPFa. Jak czegoś niedoczytałem to przepraszam. Pozdrawiam.
Dzisiaj wyskoczył błąd 245258.
Po lekturze z forum wczołgałem się pod samochód / warunki kiepskie /
i zobaczyłem, że urwany jest elastyczny przewód w komorze silnika, który idzie od rurki w górę. Bardziej "namacałem" niż dopatrzyłem, że ta rurka w punkcie mocowania wężyka jest jakby zakończona zgrubieniem.
Moje pytanie czy ten przewód można jakoś zastąpić czy tylko serwis - mile widziene będą rady jak zabrać się za wymianę, czy trzeba coś odkręcać, zdejmować czy od przodu czy od tyłu itd .
Dużo pisano wcześniej o przewodach ale dotyczy to głównie jak rozumiem przewodów w okolicy DPFa. Jak czegoś niedoczytałem to przepraszam. Pozdrawiam.
Witajcie
wczoraj podczas jazdy pojawiła mi się nasza ukochana kontrolka z kluczykiem -autko straciło moc błąd różnica ciśnień ..... mój zachwyt był wielki, i właśnie dzięki temu we wtorek wyrywam chwasta (koszt 1500zł niby nie poznam że został wyrwany czyli obudowa zostaje)
mam nadzieje że moje problemy znikną (to tylko nadzieja xD)
pozdraiwam
wczoraj podczas jazdy pojawiła mi się nasza ukochana kontrolka z kluczykiem -autko straciło moc błąd różnica ciśnień ..... mój zachwyt był wielki, i właśnie dzięki temu we wtorek wyrywam chwasta (koszt 1500zł niby nie poznam że został wyrwany czyli obudowa zostaje)
mam nadzieje że moje problemy znikną (to tylko nadzieja xD)
pozdraiwam
A jaka jest średnica tego przewodu i ile cm wystarczy?pmok pisze:Witam, forum jest the best, potwierdzam błąd 190158 - pęknięty przewód igielitowy czujnika ciśnień DPF na połączeniu ze stalową rurką pod osłoną silnika. Wielkie dzięki remont tani jak barszcz.
Mam ten sam błąd. Opcom od razu odczytał uszkodzenie przewodu elastycznego. Nie wiem o który chodzi, a że nie drogi to "gips" to wymieniłbym wszystkie jak już wejdę pod auto.
proszę napiszcie jakiej długości i średnicy powinne być wężyki wychodzące z DPF-u jak i ten elastyczny który idzie do czujnika.
Dzięki z góry i pozdrawiam.
Witam, mam problem z moją Zafirką B (120KM 1.9CDTI) 2005
otóż:
Świeci się CHECK którego powodu nie wykazuje skanowanie komputerem
oraz Klucz z autem którego oznaczenie błędu to: P1901.
Filtr cząstek był czyszczony specjalnym płynem (Wurth) oraz przepalony.
Po tej operacji czujnik nadal się świeci (skacze na nim napięcie 1.0V-1.2V)
ale to nie wszystko.
Przepływomierz przed zapaleniem silnika wykazuje wartość 2320g ,
po zapaleniu silnika wykazuje na postoju skaczącą wartość od 15-17g
Bardzo ciężko pali 5-15 sek , na gorącym silniku od razu. (świece nowe, akku również, wartość ładowania po zalapeniu 14V przed 12,5V)
Obroty falują wraz z przepływomierzem. Szarpnięcia podczas przyśpieszania oraz duże spalanie.
Przy przyspieszaniu słychać świst z prawego wylotu powietrza do kabiny.
Mam dylemat czy te problemy są powiązane.
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
otóż:
Świeci się CHECK którego powodu nie wykazuje skanowanie komputerem
oraz Klucz z autem którego oznaczenie błędu to: P1901.
Filtr cząstek był czyszczony specjalnym płynem (Wurth) oraz przepalony.
Po tej operacji czujnik nadal się świeci (skacze na nim napięcie 1.0V-1.2V)
ale to nie wszystko.
Przepływomierz przed zapaleniem silnika wykazuje wartość 2320g ,
po zapaleniu silnika wykazuje na postoju skaczącą wartość od 15-17g
Bardzo ciężko pali 5-15 sek , na gorącym silniku od razu. (świece nowe, akku również, wartość ładowania po zalapeniu 14V przed 12,5V)
Obroty falują wraz z przepływomierzem. Szarpnięcia podczas przyśpieszania oraz duże spalanie.
Przy przyspieszaniu słychać świst z prawego wylotu powietrza do kabiny.
Mam dylemat czy te problemy są powiązane.
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 20:53 przez Misha1908, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. zapchał mi się dpf(98%). Wymontowałem, wypłukałem i przed uruchomieniem błąd się nie pojawił, (bez kasowania!!!), kilka dni było ok. Dziś znów błąd 190175, komputer pokazuje 40 % nasycenia dpf. Przewody do czujnika wyglądają dobrze, może czujnik ciśnień, jak go sprawdzić. Normalnie jest odpowiednie przyspieszenie, później coś zafaluje przy przyspieszaniu na średnich/niskich obrotach i po chwili włącza sie tryb serwisowy. Może ktoś coś podpowie?