[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
piotrjfk

[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI

#1 Post autor: piotrjfk »

witam.
Jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Samochod po przebiegu 50000 km.
Moze ktos z Szanownych Kolegow ma doswiadczenia z ta jednostka. Jesli tak, to prosze o opinie w kwestii:
-osiagow
-glosnosci
-spalania
-awaryjnosci
z gory dziekuje

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 23:57 przez piotrjfk, łącznie zmieniany 3 razy.

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

zartujesz sobie?
czy naprawde nie czytales forum wogole??

osiagi - moga byc
glosnosc moze byc
spalanie moze byc
awaryjnosc moze byc
IMVHO
prosze bardzo...
pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry »

Nie jest to zła jednostka, stosowana głównie do tej pory w Astrze III i generalnie jakiś wielkich problemów z nią nie ma, oprocz standardu jak na nowoczesnego diesla. Idea do wprowadzenia tego silnika była taka zeby klienci z zachodu mogli kupić słabszego i mniejszego diesla ze względu na podatki, ekologie itp.

Osiągi w miare ok, spalanie tyci tyć niższe od 1.9 120, jest troszkę cichszy, awaryjność podobna, natomiast podatność na ew modyfikacje jak i zapewne ogólna żywotność troszkę niższa od 1.9 ze względu na większe wysilenie ;)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#4 Post autor: timi68 »

piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.

kicaj

#5 Post autor: kicaj »

kazdy ma wlasne zdanie
ja jezdze 150KM i sobie chwale
ale jezdzilem wczesniej mondeo kombi 115KM w dieslu i tez sobie chwalilem
wiec uwazam ze 120KM z 1.7 tez by bylo ok, zreszta sam sie rozgladalem za 120KM jak szukalem zafki...
przed liftem byl 1.9 w 3 wersjach 100 120 i 150
po liscie 2 nizsze moce przeszly do 1.7 (mniejszy podatek) ale 150KM zostal w 1.9
zreszta w insigni ma 160KM...

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek »

timi68 pisze:
piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.

Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.

Dla mnie jest bez sensu, bo jest bardziej wysilony od 1.9 i nie wiem po co Opel zmieniał w miarę dobre silniki.

Ale jak napisał kicaj - chodzi o kasę, chociaż nie sądziłem, że może być aż taka różnica w opłatach między 1.7/1.9.

piotrjfk

#7 Post autor: piotrjfk »

witam
bardzo dziekuje za podzielenie sie opiniami.
jezdze spokojnie, bardziej zalezy mi na ekonomice i komforcie niz na osiagach.
zdaje sobie sprawe z bolaczek trapiacych silniki diesla, dlatego nie zamierzam kupowac auta z wiekszym przebiegiem niz 50000 km.
wiem, ze to nie daje gwarancji, iz z silnikiem bedzie wszystko OK, no ale zwieksza szanse niewystapienia dosc typowych usterek przy pewnych przebiegach.
jezeli jeszcze moge spytac- jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
niestety wszyscy moi znajomi,ktorzy maja diesla z filtem (nie jezdza dlugich tras) niepolecaja tego rozwiazania.
pozdrawiam, zycze szerokosci

rysiaczek!vippp

#8 Post autor: rysiaczek!vippp »

Jest to jakieś tam nowum, wiec ludzie się jeszcze nie przyzwyczili często gęsto po zakupie auta są zaskoczeni jakimś wypalaniem /a to rzecz normalna i jak wspomniałeś bezobsługowa/ a awarie zdarzają się wszędzie i każdemu. Aut z DPF jest coraz więcej i będą prawdopodobnie wszystkie w niedługim czasie. Auto trzeba od czasu do czasu przegonić, ale to przydaje się każdemu dieslowi, w końcu to diesel.
Jak dbasz o auto to pojeździsz Zafira zbiera dobre opinie i jest żadkim klientem u mechaników. Ale ja osobiście polecam jednak 1,9 120 kM. Na ekonomię napewno nie bedziesz narzekał a silnik trwalszy. Jeżdzą Zośką od sierpnia w większości po mieście raz lub dwa razy w miesiącu gdzieś pogonię i jest oki. Raz przeczyscilem EGR i raz zaczeło się wypalanie jak chciałem wjechać do garażu, popędziłem trochę dłużej wypaliło się i cacy - oby tak dalej. Poza tym, nie odczuwam niedogodności wypalania podczas normalnej eksploatacji.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

Maciek pisze:Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.
Dla ma znaczenie czy ta sama moc pochodzi z silnika 1,7 czy 2,2 a szczególnie na 4 i 5 biegu, nie chcę wspominać o wzniesieniach.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#10 Post autor: Lorry »

kicaj pisze:zreszta w insigni ma 160KM...
tam jest 2.0 ;)

timi68, masz rację , choć w 1.7 jest to troszkę zniwelowane poprzez 6 biegową skrzynię (zupełnie inne zestopniowanie) oraz przez turbo ze zmienną geometrią ;)
piotrjfk pisze:jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
wiadomo że Opel bedzie twierdził że jest to dobre rozwiązanie itp. Jednak widząc problemy jakie stwarza DPF w przypadku gosiśmiem w to wątpić. Jeżeli przebiegi roczne nie są duże i głównie po mieście, okolicach podmiejskich to wg mnie lepsza bedzie jednak benzyna np. bardzo udany 1.8 który bedzie dobry i w mieście i w trasie, zawsze można do niego dołożyć LPG ;) . Lub jesli wybitne oszczędności to 1.6 twinport 115KM. Generalnie rzecz ujmując nowoczesne diesle na krótką i oszczędną jazdę nie są stworzone. I wg. mnie lepszy bedzie jednak tu 1.9 120KM jeśli koniecznie diesel. Owszem spalanie wyglada fajnie, lecz koszty eksploatacyjne są generalnie wyzsze ;) Są specjalne kalkulatory, na których oblicza się opłacalność diesla. W moim wypadku zwróciłby się po 7 latach :lol:

gosia

#11 Post autor: gosia »

Jak najbardziej przychylam się do tego co powiedział Lorry....na krótkie trasy ,po mieście ......tylko benzyna!!!!Co prawda..... nie każdy musi mieć takie problemy jak ja z DPF itp.itd.,ale jednak w przypadku ich pojawienia się ,koszty są naprawdę spore.....no i ile nerwów przy tym, to już przemilczę!!!Także -wybór należy do Ciebie!!!!Pozdrawiam!

vorny

#12 Post autor: vorny »

NA DPF jest rozwiązanie, wyciąć i zastąpić emulatorem, koszt max 2K PLN, ale to raczej po gwarancji ;) Co do samego silnika, jego awaryjności to za dużo powiedzieć jeszcze nie możemy, bo to nowy silnik. Jak cena za tą zafkę jest dobra to brać i liczyć że będzie się dobrze sprawować :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#13 Post autor: Lorry »

vorny, my nie ale użytkownicy Astry H tak, i bazując na ich przezyciach zły nie jest, poniekad porównywalny do 1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie ;)
vorny pisze:Jak cena za tą zafkę jest dobra
ale też realna--- lepiej dopłacić 5 tysi niż dać się nabrać w złożoną z 3ech minę ;)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#14 Post autor: rzadki »

Lorry pisze:1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie ;)
baa, bo od fiata :)

ten silnik chyba nawet dostał jakąś nagrodę :)

też bym postawił na ewentualnie mniejszą bezawaryjność, niż niedużo niższe spalanie. brałbym auto 1,9 cdti
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

piotrjfk

#15 Post autor: piotrjfk »

witam Kolezanki i Kolegow.
jeszcze raz dziekuje za info.
przepraszam za moje dyletanckie pytania ale jezdze od kilku lat Honda i jakiekolwiek problemy z autem sa mi obce.nie mialem okazji nabyc (naszczscie :) ) doswiadczen w tej kwestii.
'im dalej w las tym coraz ciemniej" wiec mam kolejne pytania:
-czy usuniecie DPF jest mozliwe bez negatywnego wplywu na inne podzespoly auta(silnik,katalizator)?
-czy tez SOFT o ktorym piszecie(na nasze drogi,jazda miejska) pochodzi z ASO OPLA ?
-czy auto jakos sygnalizuje poczatek procesu wypalania (kontrolki) i jak dluga musi byc "wycieczka" aby proces dokonal sie calkowicie?
-czy mozecie polecic dobry warsztat znajacy sie na rzeczy na terenie Warszawy
i na koniec chcialbym dowiedziec sie czegos na temat jakosci montarzu wnetrza(skrzypienia,brzeczenie...).
serdecznie pozdrawiam-piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”