[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
ale nie po jednym razie,
trzeba pamietac ze wypalanie moze zostac zainiscjowane tylko jak temperatura kat i DPFu osiagnie odpowiednia temp. wiec jazda na krotkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem moze to przyspieszyc
jak sie swieci stale to trzeba zainicjowac wypalanie albo w ASO albo u kogos kto ma fejsa
trzeba pamietac ze wypalanie moze zostac zainiscjowane tylko jak temperatura kat i DPFu osiagnie odpowiednia temp. wiec jazda na krotkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem moze to przyspieszyc
jak sie swieci stale to trzeba zainicjowac wypalanie albo w ASO albo u kogos kto ma fejsa
Kicaj .......dzięki za info,w sumie to już dwukrotnie sam się wypalił,było to dosyć dziwne....ale nie będę przynudzać.......tylko zastanawia mnie ,że ostatnio przy czyszczeniu tego EGR mechanik zrobił mi wypalanie tego filtra kompem i nie wiem po jakiego grzyba skoro nic nie sygnalizowało,że jest już nasycony....masakra!!!Mam tylko nadzieję,że to nie zaszkodziło....
Hejka. Zafcie mam od 4 tyg. i dzisiaj pierwzy raz zauważyłem stan wypalania filtra. Faktycznie żadna lampka tego nie sygnalizowała, tylko spalanie chwilowe sporo podskoczyło do góry. Może bym na to nie zwrócił uwagi gdyby nie fakt że wypalanie zaczęło się tuż przed wjazdem do garażu, czyli już na wolnych obrotach i silnik dziwniej zaczął pracować. Zostawiłem go włączonego przez okoł 10 minut i po wypaleniu wszystko wróciło do normy. Pozdro.
Witam!kp2 pisze:Teraz sam sobie diagnozuję DPF-a i tobie też tak polecam zanim wydasz kilka tysiączków w ASO. Na razie wszystko hula.
Miałem wdześniej błędy: P0400, P272F i oczywiście tryb serwisowy (bez mocy).
Hej kp2
Mam ogromną prośbę też mam problemy z dpf-em wyświetla się błąd ECN 190158 Proszę o informacje jak diagnozować samemu DPF??Jak przepalać za pomocą softu co do tego potrzebne jaki sprzęt i oprogramowanie/interfejs. Będe ogromnie wdzięczny:)
Pozdrawiam
nie wiem jaki ja mam soft ( być może fabryczny ), ale wypalanie filtra rozpoznaje tylko po zapachu i wskazaniach kompa, akustycznie motor dla mnie chodzi podobnie...Robert4884 pisze:Co sądzicie o ostatnim sofcie do ECU ZB (listopad). Wczoraj miałem wypalanie DPFa i moje odczucia są takie jakby poprawiła się kultura pracy silnika w trakcie jego wypalania (dźwięk bardziej przyjazny dla ucha), wcześniej na postoju silnik pracował znacznie głośniej.
Moja rada dla wszystkich nowych, świadomych i tych nieświadomych użytkowników ZB z DPF jest taka, aby po każdorazowym przypadku czyszczenia EGR - koniecznie wybrać się na dłuższą wycieczkę celem stworzenia warunków do wypalania DPF-a. Wg moich doświadczeń czyszczenie EGR jest sygnałem, iż wypalanie DPF-a w naszym aucie nie przebiega prawidłowo, bądź też takie wypalanie nie może zostać zainicjowane lub też dokończone. Przykład gosi oraz mój to potwierdza.
A najlepiej aby uniknąć problemów z DPF, co się zazwyczaj dzieje w przypadku eksploatacji na krótkich odcinkach, zaplanować sobie min. raz w miesiącu wycieczkę ZB. O tankowaniu dobrym sprowadzanym olejem tylko przypomnę...
A najlepiej aby uniknąć problemów z DPF, co się zazwyczaj dzieje w przypadku eksploatacji na krótkich odcinkach, zaplanować sobie min. raz w miesiącu wycieczkę ZB. O tankowaniu dobrym sprowadzanym olejem tylko przypomnę...
Zafirę mam od kilku tygodni i bacznie obserwuję wypalanie DPF-a.Auto przywiozłem z DE i nie wiem jak poprzedni właściciel użytkował.Na liczniku ponad 100 tys km.Przejechałem 3 tys km z czego 90% po mieście krótkie trasy z tym,że nie jestem rekordzistą w biciu minimalnego spalania.Póki co filtr wypalałem kompem przy wymianie oleju zaraz po zakupie i raz zauważyłem proces zainicjowany przez auto w czasie użytkowania.Być może jeszcze zbyt krótko jestem posiadaczem tego auto i za mało kilometrów przejechałem aby skarżyć się na DPF-a.
Czytając inne fora i wszystkie informacje na temat silników 1.9 zauważyłem wielki problem z zaworami EGR,które mają niemały wpływ na późniejsze problemy z DPF-em.
Czytając inne fora i wszystkie informacje na temat silników 1.9 zauważyłem wielki problem z zaworami EGR,które mają niemały wpływ na późniejsze problemy z DPF-em.