[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Dzięki Robert4884!!!!W sumie to ma to sens , co mówisz,bo samochód jest sprowadzony z Francji....więc to może dlatego....chciałabym,żeby to pomogło- ten nowy soft.....bo naprawdę żal mi tego auta.......!!!!Jestem wściekła jak nie wiem co ....i już mnie bardziej chyba nie zdenerwuje ale ......ją lubię!!!!Zobaczymy????
Lorry pisze:Sprawdź koniecznie czy olej jest dedykowany do dpfa póki co,
No tak mi mówili dzisiaj w ASO,że ten Mobil 5W-30,który zakupiłam, jak najbardziej do DPF-a.Więc to fachowcy raczej....
Oby prorocze słowa.!!! Czekam na to z utęsknieniem-wierz mi!!!Lorry pisze:Ale jak juz to zrobisz wraz z usunieciem DPFa to bedzie chulać aż miło.
Na temat przewodu od czujnika jest tutaj trochę info http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020 Koszt przewodu śmieszny a mając kanał naprawa potrwa kilka minut.
No ok jak już mi to wszystko poskładają i będzie się dało tym jechać w ogóle, to już w ASO wszystko robię i trudno pójdę z torbami ale cóż.....jakoś to przeżyję może....!!!Dzięki Lorry!!
--scalone--
Witam ponownie i znów mam prośbę...tym razem błąd ....czujnik temperatury gazów spalinowych...Może ktoś miał taki problem....chodzi o to ,że nie idzie go skasować....wybieram się do ASO ,ale mam ok.60 km i trochę się boję z tym błędem jechać.....Jakieś rady proszę, bo już kompletnie nie wiem co robić.....?
--scalone--
Witam ponownie i znów mam prośbę...tym razem błąd ....czujnik temperatury gazów spalinowych...Może ktoś miał taki problem....chodzi o to ,że nie idzie go skasować....wybieram się do ASO ,ale mam ok.60 km i trochę się boję z tym błędem jechać.....Jakieś rady proszę, bo już kompletnie nie wiem co robić.....?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 22:36 przez gosia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
No to tak:
Turbo było wymieniane? Jeśli tak to możliwe ze nie założyli tego czujnika, lub został uszkodzony wraz z turbo. Czujnik odpowiada za to by temperatura spalin nie była za wysoka, czyli zeby nie zrobiła ziazi turbinie i poczatkowi wydechu w tym katalizatorowi. Jest on dosyć istotny w silnikach z turbo za wysoka ich temperatura może byc spowodowana np. złą mieszanką paliwowo powietrzną. Czujnik jest montowany w okolicach turbo, więc dlatego sugeruję że może przy demontażu kolektora też był demontowany
I w związku ze wszelkim powyższym moim zdaniem należałoby sprawdzić czy:
- czujnik został założony
-czujnik jest dobrze załozony/ podpięty (może kabelek niedociśniety i jest już byk)
- czujnik nie jest padnięty----> jeśli tak koniecznie wymienić
Przy okazji można by sprawdzić czy właściwa jest mieszanka paliwowo-powietrzna (za nią odpowiada poniekąd przepływomierz, też lubi padać bez wzgledu na rodzaj silnika i wypadałoby go oblukać)
No na razie to tyle.... i mam nadzieję ze to juz koniec "Szaleństw Panny Zafiry"
Turbo było wymieniane? Jeśli tak to możliwe ze nie założyli tego czujnika, lub został uszkodzony wraz z turbo. Czujnik odpowiada za to by temperatura spalin nie była za wysoka, czyli zeby nie zrobiła ziazi turbinie i poczatkowi wydechu w tym katalizatorowi. Jest on dosyć istotny w silnikach z turbo za wysoka ich temperatura może byc spowodowana np. złą mieszanką paliwowo powietrzną. Czujnik jest montowany w okolicach turbo, więc dlatego sugeruję że może przy demontażu kolektora też był demontowany
I w związku ze wszelkim powyższym moim zdaniem należałoby sprawdzić czy:
- czujnik został założony
-czujnik jest dobrze załozony/ podpięty (może kabelek niedociśniety i jest już byk)
- czujnik nie jest padnięty----> jeśli tak koniecznie wymienić
Przy okazji można by sprawdzić czy właściwa jest mieszanka paliwowo-powietrzna (za nią odpowiada poniekąd przepływomierz, też lubi padać bez wzgledu na rodzaj silnika i wypadałoby go oblukać)
No na razie to tyle.... i mam nadzieję ze to juz koniec "Szaleństw Panny Zafiry"
No ok ...dzięki Lorry....tylko kurde....nic tylko wziąć i uduś tego mojego "speca" no bo w sumie to przecież on montował tę turbinę ,to chyba wie czy był czujnik czy nie.....a jak odbierałam to auto od niego i wyskoczył ten błąd to on nie wie o co chodzi i nawet skasować tego nie dał rady jednym słowem d....a ....byle bym tylko jakoś dojechała do tego ASO i nie ruszę się stamtąd dopóki mi wszystkiego nie sprawdzą.....!!!Tymczasem ...jeszcze raz wielkie dzięki!!!!
No chętnie....tylko,że ja tak nie potrafię.!!Jestem raczej niekonfliktowa z natury....i nie umiem się wykłócać....chyba muszę się nauczyć jednak....a ja głupia......jeszcze mu extra dopłaciłam!!!Lorry pisze:zafunduj mu (mechanikowi ) jakiś ochrzan opieprz
PS.
A tak w ogóle to dzwoniłam dzisiaj do ASO i poinformowano mnie ,że ten czujnik to nie jest w okolicach turbiny jednak ,tylko gdzieś między filtrem DPF a kolektorem i to raczej dalej problem z wypalaniem tego filtra.....tylko już nic nie rozumiem ,jak on był wypłukany ten filtr i ja wczoraj tylko do domu dojechałam od mechanika raptem 2km... to co on się już wypala....????niby bez problemu mogę jechać z tym błędem no ale .....nie zaryzykuję chyba....muszę chyba jakąś lawetę zorganizować....