Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
bylem dzis u mechanika i w serwisie tez bylem i pogadalem.
moze wystarczy przeczyscic egr, kolektor ssacy i przeplywomierz i posprawdzac wszystkie kabelki co sa od egr-u, turbiny itd?
myslicie ze to moze cos dac?
[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 19:02 ]
witam ponownie.
wciąż mam problem z tym EGR-em. mechanik mi wszystko poprzeczyszczał no i niestety nic to nie dało.
Konieczna jest wymiana EGR. Che go kupić na własną rękę zeby nie zabulić nie wiadomo ile.
Potrzebuje EGR do zafiry (2002 rok, 2.2 TDI, symbol oryginalnego EGR-u 00005321A7) chciałbym kupić jakąś używke w dobrym stanie( żeby normalnie działało wszystko)
może ktoś mi pomóc?
moze wystarczy przeczyscic egr, kolektor ssacy i przeplywomierz i posprawdzac wszystkie kabelki co sa od egr-u, turbiny itd?
myslicie ze to moze cos dac?
[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 19:02 ]
witam ponownie.
wciąż mam problem z tym EGR-em. mechanik mi wszystko poprzeczyszczał no i niestety nic to nie dało.
Konieczna jest wymiana EGR. Che go kupić na własną rękę zeby nie zabulić nie wiadomo ile.
Potrzebuje EGR do zafiry (2002 rok, 2.2 TDI, symbol oryginalnego EGR-u 00005321A7) chciałbym kupić jakąś używke w dobrym stanie( żeby normalnie działało wszystko)
może ktoś mi pomóc?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Do tego służy dział GiełdaJacek70 pisze:Witam, mam problem ze swoim zaworem EGR w Zofii 2.2 DTI, mianowicie zgubiłem taką szarą plastikową osłonę zaworu, musiała się zsunąć po kolejnym smarowaniu mechanizmu. Chętnie odkupiłbym ją jeśli ktoś takową posiada na zbyciu. Teraz muszę smarować częściej bo się zbiera brud.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam, odgrzeje kotleta
Jakiś czas temu zaślepiłem EGR w X18XE1.
Na dużych mrozach przy odpaleniu na chwile zapalał mi się check ale po chwili gasnął - jak silnik się troche zagrzał.
Teraz zaświecił mi się na stałe.
Podpięcie pod kompa wskazuje EGR i sondę (rozumiem że jest to powiązanie).
Czy pomimo zaślepionego EGR może on wyświetlać błędy i jak wymienię na inny to pomoże?
Czyściłem go ale pomogło na 2 dni.
Jakiś czas temu zaślepiłem EGR w X18XE1.
Na dużych mrozach przy odpaleniu na chwile zapalał mi się check ale po chwili gasnął - jak silnik się troche zagrzał.
Teraz zaświecił mi się na stałe.
Podpięcie pod kompa wskazuje EGR i sondę (rozumiem że jest to powiązanie).
Czy pomimo zaślepionego EGR może on wyświetlać błędy i jak wymienię na inny to pomoże?
Czyściłem go ale pomogło na 2 dni.
- tomi18
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17dtj
- Kontakt:
ja kupiłem nowy zawur egr za 800 zł bo nie warto jeżdzić po mechanikach i wydawać kase na podłńczanie pod komputer itp
[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 17:30 ]
mechanik z opla mi powiedział że w 2 litrowych zośkach nie można zaślepiać egru bo to szkodzi na silnik
[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 17:31 ]
nowy zawór egr waltera kosztuje 800 zł w niemczech
[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 17:30 ]
mechanik z opla mi powiedział że w 2 litrowych zośkach nie można zaślepiać egru bo to szkodzi na silnik
[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 17:31 ]
nowy zawór egr waltera kosztuje 800 zł w niemczech
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013, 17:32 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.
EGR to nikomu niepotrzebne dziadostwo . Jacyś porąbani ekolodzy narzucili wyśrubowane normy czystości spalin i oto kolejny klamot w silniku mamy zamontowany. Tak jak pisał kolega wyżej , EGR podczas pracy silnika bez obciążenia,(podczas pracy na biegu jałowym, podczas hamowania silnikiem) podaje do komory spalania zamiast czystego powietrza , partię spalin by ponownie ją dopalić . Silnikowi to na pewno nie pomaga a nas dodatkowo wkurza bo przecież podczas spalania oleju napędowego wytrąca się smoła czy też podobna maź , która prędzej czy później zatyka pewne urządzenia mechaniczne , zwłaszcza EGR. Nic na to nie poradzimy , nasze diesle są skazane na to dziadostwo czy nam sie to podoba czy nie..
chyba zupełnie inaczej, i nie chodzi o dopalenie spalin, tylko o obniżenie temperatury w komorze spalania co w efekcie zmniejsza emisję tlenków azotujarecki69 pisze: EGR podczas pracy silnika bez obciążenia,(podczas pracy na biegu jałowym, podczas hamowania silnikiem) podaje do komory spalania zamiast czystego powietrza , partię spalin by ponownie ją dopalić .
Jedno jet w tym wszystkim ważne, tyle ,że nie dla nas...EGR doprowadza do komory spalania częśc spalin by je spalić ponownie co w efekcie daje mniejszą emisje spalin . Tyle ,że najwięksi truciciele świata czyli USA i CHINY nie podpisały protokołu z Kioto dot, redukcji emisji zanieczyszczeń więc nasz EGR jest tak znacząco ważny dla naszej planety jak piąte koło u wozu.
gdyby samochody jeździły tylko poza miastem to miałbyś rację, w mieście ilość spalin ma znaczący wpływ na zdrowie człowieka, pracuję w serwisie ciężarówek i wącham dużo spalin, uwierz że jak się świeci lampka "wysoka emisja" to czuć to w powietrzujarecki69 pisze:nasz EGR jest tak znacząco ważny dla naszej planety jak piąte koło u wozu.
Zgadzam sie z Tobą przyjacielu, nie raz widuje na ulicach istne "lokomotywy" . Chciałem tylko zaznaczyć ,że nas zwykłych zjadaczy chleba obarcza się jakimiś EGR-ami , podczas gdy prawdziwi truciciele , ci najwięksi , mają gdzieś ekologię i przyszłość tej planety. Samo EGR niewiele da o ile cała reszta silnika jest zarżnięta . Ale cóż...trza nam sie z tym męczyć i tyle...