Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
maxylewith

#76 Post autor: maxylewith »

na przekaznikach,ale przedzwanialem te 3 przewody pomiedzy podstawka przekaznikow a wtykiem do ecm. Sa cale. Wypne dzisiaj czujnik temp i pobawie sie potencjometrem. Zobaczymy co sie dzieje.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#77 Post autor: firek »

maxylewith, teoretycznie po wypieciu -uszkodzeniu czujnika temp. wentylator powinien sie od razu właczyc(oczywiście przy właczonym zapłonie).

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#78 Post autor: Harry200 »

Jeżeli to będzie sterownik to lepiej go naprawić niż jeżdzić załaczając ręcznie wentylatory.Ale można też założyć czujnik temperatury tego typu jaki mają na przykład polonezy.W środku posiadają one bimetalowe styki które załaczają się przy 87 i 105 stopniach celcjusza i z nich poprowadzić sygnały do przekażników....

maxylewith

#79 Post autor: maxylewith »

Zostal wykonany test wiatraka OPComem - z trzech biegow wlaczal sie za kazdym razem na najwolniejszym. Ale byly np problemy z komunikacja z klimatyzacja. Wymienilem czujnik temp na nowy. Przewody z czujnika temp do ecm sprawne. Wentylator w dalszym ciagu sie nie zalacza na zadnym biegu.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#80 Post autor: Jaymzarf »

maxylewith, wygląda mi to na sterownik wentyli. Można go rozebrać i sprawdzić na obecność zimnych lutów (najczęstsza przyczyna), kolejna usterka to tranzystory sterujące na stopniu wstępnym (na nie idzie sygnał z czujnika) na to może wskazywać objaw przy teście Op-Comem.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

maxylewith

#81 Post autor: maxylewith »

Sterownik silnika w tym przypadku. Nie ma u mnie odrebnego sterownika na sam wentylator.
Tak czy inaczej - jak przypuszczalem - sterownik silnika uwalony.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#82 Post autor: oki »

Ciekawa wersja ze nie ma modułu sterowania wentylatorów, opcja z przekaźnikami stosowana była chyba w pierwszej astrze?
A co steruje klimatyzacją, za włączenie sprężarki też odpowiada przekaźnik sterowany z ECU?

maxylewith

#83 Post autor: maxylewith »

oki pisze:Ciekawa wersja ze nie ma modułu sterowania wentylatorów, opcja z przekaźnikami stosowana była chyba w pierwszej astrze?
A co steruje klimatyzacją, za włączenie sprężarki też odpowiada przekaźnik sterowany z ECU?
Tak, przekaznik sprzegla sprezarki jest tuz obok przekaznika pompy paliwa.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#84 Post autor: oki »

Czyli ogólnie jest podobnie jak w normalnej wersji, ECU silnika steruje wszystkim nawet klimą.
Jedyna róznica to taka, że zamiast dodatkowego modułu elektroniki z przekaźnikami są same przekaźniki sterowane z ECU.
Możliwe ze faktycznie uwalone są stopnie wyjściowe sterownika, ale bardziej obstawiałbym nie kontakty na sterowniku w oplu poniekąd to norma.
Wiem po swojej walce z klimatyzacją ile się namęczyłem aby ją odpalić (komunikat z OBD "Otwarty obwód przekaźnika AC" to bardziej dotyczy się twojej wersji sterowania jak mojej bo ja nie mam przekaźnika osobnego po za tym wbudowanym w module.

biedrona

#85 Post autor: biedrona »

Witajcie Cyba mam problem z wiatrakiem klimatyzacji Otóż posiadam Zosię z 2004 r 2.0DTI z klimatronikiem Przez trzy lata nie było problemu klima działąła wentylator chodził Teraz załważyłem że klima bardzo słabo chłodzi a jak podniosłem maskę to zobaczyłem że wiatrak nie załącza się od klimy I teraz nie wiem czy nie włączanie się wiatraka jest związane z brakiem czynnika w klimie czy coś walneło i będę musiał szykować kaskę Pomożcie proszę jak to jest u was Dodam że klimę włączałem dzisiej jak jest 20 stopni na plusie. Jak wciskam przycisk eco to czuję że silnik dostaje opór ale jak wsiskam samo auto to chyba nic się nie dzieje To tak u mnie wygląda Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#86 Post autor: chabretti »

biedrona pisze:Witajcie Cyba mam problem z wiatrakiem klimatyzacji Otóż posiadam Zosię z 2004 r 2.0DTI z klimatronikiem Przez trzy lata nie było problemu klima działąła wentylator chodził Teraz załważyłem że klima bardzo słabo chłodzi a jak podniosłem maskę to zobaczyłem że wiatrak nie załącza się od klimy I teraz nie wiem czy nie włączanie się wiatraka jest związane z brakiem czynnika w klimie czy coś walneło i będę musiał szykować kaskę Pomożcie proszę jak to jest u was Dodam że klimę włączałem dzisiej jak jest 20 stopni na plusie. Jak wciskam przycisk eco to czuję że silnik dostaje opór ale jak wciskam samo auto to chyba nic się nie dzieje To tak u mnie wygląda Pozdrawiam
Witaj. Jest tylko objaw niezałączania się wiatraka :?:
U mnie nie załączał się wiatrak ale dodatkowo załączała się kontrolka na obrotomierzu od elektronicznego układu chłodzenia silnika. Ściągnąłem zderzak i wyjąłem wentylator podłączyłem do drugiego akumulatora i miał kaprysy odnośnie ruszania (raz chodził raz nie). Spryskałem go WD40 podłączyłem do aku i potrzymałem z 15 minut. Potem startował za każdym razem. Złożyłem wszystko w całość i trzeci dzień chodzi bez zarzutu i błedów żadnych mi nie wywala.
Warto sprawdzić. Może to to :piwo: Zacznij od tego bo to da się zrobić bez kanału i sam to zrobisz.
A jak klima nie była długi czas napełniana to też mógł Ci się skończyć środek w klimatyzacji i trzeba będzie ją napełnić.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 19:32 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#87 Post autor: Jaymzarf »

biedrona, mało czynnika w układzie. Jak nie będzie ciśnienia i wzrostu temperatury w układzie klimy (sprężanie powoduje nagrzewanie), to wiatrak nie włączy się.

Nabij chłodziwo i wszystko wróci do normy
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#88 Post autor: chabretti »

Jaymzarf pisze:biedrona, mało czynnika w układzie. Jak nie będzie ciśnienia i wzrostu temperatury w układzie klimy (sprężanie powoduje nagrzewanie), to wiatrak nie włączy się.

Nabij chłodziwo i wszystko wróci do normy
Nie wiem jak w 2.0 DTI ale u mnie w 2.2 DTI są oddzielne wiatraki do klimy i do wody i u mnie ten od klimy stanął.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#89 Post autor: Jaymzarf »

chabretti, też są 2 (w zależności od rocznika i modelu klimy).

Czy kontrolka układu chłodzenia włącza się?
Jeśli tak to dostań się do wiatraka (zdejm zderzak) i podłącz go "na krótko" do akumulatora. Jeśli stoi - uszkodzony, jeśli hula - sterownik.

Jeśli kontrolka nie świeci - sprawdź ilość czynnika chłodzącego w układzie klimy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

biedrona

#90 Post autor: biedrona »

Dzięki koledzy Kontrolka od układu chłodzenia nie zapala mi się jak włączam klimę Wszystko jest z kontrolkami oki Więc napełnię układ i zobaczymy Dzięki Uspokoiliście mnie Dzięki raz jeszcze Pozdrawiam i powodzonka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”