Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli to będzie sterownik to lepiej go naprawić niż jeżdzić załaczając ręcznie wentylatory.Ale można też założyć czujnik temperatury tego typu jaki mają na przykład polonezy.W środku posiadają one bimetalowe styki które załaczają się przy 87 i 105 stopniach celcjusza i z nich poprowadzić sygnały do przekażników....
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
maxylewith, wygląda mi to na sterownik wentyli. Można go rozebrać i sprawdzić na obecność zimnych lutów (najczęstsza przyczyna), kolejna usterka to tranzystory sterujące na stopniu wstępnym (na nie idzie sygnał z czujnika) na to może wskazywać objaw przy teście Op-Comem.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Czyli ogólnie jest podobnie jak w normalnej wersji, ECU silnika steruje wszystkim nawet klimą.
Jedyna róznica to taka, że zamiast dodatkowego modułu elektroniki z przekaźnikami są same przekaźniki sterowane z ECU.
Możliwe ze faktycznie uwalone są stopnie wyjściowe sterownika, ale bardziej obstawiałbym nie kontakty na sterowniku w oplu poniekąd to norma.
Wiem po swojej walce z klimatyzacją ile się namęczyłem aby ją odpalić (komunikat z OBD "Otwarty obwód przekaźnika AC" to bardziej dotyczy się twojej wersji sterowania jak mojej bo ja nie mam przekaźnika osobnego po za tym wbudowanym w module.
Jedyna róznica to taka, że zamiast dodatkowego modułu elektroniki z przekaźnikami są same przekaźniki sterowane z ECU.
Możliwe ze faktycznie uwalone są stopnie wyjściowe sterownika, ale bardziej obstawiałbym nie kontakty na sterowniku w oplu poniekąd to norma.
Wiem po swojej walce z klimatyzacją ile się namęczyłem aby ją odpalić (komunikat z OBD "Otwarty obwód przekaźnika AC" to bardziej dotyczy się twojej wersji sterowania jak mojej bo ja nie mam przekaźnika osobnego po za tym wbudowanym w module.
Witajcie Cyba mam problem z wiatrakiem klimatyzacji Otóż posiadam Zosię z 2004 r 2.0DTI z klimatronikiem Przez trzy lata nie było problemu klima działąła wentylator chodził Teraz załważyłem że klima bardzo słabo chłodzi a jak podniosłem maskę to zobaczyłem że wiatrak nie załącza się od klimy I teraz nie wiem czy nie włączanie się wiatraka jest związane z brakiem czynnika w klimie czy coś walneło i będę musiał szykować kaskę Pomożcie proszę jak to jest u was Dodam że klimę włączałem dzisiej jak jest 20 stopni na plusie. Jak wciskam przycisk eco to czuję że silnik dostaje opór ale jak wsiskam samo auto to chyba nic się nie dzieje To tak u mnie wygląda Pozdrawiam
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Witaj. Jest tylko objaw niezałączania się wiatrakabiedrona pisze:Witajcie Cyba mam problem z wiatrakiem klimatyzacji Otóż posiadam Zosię z 2004 r 2.0DTI z klimatronikiem Przez trzy lata nie było problemu klima działąła wentylator chodził Teraz załważyłem że klima bardzo słabo chłodzi a jak podniosłem maskę to zobaczyłem że wiatrak nie załącza się od klimy I teraz nie wiem czy nie włączanie się wiatraka jest związane z brakiem czynnika w klimie czy coś walneło i będę musiał szykować kaskę Pomożcie proszę jak to jest u was Dodam że klimę włączałem dzisiej jak jest 20 stopni na plusie. Jak wciskam przycisk eco to czuję że silnik dostaje opór ale jak wciskam samo auto to chyba nic się nie dzieje To tak u mnie wygląda Pozdrawiam
U mnie nie załączał się wiatrak ale dodatkowo załączała się kontrolka na obrotomierzu od elektronicznego układu chłodzenia silnika. Ściągnąłem zderzak i wyjąłem wentylator podłączyłem do drugiego akumulatora i miał kaprysy odnośnie ruszania (raz chodził raz nie). Spryskałem go WD40 podłączyłem do aku i potrzymałem z 15 minut. Potem startował za każdym razem. Złożyłem wszystko w całość i trzeci dzień chodzi bez zarzutu i błedów żadnych mi nie wywala.
Warto sprawdzić. Może to to Zacznij od tego bo to da się zrobić bez kanału i sam to zrobisz.
A jak klima nie była długi czas napełniana to też mógł Ci się skończyć środek w klimatyzacji i trzeba będzie ją napełnić.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 19:32 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Nie wiem jak w 2.0 DTI ale u mnie w 2.2 DTI są oddzielne wiatraki do klimy i do wody i u mnie ten od klimy stanął.Jaymzarf pisze:biedrona, mało czynnika w układzie. Jak nie będzie ciśnienia i wzrostu temperatury w układzie klimy (sprężanie powoduje nagrzewanie), to wiatrak nie włączy się.
Nabij chłodziwo i wszystko wróci do normy
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
chabretti, też są 2 (w zależności od rocznika i modelu klimy).
Czy kontrolka układu chłodzenia włącza się?
Jeśli tak to dostań się do wiatraka (zdejm zderzak) i podłącz go "na krótko" do akumulatora. Jeśli stoi - uszkodzony, jeśli hula - sterownik.
Jeśli kontrolka nie świeci - sprawdź ilość czynnika chłodzącego w układzie klimy.
Czy kontrolka układu chłodzenia włącza się?
Jeśli tak to dostań się do wiatraka (zdejm zderzak) i podłącz go "na krótko" do akumulatora. Jeśli stoi - uszkodzony, jeśli hula - sterownik.
Jeśli kontrolka nie świeci - sprawdź ilość czynnika chłodzącego w układzie klimy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...