[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gosia

#61 Post autor: gosia »

Dzięki Robert4884!!!!W sumie to ma to sens , co mówisz,bo samochód jest sprowadzony z Francji....więc to może dlatego....chciałabym,żeby to pomogło- ten nowy soft.....bo naprawdę żal mi tego auta.......!!!!Jestem wściekła jak nie wiem co ....i już mnie bardziej chyba nie zdenerwuje ale ......ją lubię!!!!Zobaczymy????

gosia

#62 Post autor: gosia »

Lorry pisze:Sprawdź koniecznie czy olej jest dedykowany do dpfa póki co,

No tak mi mówili dzisiaj w ASO,że ten Mobil 5W-30,który zakupiłam, jak najbardziej do DPF-a.Więc to fachowcy raczej....
Lorry pisze:Ale jak juz to zrobisz wraz z usunieciem DPFa to bedzie chulać aż miło.
Oby prorocze słowa.!!! Czekam na to z utęsknieniem-wierz mi!!!

Robert4884

#63 Post autor: Robert4884 »

Jeżeli olej który zakupiłaś - to Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z zielonymi napisami i rysunkiem dpf-a, to jest ten odpowiedni.

lysy2305

#64 Post autor: lysy2305 »

Witam wszystkich.Dzisiaj byłem w servisie ponieważ zapaliła mi się słynna kontrolka samochodzik z kluczykiem i pokazało błąd 190158.wiem,że chodzi o przewód elastyczny czujnika tylko nie wiem który?Czy można z tym jezdzić?

lysy2305

#65 Post autor: lysy2305 »

Mam jeszcze jedno pytanie?Jak wypala sie sadze przy użyciu kompa?

Anony Mous

#66 Post autor: Anony Mous »

Na temat przewodu od czujnika jest tutaj trochę info :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020 Koszt przewodu śmieszny a mając kanał naprawa potrwa kilka minut.

lysy2305

#67 Post autor: lysy2305 »

Dzięki za podpowiedz tylko nie wiem,który przewód wymienić ,na dole są dwa i na górze koło filtra paliwa też dwa?

gosia

#68 Post autor: gosia »

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego DPF-a....czy w tym moim przypadku czyli to ,że on się całkowicie zapchał jest możliwe ,żeby czujnik ciśnienia był dobry...bo w sumie to nikt nic nie mówi o wymianie czujnika...tak mnie to zastanawia trochę.... ;)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#69 Post autor: Lorry »

Może być dobry trza by go sprawdzić, po zamontowaniu DPFa trza by zrobić diagnostykę, i jak wywali jego błąd to wtedy do kosza powinien iść ;)

gosia

#70 Post autor: gosia »

No ok jak już mi to wszystko poskładają i będzie się dało tym jechać w ogóle, to już w ASO wszystko robię i trudno pójdę z torbami ale cóż.....jakoś to przeżyję może....!!!Dzięki Lorry!! ;)

--scalone--

Witam ponownie i znów mam prośbę...tym razem błąd ....czujnik temperatury gazów spalinowych...Może ktoś miał taki problem....chodzi o to ,że nie idzie go skasować....wybieram się do ASO ,ale mam ok.60 km i trochę się boję z tym błędem jechać.....Jakieś rady proszę, bo już kompletnie nie wiem co robić.....?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 22:36 przez gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#71 Post autor: kicaj »

lysy2305 pisze:Dzięki za podpowiedz tylko nie wiem,który przewód wymienić ,na dole są dwa i na górze koło filtra paliwa też dwa?
w modelach pozniejszych ale jeszcze przed liftem byl tylko jeden czujnik cisnienia

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#72 Post autor: Lorry »

No to tak:
Turbo było wymieniane? Jeśli tak to możliwe ze nie założyli tego czujnika, lub został uszkodzony wraz z turbo. Czujnik odpowiada za to by temperatura spalin nie była za wysoka, czyli zeby nie zrobiła ziazi turbinie i poczatkowi wydechu w tym katalizatorowi. Jest on dosyć istotny w silnikach z turbo za wysoka ich temperatura może byc spowodowana np. złą mieszanką paliwowo powietrzną. Czujnik jest montowany w okolicach turbo, więc dlatego sugeruję że może przy demontażu kolektora też był demontowany ;)

I w związku ze wszelkim powyższym moim zdaniem należałoby sprawdzić czy:
- czujnik został założony
-czujnik jest dobrze załozony/ podpięty (może kabelek niedociśniety i jest już byk)
- czujnik nie jest padnięty----> jeśli tak koniecznie wymienić

Przy okazji można by sprawdzić czy właściwa jest mieszanka paliwowo-powietrzna (za nią odpowiada poniekąd przepływomierz, też lubi padać bez wzgledu na rodzaj silnika i wypadałoby go oblukać)

No na razie to tyle.... i mam nadzieję ze to juz koniec "Szaleństw Panny Zafiry" :mrgreen:

gosia

#73 Post autor: gosia »

No ok ...dzięki Lorry....tylko kurde....nic tylko wziąć i uduś tego mojego "speca" no bo w sumie to przecież on montował tę turbinę ,to chyba wie czy był czujnik czy nie.....a jak odbierałam to auto od niego i wyskoczył ten błąd to on nie wie o co chodzi i nawet skasować tego nie dał rady jednym słowem d....a ....byle bym tylko jakoś dojechała do tego ASO i nie ruszę się stamtąd dopóki mi wszystkiego nie sprawdzą.....!!!Tymczasem ...jeszcze raz wielkie dzięki!!!!

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#74 Post autor: Lorry »

To może zafunduj mu (mechanikowi ) jakiś ochrzan opieprz itp w ramach gwarancji na usługę, istnieje coś takiego ;)

gosia

#75 Post autor: gosia »

Lorry pisze:zafunduj mu (mechanikowi ) jakiś ochrzan opieprz
No chętnie....tylko,że ja tak nie potrafię.!!Jestem raczej niekonfliktowa z natury....i nie umiem się wykłócać....chyba muszę się nauczyć jednak....a ja głupia......jeszcze mu extra dopłaciłam!!! :(

PS.
A tak w ogóle to dzwoniłam dzisiaj do ASO i poinformowano mnie ,że ten czujnik to nie jest w okolicach turbiny jednak ,tylko gdzieś między filtrem DPF a kolektorem i to raczej dalej problem z wypalaniem tego filtra.....tylko już nic nie rozumiem ,jak on był wypłukany ten filtr i ja wczoraj tylko do domu dojechałam od mechanika raptem 2km... to co on się już wypala....????niby bez problemu mogę jechać z tym błędem no ale .....nie zaryzykuję chyba....muszę chyba jakąś lawetę zorganizować.... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”