lusterko fotochromowe w ZA ?
Lusterko fotochromatyczne.
Nie znalazłem w wyszukajce więc zaczynam temat. Ktoś może przerabiał?
Lusterko- kupić można za 100-180 PLN, pasuje plug and play w gniazdo starego.
Maskownica lusterka- 30-50 PLN w serwisie.
Kostka lusterka ma cztery przewody:
-plus przy zapłonie (czarny)
-masa (brąz)
-plus przy włączeniu wstecznego (biało-czarny)
-masa przy otwartych drzwiach (szary)
Tu pojawiają się schody. W podsufitce koło lampki znalazłem dwie kostki. Jedna klasyczna, kabelków do niej dużo dochodzi, druga taka jakaś dziwna, płaska, trójkabelkowa. Czy znajdę wśród tych przewodów potrzebne do podłączenia lusterka, czy trzeba ciągnąć nową instalację?
Elektryk mile widziany
Lusterko- kupić można za 100-180 PLN, pasuje plug and play w gniazdo starego.
Maskownica lusterka- 30-50 PLN w serwisie.
Kostka lusterka ma cztery przewody:
-plus przy zapłonie (czarny)
-masa (brąz)
-plus przy włączeniu wstecznego (biało-czarny)
-masa przy otwartych drzwiach (szary)
Tu pojawiają się schody. W podsufitce koło lampki znalazłem dwie kostki. Jedna klasyczna, kabelków do niej dużo dochodzi, druga taka jakaś dziwna, płaska, trójkabelkowa. Czy znajdę wśród tych przewodów potrzebne do podłączenia lusterka, czy trzeba ciągnąć nową instalację?
Elektryk mile widziany
Żadna z w/w kostek nie jest do lusterka. Jedną masz od szyberka, a drugą od jego przełącznika. Polecam jednak lusterko z BMW. Jest dużo tańsze, można też zamontować, a ma dodatkowo diodę alarmu:
A ja kupiłem lusterko fotochrom z BMW E39. Są znacznie tańsze niż te z Omegi. Należy odkleić od szyby element mocujący stare lusterko i przykleić nowy (ten z BMW). Lusterko wielkościowo to samo co Vectra. Działa podobnie - aktywuje się po przekręceniu kluczyka. Ściemnia się, gdy tylko będzie różnica między przednim a tylnym czujnikiem. Rozjaśnia się po podłączeniu wstecznego.
+12V po stacyjce, masę - można znaleźć bez problemu na górze. Przewód ze wstecznego i do diody alarmu - przeciągałem.
Diodę podłączyłem równolegle do tej we włączniku, dając opornik 39 ohm w szereg.
Schemat połączeń:
Pierwszy kabel Lusterko | Drugi - instalacja BMW
Pin 1 +12V sygnal ze wstecznego dla E38/E39 z modulu swiatel (wtyczka: X10117, pin 39) Szary | Niebieski z żółtym paskiem
Pin 2 +12V stale napiecie (dla odbiornika bezprzewodowego) (u mnie brak)
Pin 3 +12V po zaplonie (skrzynka z bezpiecznikami, F21, 5A) Czerwony | Zielony z białym paskiem
Pin 4 Zewnetrzny fotochrom kierowcy (-) Czarny z białym | (brak)
Pin 5 Zewnetrzny fotochrom kierowcy (+) Czerwony z czarnym paskiem + czarny | (brak)
Pin 6 Zewnetrzny fotochrom pasazera (-) Czarny z białym (mostek do 4) | (brak)
Pin 7 Zewnetrzny fotochrom pasazera (+) Czerwony z czarnym paskiem (mostek do 5) | (brak)
Pin 8 LED Alarmu (+) - czarny | czerwony z czarnym paskiem
Pin 9 Dioda LED (-) Tylko w wersji z "nosem klauna" (E46) czarny | szary z czarnym paskiem w żółte kreski
Pin 10 Masa brązowy | brązowy
Podajemy zasilanie po stacyjce, masę, sygnał z wstecznego. Diodę alarmu na masę, a jej anodę - do złącza X1 (podobnie jak wsteczny).
A ja kupiłem lusterko fotochrom z BMW E39. Są znacznie tańsze niż te z Omegi. Należy odkleić od szyby element mocujący stare lusterko i przykleić nowy (ten z BMW). Lusterko wielkościowo to samo co Vectra. Działa podobnie - aktywuje się po przekręceniu kluczyka. Ściemnia się, gdy tylko będzie różnica między przednim a tylnym czujnikiem. Rozjaśnia się po podłączeniu wstecznego.
+12V po stacyjce, masę - można znaleźć bez problemu na górze. Przewód ze wstecznego i do diody alarmu - przeciągałem.
Diodę podłączyłem równolegle do tej we włączniku, dając opornik 39 ohm w szereg.
Schemat połączeń:
Pierwszy kabel Lusterko | Drugi - instalacja BMW
Pin 1 +12V sygnal ze wstecznego dla E38/E39 z modulu swiatel (wtyczka: X10117, pin 39) Szary | Niebieski z żółtym paskiem
Pin 2 +12V stale napiecie (dla odbiornika bezprzewodowego) (u mnie brak)
Pin 3 +12V po zaplonie (skrzynka z bezpiecznikami, F21, 5A) Czerwony | Zielony z białym paskiem
Pin 4 Zewnetrzny fotochrom kierowcy (-) Czarny z białym | (brak)
Pin 5 Zewnetrzny fotochrom kierowcy (+) Czerwony z czarnym paskiem + czarny | (brak)
Pin 6 Zewnetrzny fotochrom pasazera (-) Czarny z białym (mostek do 4) | (brak)
Pin 7 Zewnetrzny fotochrom pasazera (+) Czerwony z czarnym paskiem (mostek do 5) | (brak)
Pin 8 LED Alarmu (+) - czarny | czerwony z czarnym paskiem
Pin 9 Dioda LED (-) Tylko w wersji z "nosem klauna" (E46) czarny | szary z czarnym paskiem w żółte kreski
Pin 10 Masa brązowy | brązowy
Podajemy zasilanie po stacyjce, masę, sygnał z wstecznego. Diodę alarmu na masę, a jej anodę - do złącza X1 (podobnie jak wsteczny).
Witam.
Musze wymienić lusterko wsteczne i tak się zastanawiam czy fotochromowe z Zafiry B / Omegi / Vectry podejdzie ? Próbował ktoś ? A może do Zafiry A też można było dokupić fotochrom ?
Musze wymienić lusterko wsteczne i tak się zastanawiam czy fotochromowe z Zafiry B / Omegi / Vectry podejdzie ? Próbował ktoś ? A może do Zafiry A też można było dokupić fotochrom ?
Do Zafiry A bez problemu podejdzie lusterko od Vectry C czy innego nowszego opla.
Jak szukasz lusterek to mam takie na zbyciu, gotowe z kabelkami i instrukcją montażu.
Aktualnie mam tez czarny plastik maskujacy uchwyt do Zafiry A i Astry G.
Jak szukasz lusterek to mam takie na zbyciu, gotowe z kabelkami i instrukcją montażu.
Aktualnie mam tez czarny plastik maskujacy uchwyt do Zafiry A i Astry G.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!
Astra H, Vectra C i Signum mają takie samo lusterkoMihó pisze:Do Zafiry A musisz mieć tylko z Omegi B / Astry G / Zafiry A - 4 przewody. Można też założyć z BMW 5, które kosztuje 1/3 ceny (Lusterko)
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Dotyczy on Zafiry B ale jak się nie mylę to łączenie jest takie same.
Czyli plus po zapłonie, masa, oraz sterowanie- pod wsteczny (masa)
Dotyczy on Zafiry B ale jak się nie mylę to łączenie jest takie same.
Czyli plus po zapłonie, masa, oraz sterowanie- pod wsteczny (masa)