Drogi fachowiec?
Moderator: Sebu$
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
Drogi fachowiec?
Witam. Kupiłem Zosię. Osoba która mi auto sprowadzała twierdzi, że klima jak najbardziej działała. Gdy wracałem odpaliłem klimatronik, ale mimo iż nie maiłem wcześniej auta z klimą wiedziałem że to jej "chłodzenia" to nie to co powinno być. po przejechaniu jakieś 100km wyświetlił mi się komunikat który w tłumaczeniu oznacza "brak czynnika". Perę dni później pojechałem do "fachowca" (wulkanizator, od dwóch lat robi też klimę) Sprawdził szczelność, wymienił filtr, odgrzybił i takie wszystkie standardowe działania. niestety klima nie ruszyła. komunikat nadal był. stwierdził, że na pewno sprzęgieł ko, ale żeby wymienić musi wyjąć stare zobaczyć. Dziś mu podstawiłem rozkręcił kompresor i stwierdził, że sprzęgieł ko było beznadziejne, zardzewiała jakby niby pół roku klima nie chodziła itp, w co mi się średnio chce wierzyć, bo auto do kwietnia prawie jeździło u Niemca. Zaproponował mi wymianę całego kompresora za 350zł (używka), albo za blisko 300 nowe przygiełko z robocizną. i teraz pytanie- czy takie koszta to konieczność, czy to na pewno to i czy przypadkiem za drogo fachowiec sobie nie życzy. Na propozycje, że sam poszukam po szrotach ze śmiechem stwierdził żebym szukał, ale on gwarancjo rozruchowej na to nie da a za robociznę weźmie i tak z 80zł..
Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 21:13 przez Kacperuch, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do ceny to Ci nie pomogę ale poczytaj np. to: http://forum.opel24.com/topic/41319-Cew ... i-wymiana/
Mnie wyjęcie i naprawa cewki zajęła 1godz 30min a robiłem to pierwszy raz. Jeśli tylko posiadasz odpowiednie narzędzia lub znajomego w takie wyposażonego to z pewnością dasz sobie radę! Powodzenia!!
W razie problemów pisz to pomogę.
Mnie wyjęcie i naprawa cewki zajęła 1godz 30min a robiłem to pierwszy raz. Jeśli tylko posiadasz odpowiednie narzędzia lub znajomego w takie wyposażonego to z pewnością dasz sobie radę! Powodzenia!!
W razie problemów pisz to pomogę.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2012, 20:20 przez tomi996, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie w Zosce jest identyczna sytuacja opisana przez osobe piszaca ten post z wymiana bezpiecznika.
Jutro poprosze kolege zeby mi taki bezpiecznik kupil i w tygodniu zabieram sie za sprezarke
Przy okazji mam pytanko : po wykreceniu srubki ktora trzyma pokrywe sprzegla oraz po wyjeciu ow kola pomiedzy nim a trzpieniem byla podkladka. To tak ma byc ? Orientuje sie ktos ?
Z ciekawosci zalozylem ta pokrywe sprzegla bez tej podkladki wewnatrz (tym samym zlikwidowalem przerwe pomiedzy kolem pasowym a pokrywa sprzegla) i po odpaleniu auta klima dziala. Leci chlodne powietrze tyle ze na odpalonum auci pojawia sie blad na desce rozdzielczej ale klima chlodzi i wiatrak sie zalancza.
Czy mozliwa jest jazda w taki sposob ? Wiem ze na upartego mozna ale czy nie uszkodzi sie w ten sposob nic wiecej...
Jutro poprosze kolege zeby mi taki bezpiecznik kupil i w tygodniu zabieram sie za sprezarke
Przy okazji mam pytanko : po wykreceniu srubki ktora trzyma pokrywe sprzegla oraz po wyjeciu ow kola pomiedzy nim a trzpieniem byla podkladka. To tak ma byc ? Orientuje sie ktos ?
Z ciekawosci zalozylem ta pokrywe sprzegla bez tej podkladki wewnatrz (tym samym zlikwidowalem przerwe pomiedzy kolem pasowym a pokrywa sprzegla) i po odpaleniu auta klima dziala. Leci chlodne powietrze tyle ze na odpalonum auci pojawia sie blad na desce rozdzielczej ale klima chlodzi i wiatrak sie zalancza.
Czy mozliwa jest jazda w taki sposob ? Wiem ze na upartego mozna ale czy nie uszkodzi sie w ten sposob nic wiecej...