Brak obiegu ZEWNĘTRZNEGO

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Bronus

#16 Post autor: Bronus »

Podepnę się pod temat.
Wprawdzie nie wiem jeszcze jak działają u mnie obiegi powietrza, ale moją wątpliwość budzi działanie włącznika obiegu cyrkulacji.

Mam klimatyzację manualną. Obok guzika załączającego klimatyzację mam guzik od recyrkulacji. Odnoszę wrażenie jakby guzik włączający/wyłączający obieg wewnętrzny nie działał. Normalnie kontrolka pod guzikiem jest ciemna, w chwili wciskania guzika światełko zazwyczaj błyśnie, ale nie zapala się na stałe. Gdzie szukać przyczyny?

podbiel

#17 Post autor: podbiel »

Jeśli masz ustawiony nadmuch na szybę to nie zadziała.
A ja mam inne pytanko. Czy możliwe jest aby samoczynnie zmieniło się sterowanie recyrkulacją powietrza? Miałem problem z włączaniem obiegu zamkniętego (światełko się zaświecało ale nie otwierała się ta kierownica na dmuchawie), rozebrałem mechanizm sterowania, wyczyściłem, nasmarowałem i działa ale chyba odwrotnie tzn jak się świeci to obieg jest z zewnątrz. Nie ma opcji aby zamienić kostkę elektryczną bo inaczej jej nie włoży. Ktoś ma jakiś pomysł?

Bronus

#18 Post autor: Bronus »

podbiel pisze:Jeśli masz ustawiony nadmuch na szybę to nie zadziała.
To jest to - ale właściwie z czego to wynika?

podbiel

#19 Post autor: podbiel »

Zapewne chodzi o zaparowywanie szyb i tak se wymyślili

Awatar użytkownika
mariuszk1001
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2012, 10:19
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: Opel Zafira A 2.0dti elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0DTY

#20 Post autor: mariuszk1001 »

podbiel pisze:Jeśli masz ustawiony nadmuch na szybę to nie zadziała.
A ja mam inne pytanko. Czy możliwe jest aby samoczynnie zmieniło się sterowanie recyrkulacją powietrza? Miałem problem z włączaniem obiegu zamkniętego (światełko się zaświecało ale nie otwierała się ta kierownica na dmuchawie), rozebrałem mechanizm sterowania, wyczyściłem, nasmarowałem i działa ale chyba odwrotnie tzn jak się świeci to obieg jest z zewnątrz. Nie ma opcji aby zamienić kostkę elektryczną bo inaczej jej nie włoży. Ktoś ma jakiś pomysł?
Moim zdaniem jest to kwestia złożenia mechanizmu sterowania,po prostu trzeba odłączyć kostkę i nie wciskając przycisku włącznika zmienić ustawienie tej klapki od dmuchawy.

podbiel

#21 Post autor: podbiel »

No właśnie z tym to już kombinowałem i po podaniu zasilania z kostki wszystko wraca do poprzednich ustawień. Wygląda to tak jakby do kostki cały czas dochodziło zasilanie a wydaje mi się że to powinno działać jak el. szyby że zjeżdża na dół i zasilanie jest odłączane. Taki wyłącznik krańcowy. W mechanizmie od zamykania nic takiego nie ma. Dochodzą tam dwa kabelki i sterowanie odbywa się (chyba) poprzez zmianę podawania prądu do silniczka sterującego. Logiczne by było zamienić przewody w kostce miejscami ale przecież wcześniej było dobrze. Chyba będę musiał zaliczyć elektryka.

Awatar użytkownika
mariuszk1001
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2012, 10:19
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: Opel Zafira A 2.0dti elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0DTY

#22 Post autor: mariuszk1001 »

U mnie po czyszczeniu i smarowaniu przez jakiś czas działało poprawnie ,ale przestało reagować na włączanie i wyłączanie wiec dałem sobie spokój .Obecnie jest cały czas na obiegu zewnętrznym.Może przy wymianie filtra kabinowego jeszcze się z tym pobawie,a prąd rzeczywiście jest podawany cały czas.

slonina76

#23 Post autor: slonina76 »

Nawiązując do tematu,
problemy z mechanizmem klapki obiegu zewnętrznego to jak widzę dość typowy mankament tego modelu. Diagnozując i googlując nieco w tym temacie znalazłem sposób na naprawę usterki, w moim przypadki odwrotnie działającej, a później już nie działającej klapki na dmuchawie. Winę za to ponosił działający w mechanizmie sterowania klapką silniczek prądu stałego, komutatorowy, z ferrytowym magnesem. Otóż ten magnes z biegiem czasu odkleja się od korpusu. Gdy bieguny zamienią się miejscami, układ działa na odwrót niż powinien, gdy magnes przekręci się tylko o 90 stopni - wtedy mechanizm całkiem przestaje działać. To ustrojstwo przy odrobinie dobrej woli daje się zdemontować z dmuchawy, a wtedy rozebranie go i otwarcie silniczka nie stanowi problemu.
Magnes należy przykleić do korpusu tak, aby jego bieguny pokrywały się z punktami styku szczotek i komutatora (najlepiej wcześniej sprawdzić optymalne ustawienie. Sam silnik powinien ruszać już po przyłożeniu mu napięcia ok 1,5-2V ). Przed zamontowaniem należy sprawdzić czy układ działa poprawnie, jeżeli działa na opak, należy zamienić bieguny obracając równocześni silnik o 180 stopni wewnątrz mechanizmu.

Mam nadzieję, że pomogłem komuś w temacie nie działającej klapki obiegu wewnętrznego. Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”